چهارشنبه 18 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستانی تهران اعلام کرد: تحقيق از مرتضوی و فاضل لاريجانی به خاطر فيلم جنجالی

دادستانی تهران اعلام کرد، از سعيد مرتضوی و فاضل لاريجانی در رابطه با فيلم ضبط شده از ديدارشان، در دادسرا تحقيق شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فرارو، دادستانی تهران روز چهارشنبه اعلام کرد پس از اعلام جرم دادستان تهران عليه سعيد مرتضوی به اتهام قيد شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقيق و تفهيم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی شد. پس از تکميل تحقيقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تأمين مناسب آزاد شد.

دادستانی در ادامه اعلام کرد: «همچنين از فاضل لاريجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره، تحقيقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسيدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد.»

سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران شامگاه ۱۶ بهمن ماه بازداشت شد. اين اتفاق يک روز پس از پخش فيلم ويديوئی گفت و گوی فاضل لاريجانی و سعيد مرتضوی در صحن علنی مجلس و در جريان استيضاح وزير کار رخ داد.

محمود احمدی نژاد در دفاع از وزير کار فيلمی را برای نمايندگان به نمايش گذاشت و براساس ان ادعا هايی عليه آيت الله صادق لاريجانی و فاضل لاريجانی مطرح کرد. ادعاهايی که از سوی برادران لاريجانی تکذيب شدند.

پس از يازداشت سعيد مرتضوی و صبح ديروز رييس جمهور هنگام عزيمت به مصر در فرودگاه و در جمع خبرنگاران به اين بازداشت ديدا اعتراض کرد. رييس جمور گفت: «قوه قضائيه بايد قوه قضائيه ملت باشد چرا که نمی تواند يک سازمان ويژه خانوادگی به حساب بيايد.» وی افزود: «هنگامی که بنده از سفر برگردم حتما موضوع دستگيری آقای مرتضوی را دنبال می کنم.»

روز گذشته گمانه زنی هايی درباره دليل بازداشت مرتضوی منتشر شد. منصور حقيقت پور يکی از نمايندگان مجلس عنوان کرد که احتمال دارد بازداشت مرتضوی در راستای فيلم ويديويی پخش شده در صحن علنی مجلس باشد. پس از ان خبرگزاری فارس اعلام کرد که مرتضوی به خاطر تصرف غير قانونی اموال دولتی بازداشت شده است. اما بامداد امروز سعيد مرتضوی از زندان آزاد تا ابهام ها پيرامون دليل بازداشت وی پابرجا باشد، تا اين که عصر امروز دادستانی به ابهام ها پايان داد و دليل بازداشت مرتضوی را فيلم جنجالی پخش شده در مجلس اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016