پنجشنبه 19 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: عده ای از روی ساده لوحی يا غرض از پيشنهاد مذاکره آمريکا خوشحال می شوند

مهر - رهبر معظم انقلاب با بيان اينکه عده ای از روی ساده لوحی يا غرض از پيشنهاد مذاکره آمريکا خوشحال می شوند، تصريح کردند: من ديپلمات نيستم،من انقلابيم و حرف را صريح و صادقانه می گويم، شما (آمريکاييها) اسلحه را مقابل ايران می گيريد و می خواهيد مذاکره کنيد، ملت ايران مقابل اين چيزها مرعوب نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در ديدار فرماندهان، همافران و ديگر پرسنل نيروی هوايی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهديدات ۳۴ ساله امريکا را همزمان با سخنان مسئولان اين کشور درباره آمادگی برای مذاکره با ايران را نشان دهنده فقدان حسن نيت امريکايی ها دانستند و با اشاره به هوشياری و مرعوب نشدن ملت ايران در مقابل حرکتهای حيله گيرانه تأکيد کردند: ملت عزيز، بصير و پر استقامت ايران روز ۲۲ بهمن متحد و کوبنده به ميدان می آيد و در حرکتی ملی و انقلابی، بار ديگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ديدار همزمان با سالروز بيعت تاريخی جمعی از همافران نيروی هوايی ارتش با امام خمينی(ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد.

رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظيم جايگاه کنونی ملت ايران با ۳۴ سال قبل خاطرنشان کردند: مردم ايران در اين ۳ دهه، به ملتهای ديگر آموختند که می توان و بايد در مقابل سلطه بيگانگان ايستاد و با توکل به خدا، حرکت مستقل، پيشتاز و سرافرازانه را ادامه داد.

حضرت آيت الله خامنه ای روزهای دهه فجر را فرصت مناسبی برای ارزيابی حرکت ۳۴ ساله نظام و ملت در عرصه های مختلف برشمردند و افزودند: اين نگاه نشان خواهد داد که راه آينده را چگونه انتخاب کنيم و چگونه بپيماييم.

رهبر انقلاب توطئه های مختلف دشمنان از جمله کودتا، تحريک نظامی،‌حمايت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهای مضاعف امپراطوری خبيث رسانه ای و تحريم های شديد و روزافزون را يادآوری کردند و افزودند: آنها در سه دهه اخير هرچه در چنته داشته اند بکار گرفته اند تا ملت را نااميد و به اسلام و جمهوری اسلامی بدبين کنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهی، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.

ايشان با اشاره به سخنان بعضی از مسئولين امريکايی مبنی بر تشديد تحريم ها برای رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی تأکيد کردند: ملت، هميشه و بخصوص در راهپيمايی ۲۲ بهمن هر سال،‌ جواب اين حرفها را داده است و امسال نيز خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه ای بصيرت و بيداری را رمز موفقيت در مقابل بيگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشياری و بصيرت عمومی، دست امريکايی ها و صهيونيستها را در هر حرکتی، بخوبی می خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا نمی شوند و اين واقعيت، حُسن عظيم ملی است.

رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مکرر آمادگی برای مذاکره با ايران در سخنان اخير مقامات امريکا افزودند: اين حرف البته تازگی ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تکرار کرده اند و ملت ايران در هر بار با توجه به اقدامات عملی امريکايی ها، درباره سخنان آنها قضاوت کرده است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به سخنان امريکايی ها مبنی بر اينکه توپ در زمين ايران است خاطرنشان کردند: توپ در زمين شماست. چرا که شما بايد پاسخگو باشيد که آيا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهديد، ‌اصولاً معنايی دارد؟

ايشان افزودند: مذاکره برای اثبات حسن نيت است، شما از سر سوءنيت دهها کار انجام می دهيد و بعد به زبان می گوييد مذاکره! آيا ملت ايران می تواند باور کند که شما حسن نيت داريد؟

رهبر انقلاب در ريشه يابی علت طرح پيشنهاد مذاکره از جانب امريکايی ها گفتند: ما البته نياز آنها به مذاکره را درک می کنيم چون سياست خاورميانه ای امريکاييها دچار شکست شده و آنها برای ترميم اين شکست نياز دارند برگ برنده ای رو کنند.

