پنجشنبه 18 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: مناظره‌های انتخاباتی در ستاد انتخابات سازمان صدا و سيما در دست بررسی است

ضرغامی گفت: ستاد انتخابات سازمان آخرين بررسی های لازم را برای برگزاری مناظره های انتخاباتی انجام می دهد که بايد در شورای تبليغ انتخابات به تصويب برسد.

باشگاه خبرنگاران ـ به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلوزيون باشگاه خبرنگاران، سيد عزت الله ضرغامی رييس سازمان صدا و سيما در يازدهمين اجلاس سراسری فناوری و رسانه که شب گذشته در زيباکنار برگزار شد، گفت: از صميم قلب کارهای ارزشمند و متنوع اين حوزه را تحسين می کنم. روز ۱۶ آبان جلسه خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتم و در حدود يک ساعت در ديدار خصوصی با ايشان درباره دستاوردهای حوزه فنی سازمان صحبت کردم، احساس کردم به قدری در حوزه جنگ نرم مسائلی وجود دارد و نگرانی هايی ايجاد می شود که حتما بايد گفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با پيش بينی ها و نقشه های شما بسياری از نگرانی ها در حوزه فنی رسانه برطرف شده و ما اميدواری بسياری داريم که در جنگ نرم که در حوزه سخت افزاری رسانه بوده و جنگ روانی است، به موفقيت‌هايی برسيم.

ضرغامی تصريح کرد: امروز نظام استکباری به رهبری آمريکا در يک سو قرار دارد و يک طرف ديگر نظام عدالت خواه با محوريت جمهوری اسلامی است. در مناظره های اخير امريکا هم بيشتر صحبت ها بر محور جمهوری اسلامی بود که اين مساله اخيرا اوج اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می دهد. بيشترين تمرکز آنها روی عمليات روانی است.

وی بيان کرد: ما اين رسانه ها را مرتبا رصد می کنيم. آن ها کوچکترين اتفاقی را که در کشور می افتد و ارزش خبری ندارد، بزرگنمايی می کنند.

رييس رسانه ملی اظهار داشت: امروز در کشور ما رسانه ملی در همه حوزه ها توانسته سربلند باشد، اگر شبکه های ما را قطع می کنند نشان می دهد کارنامه اين شبکه ها موفق و با نمره بالا است، اين هزينه سنگينی که برای استکبار دارد و با همه ادعاهايی که آن ها می کنند و خارج از هرگونه چارچوب عرفی و بشری است، به اين دليل بوده که ديگر نمی توانستند تحمل کنند.

ضرغامی ادامه داد: انگليسی ها خيلی زودتر از بقيه بريدند، آن ها نمی توانستند ببينند اين همه شبکه انگليسی زبان دروغ می گويد و فقط پرس تی وی است که يک تنه حقايق را منعکس می کند.

رييس سازمان صدا و سيما تأکيد کرد: اين کشورها هزينه سنگين را دادند چون نمی توانستند تحمل کنند العالم در جريان بيداری اسلامی چقدر تاثيرگذار است. ما ۵۰ پرونده مهم از قطع شبکه، ارسال پارازيت و عدم تمديد قرارداد از آن ها داريم. اقدامات متعددی انجام دادند که همه آن ها به نوعی رفع و رجوع شد اين اقدام آخر را هم که انجام دادند به خاطر تاثيرگذاری شبکه های ما بود.

وی تصريح کرد: امروز در شرايطی که ما در تحريم به سر می بريم و مشکلات زيادی در تامين تجهيزات رسانه ای داريم، اين افتخارات عظيم در تاريخ کشور ثبت می شود.

ضرغامی افزود: اگر امروز کاملا خودکفا هستيم،نتيجه تحريم هاست. اگر سازمان در انجام ماموريتش موفق است به دليل توانمندی است که شما ايجاد کرده ايد و گرنه اگر اين پيام شنيده نشود، هيچ فايده ای ندارد. من هم به همين دليل اين مسائل را خدمت مقام معظم رهبری گفتم و ايشان تحسين کردند و من از اينکه بخشی از نگرانی های ايشان برطرف شد خدا را شکر کردم و امروز هم خاطرم جمع شد که اين ظرفيت های مختلف به مراتب بيشتر از چيزی است که من خدمت ايشان ارائه کردم.

رييس رسانه ملی ادامه داد: حادثه قطع شبکه های ماهواره ای، کشور را متوجه کرد که زودتر ماهواره مستقل خود را راه اندازی کند. مذاکرات چهارجانبه بين سازمان صداوسيما، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری انجام شده تا پخش تلويزيونی از ماهواره اختصاصی جمهوری اسلامی آغاز شود. اميدوارم امروز که به برکت فکر و توانمندی فرزندان ملت وارد بسياری از اين عرصه ها شده ايم در اين زمينه نيز موفق باشيم. دنيا شاهد ماهواره تلويزيونی جمهوری اسلامی خواهد بود و ما برای هميشه خودکفا خواهيم شد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برای استفاده از کليه ظرفيت های فنی سازمان اولين قدم آشنايی کامل و دقيق به اين ظرفيت هاست. خيلی اوقات ما نمی دانيم چه تجهيزاتی در انبارهايمان است و اين تجهيزات خراب می شود. ما در اجلاس غيرمتعهدها کاری که در ارسال سيگنال انجام داديم اين بود که بيش از ۲۰ نقطه ارتباط مستقيم ايجاد کرديم. از هواپيما تا هتل که رئيس جمهور هم در صحبت هايش به اين مساله اشاره کرد. البته يک بعد آن اقتدار نظام است و علی رغم همه تبليغات منفی که همه منتظر بودند کوچکترين بهانه ای برای اجلاس پيدا کنند ما اين کار را به خوبی انجام داديم و فضايی ايجاد کرديم که ارتباط زنده با امنيت کامل از ۲۰ نقطه فراهم شود. اين اقتدار نظام است. از يک طرف اقتدار شماست که توانستيم اين کار را انجام دهيم.

همچنين رييس رسانه ملی درباره پخش برنامه های مناظره انتخابات گفت: برای برنامه های تبليغاتی مجموعه های جالب و پر بيننده و عادلانه ای برای همه نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته ايم و در حل حاضر ستاد انتخابات سازمان آخرين بررسی های لازم را انجام می دهد که پس از اينکه اين مجموعه به تصويب سازمان رسيد، در مقطع انتخابات در شورای تبليغ انتخابات که دستگاه های ديگری نيز طبق قانون عضو هستند بايد به تصويب برسد.

وی افزود: من فکر می کنم گفتگوهای دوجانبه چه بين نامزدهای انتخاباتی و چه طرفداران و نمايندگان آن ها که در سالهای پيش هم تجربه شده و هميشه از برنامه های پربيننده ما بوده است دوباره پخش کنيم و با استفاده از تجربيات قبلی سازمان و آسيب شناسی که در مورد اين مناظرات انجام دادی، بتوانيم طرح مناسب تری ارائه دهيم تا با کمترين اشکال بيشترين فضای مثبت را هم به لحاظ مشارکت بالاتر و هم به لحاظ معرفی برنامه های نامزدها در مقطع انتخابات ارائه دهيم.

ضرغامی درباره مجری برنامه های مناظره انتخابات گفت: آقای پورحسين هميشه يک سابقه خوبی در سازمان دارد. متناسب با نوع آن برنامه شايد لازم باشد مجری متناسب با آن نوع مناظره انتخاب شود و آقای پورحسين هم هميشه برای انجام چنين کارهايی شايستگی لازم را داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016