چهارشنبه 18 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: رياست جمهوری دست اصولگرايان نباشد مصيبت داريم

قم - خبرگزاری مهر: مشاور عالی مقام معظم رهبری با بيان اينکه اگر در انتخابات آينده، رياست جمهوری به دست اصولگرايان نيافتد مصيبت خواهيم داشت، گفت: در صورت وحدت و اتحاد، اصولگرايان پيروز انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولايتی شامگاه سه شنبه در مراسم سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پيروان امام و رهبری قم در مسجد زين العابدين (ع) برگزار شد، با بيان اينکه منحرفين و فتنه گران در انتخابات آينده جايی نخواهند داشت، افزود: اصولگرايان بايد در انتخابات با هم وحدت داشته باشند و اصولگرايی نيز به معنای قبول داشتن قانون اساسی از بن دندان و اطاعت از ولی فقيه است.

وی عنوان کرد: اگر اصولگرايان در انتخابات متفرق شوند و در آينده رياست جمهوری و کار دست اصولگرايان نباشد مصيبت خواهيم داشت و در صورت عدم موفقيت بايد هشت سال ديگر تلاش کرد تا بار ديگر بتوان مديريت کشور را در دست گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به ائتلاف سه نفره اصولگرايان ابراز داشت: از بين اين سه نفر يک نفر به عنوان کانديدا معرفی خواهد شد تا بتوان در‌‌ همان دور اول کار را تمام کرد، چرا که ورود به دور دوم انتخابات آسيب پذيری آن بيشتر است.

وی با بيان اينکه نمی‌شود يک نفر به عنوان رئيس جمهور تمام عرصه‌ها را در دست بگيرد، افزود: قرار شد تا هر يک از اين سه نفر که به عنوان کانديدای نهايی معرفی می‌شود، تيم خود و وزرا را به مردم اعلام کند تا مردم با شناخت از تيم آن کانديدا بتوانند بهتر تصميم بگيرند.

ولايتی افزود: از ويژگی‌های وزرا اين است که بايد به کار خود مسلط و وارد و به اصول نظام معتقد باشند تا مردم بتوانند با سنجش آنها رأی خود را در صندوق بيندازند.

نمی‌شود يک نفری کار حساس و سنگين رياست جمهوری را بر عهده گرفت

وی با بيان اينکه نمی‌شود يک نفری کار حساس و سنگين رياست جمهوری را بر عهده گرفت، افزود: امروز کار دولت از هر زمان ديگر حساس تر و سخت‌تر است و همه بايد همت کنند تا در صحنه حضور داشته باشند و اختلافات کوچک را بايد کنار گذاشت و با يکديگر متحد بود.

عضو ائتلاف سه نفره با تاکيد بر اينکه اصولگرايان نبايد در انتخابات آينده پراکنده و متفرق باشند، افزود: در صورت داشتن اتحاد و همدلی، اصولگرايان در انتخابات آينده رياست جمهوری پيروز خواهند بود.

وی با بيان اينکه منحرفين و فتنه گران در ائتلاف اصولگرايان جايی ندارند، افزود: مردم ما امروز با تجربياتی که در دوره‌های گذشته کسب کردند، بهتر از گذشته می‌توانند تصميم بگيرند که به چه کسی رای دهند.

دولت آينده بايد پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری و آحاد مردم باشد

ولايتی اضافه کرد: هرضرری عقل انسان را زياد می‌کند که اميدواريم با اتحاد کلمه بتوان در آينده دولتی داشت که پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبری و آحاد مردم باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش ديگری از سخنان خود با تبريک ايام پيروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: هر چقدر انقلاب را واکاوی کنيم باز آن را به طور کامل نشناختيم.