ايشان کشاندن جمهوری اسلامیِ انقلابیِ مردمی به پای ميز مذاکره را برگ برنده مورد نياز امريکايی ها خواندند و افزودند: آنها می خواهند به دنيا بگويند حسن نيت دارند اما کسی حسن نيتی نمی بيند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پيشنهاد ۴ سال قبل امريکا برای مذاکره خاطرنشان کردند: همان موقع تأکيد شد که ما پيش داوری و قضاوت نمی کنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم اما در اين چهار سال جز ادامه توطئه ها، کمک به فتنه گران و حمايت از تروريستهايی که دانشمندان ملت ايران را ترور کردند چيزی مشاهده نشد.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: شما به قول خودتان تحريم های فلج کننده می گذاريد تا ملت را فلج کنيد آيا اين نشان دهنده حسن نيت است يا سوء نيت؟

رهبر انقلاب افزودند: مذاکره هنگامی معنا پيدا می کند که دو طرف با حسن نيت، با شرايط برابر و بدون قصد فريب گفتگو کنند به همين علت «مذاکره برای مذاکره»، «مذاکره به صورت تاکتيکی» و پيشنهاد مذاکره برای فروختن ژست ابرقدرتی به دنيا، حرکتی حيله گرانه است.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف می زنم: پيشنهاد مذاکره وقتی معنا دارد که طرف حسن نيت خود را نشان دهد.

ايشان به امريکايی ها خاطرنشان کردند: اسلحه را مقابل ملت ايران می گيريد و می گوييد يا مذاکره يا شليک می کنيم! اما بدانيد فشار و مذاکره با هم سازگار نيست و ملت مرعوب اين چيزها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با انتقاد از عده ای ساده لوح يا دارای غرض که از پيشنهاد امريکا ابراز خوشحالی می کنند افزودند: مذاکره با امريکا مشکلی را حل نمی کند چرا که آنها در ۶۰ سال اخير به هيچيک از وعده های خود عمل نکرده اند.

سازماندهی کودتای ۲۸ مرداد عليه دکتر مصدق آن هم در حاليکه او به امريکاييها اعتماد کرده بود و حمايت مستمر از حکومت ظالمانه و مستبد پهلوی، دو نمونه ای بود که حضرت آيت الله خامنه ای در تبيين رفتار امريکايی ها در قبال ايرانيان، مورد اشاره قرار دادند.

ايشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه ای، مسئولان از روی خوش بينی به امريکاييها اعتماد کردند اما آنها ايران را محور شرارت خواندند و به ملت ايران اهانتی بزرگ کردند.

رهبر انقلاب در جمع بندی اين بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به اين سوابق و با توجه به واقعيات، تأکيد می کنيم مذاکره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمی کند که زير فشار و تهديد با تهديد کننده مذاکره کند.

ايشان افزودند: هرکسی بخواهد سلطه امريکا را مجدداً برقرار کند و برای جلب رضايت امريکايی ها از منافع ملی، پيشرفت کشور و استقلال ملی صرفنظر کند ملت گريبان او را می گيرد و بنده هم اگر خلاف اين خواست عمومی حرکت کنم مورد اعتراض مردم واقع می شوم.

حضرت آيت الله خامنه ای ملت ايران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر کشوری که عليه ايران توطئه نداشته است مذاکره و ارتباط داشته ايم و اين مسئله را در خدمت منافع ملی می دانيم.

رهبر انقلاب، حرکت عظيم مردم ايران را حرکتی در جهت تأمين منافع «ايران، امت اسلامی و جامعه بشری» خواندند و افزودند: اين ملت به ياری حق، امت اسلامی را به اوج افتخار می رساند.

ايشان حفظ بصيرت و اتحاد را زمينه ساز ادامه عزت و پيشرفت ملی دانستند و با انتقاد از برخی بداخلاقی های اخير افزودند: مسئولان بايد مصالح کشور را حفظ کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به اينکه در آينده با مردم درباره اين بد اخلاقی ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، اين بداخلاقی ها را که در برخی عرصه ها و صحنه ها ديده شد کنار بگذارند و همچون ملت يکدل و مصمم و همزبان باشند.

فرمانده کل قوا در بخش ديگری از سخنانشان، ساخت جنگنده، انواع هواپيما و تجهيزات پيشرفته در نيروی هوايی ارتش را نشان دهنده شکوفايی جريان عظيم استعداد، عشق و ابتکار در سراسر کشور از جمله در نيروهای مسلح دانستند و افزودند: شما تبليغات سلطه گران را درباره ناتوانی ملتها برای ايستادن روی پای خود، در هم شکستيد.

در ابتدای اين ديدار اميرسرتيپ خلبان شاه صفی فرمانده نيروی هوايی ارتش ضمن گراميداشت نوزدهم بهمن، سالروز بيعت تاريخی همافران با امام خمينی (ره)، گزارشی از توانمنديهای داخلی و پيشرفت های نيروی هوايی بيان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016