وی با بيان اينکه با پيروزی انقلاب اسلامی، خداوند نعمت بزرگی به مردم ايران داده و بر ما منت نهاده است، افزود: ممکن است به دليل برخی مشکلات برخی از اوقات در افراد ترديدهايی در خصوص دستاوردهای انقلاب ايجاد ‌شود که آيا به اهداف انقلاب رسيده‌ايم يا نه که اين سئوالات بايد مورد واکاوی قرار گيرد.

ولايتی افزود: بايد تعريفی از انقلاب داشت که تعريف ساده آن اين است که کشور ايران متعلق به ملت بوده، اما اختيار آن دست مردم نبوده است که با وقوع انقلاب شرايط بر عکس شد.

بعد از پيروزی انقلاب اختيار کشور در دست مردم قرار گرفت

وی افزود: با پيروزی انقلاب اسلامی، افرادی که وابسته به آمريکا، انگليس و رژيم اشغالگر قدس بودند يا ساقط شدند، يا مجازات و يا فرار کردند و بعد از به ثمر نشستن انقلاب اختيار مردم در دست خودشان افتاد و امروز شاهد هستيم که به اندازه سالهای بعد از انقلاب در اين کشور انتخابات برگزار شده است.

اعتراف دشمنان و دوستان به واقعی بودن انتخابات در ايران

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز دشمنان و دوستان به اين امر اقرار دارند که انتخابات در ايران واقعی است و مردم خودشان انتخاب می‌کنند که چه کسی نماينده مجلس و رئيس جمهور باشد و حتی با واسطه مجلس خبرگان، رهبری را انتخاب می‌کنند.

وی با بيان اينکه مردم هيچ کشوری چنين اختياراتی که ملت ايران دارند را ندارند، افزود: در امريکا مردم مجبور هستند که به يکی از دو جناح رای دهند و سال‌ها است که چنين روشی در کشورهايی همانند امريکا و انگليس برپاست و در واقع در چنين کشورهايی معادلات قدرت تعيين می‌کند چه کسی سر کار بيايد و چه کسی برود.

ولايتی تأکيد کرد: بدون ارزش‌های معنوی کشور نمی‌تواند به حيات مادی خود ادامه بدهد که در چنين شرايطی ايران نيز مانند ترکيه کشوری می‌شود که انسان‌های مسلمان هستند ولی اسلام در آن حاکم نيست.

وی با بيان اينکه انقلاب ديگر به بيگانگان اجازه بازگشت به ايران را نخواهد داد، افزود: با وقوع انقلاب دست خارجی‌ها قطع شد و تمام اين گرفتاری‌هايی که امروز غربی‌ها برای ما ايجاد می‌کنند نيز به خاطر اين است که می‌خواهند به گذشته برگردند و زمام کار را در دست بگيرند و تا زمانی که اين حکومت مستقل است و توسط آراء مردم اداره می‌شود مخالفت‌ها از سوی خارج نيز وجود خواهد داشت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ابراز داشت: آمريکايی‌ها برای بازگشت به اين کشور ديگر بدنبال آوردن شاه بر سر کار نيستند ولی به دنبال کسانی هستند تا‌‌ همان کاری را انجام دهندکه در زمان قبل از انقلاب در کشور صورت می‌گرفت تا از اين طريق بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: اگر دين در کشور ما حاکم نباشد، همانند کشورهای غربی خواهيم بود که فساد در آنجا همه جايی شده است.

سياست خارجی غرب در اختيار چند کشور است

ولايتی اضافه کرد: امروز سياست خارجی مستقلی در اروپا ديده نمی‌شود و کشور‌ها، تحت تاثير چند کشور همانند انگليس و فرانسه هستند که خود آنها نيز استقلال سياسی نداشته و به سازمان ملل و شورای امنيت چشم دارند.

وی عنوان کرد: امروز کشورهايی همانند مالزی ارزش‌های اسلامی را کنار گذاشتند و با وجود اينکه مسلمانان در اين کشورهای زندگی می‌کنند اما حکومت آن‌ها اسلامی نيست.

دبير مجمع جهانی بيداری اسلامی با بيان اينکه در کشورهای غربی ارزش‌های معنوی وجود ندارد و فساد رواج دارد، اظهار داشت: اگر ما بخواهيم بدون ارزش‌های دينی و معنوی رشد کنيم جزو کشورهای دسته دوم جهان به شمار خواهيم آمد.

وی تصريح کرد: اگر ارزش‌های اسلامی در کشوری حاکم شود، آن کشور به الگويی برای ساير مسلمانان تبديل می‌شود که امروز می‌بينيم بيداری اسلامی نيز ناشی از انقلاب اسلامی ايران است که به عنوان الگو در جهان مطرح شده است.

ولايتی افزود: حمله از سوی کشورهای همسايه يکی از روش‌های شناخته شده‌ای است که در هر کجا که انقلابی رخ دهد به چشم می‌خورد که بعد از پيروزی انقلاب نيز شاهد بوديم که دشمنان از طريق صدام جنگ را بر ما تحميل کردند.

موشک‌های ساده فجر پنج، سه ميليون اسرائيلی را راهی پناهگاه کرد

وی در ادامه عنوان کرد: در جنگ هشت روزه غزه، فلسطينيان تصميم گرفتند که تلاويو را برای اولين بار مورد هدف قرار دهند و ابهت آن را بشکنند و آنها توانستند با موشک‌های ساده فجر پنج، سه ميليون اسرائيلی را راهی پناهگاه کنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اينکه ايران در جنگ هشت روزه به فلسطين کمک کرد افزود: امروز نيز ايران و حزب‌الله لبنان از دولت سوريه حمايت می‌کند چرا که دولت سوريه حلقه مقاومتی کشور ما در برابر رژيک اشغالگر است.

وی در ادامه با بيان اينکه دولت بشار اسد با اين حرف‌ها ساقط نمی‌شود ابراز داشت: جمهوری اسلامی ايران، عراق و حزب‌الله لبنان حامی دولت سوريه‌ هستند و مردم سوريه نيز امروز متوجه شدند که کشورهای غربی و عربی آنها را بازی می‌دهند از اين رو مردم خودشان از حکومت بشار اسد حمايت می‌کنند.

انقلاب ايران، منشاء موج جديد بيداری اسلامی است

ولايتی با بيان اينکه انقلاب اسلامی ايران، منشاء موج جديد بيداری اسلامی شده که اين بيداری همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: افرادی همانند حسنی مبارک ديگر به مصر باز نخواهند گشت و ساير کشورهايی که چنين ديکتاتوری‌هايی دارند يا بايد خود را اصلاح کنند يا اينکه به سرنوشتی همانند آنها مبتلا شود.

وی بيان داشت: تظاهرات مردم در کشورهايی که انقلاب صورت گرفته با شعار الله اکبر و از نماز جمعه شروع می‌شد و پيشتاز آنها علما بودند، اما برخی‌ها در داخل و خارج اصرار دارند بيداری اسلامی را بهار عربی و يا بيداری انسانی بنامند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دو سال قبل در نماز جمعه سخنرانی کردند تا دشمنان انقلاب کشورهای منطقه را برای خود مصادره نکنند و بر اين امر تاکيد کردند که اين انقلاب‌ها يک بيداری اسلامی است.

دشمنان معترفند که بايد ايران هسته‌ای را پذيرفت

وی عنوان کرد: امروز در داخل کشور بواسطه تحريم‌ها مشکلاتی وجود دارد و برخی از مشکلات مديريتی نيز به چشم می‌خورد اما دشمنان ما به اين امر اعتراف دارند که بايد ايران هسته‌ای را در چهارچوب مقررات بين المللی پذيرفت.

ولايتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران در طول چند صد ساله گذشته به اندازه امروز قدرتمند نبوده و در منطقه و کشورهای اسلامی نفوذ و تأثيرگذاری نداشت که اين اثرگذاری در کشورهای اسلامی ، نشان از قدرت و اقتدار ايران دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016