دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۳۰ هزار ميليارد تومانی هزينه توليد

• ۱۱ ماه از سال جاری سپری شده در حالی که تسهيلات مناسبی در اختيار کارفرمايان، صاحبان بنگاه‌ها و طرح‌های نيمه‌تمام اختصاص نيافته است
• سيستم بانکی به روی تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌ها قفل شده است


ايلنا ـ نماينده کارفرمايان در شورای عالی کار با اعلام اينکه هزينه توليد ۳۰ هزار ميليارد تومان نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، می‌گويد: کشور نيازمند يک عزم ملی برای خارج شدن از بحران‌های اقتصادی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، سيد حمزه درواری رئيس انجمن صنفی کارفرمايان استان مازندران در نخستين جشنواره تشکل‌های بر‌تر مازندران، با بيان اينکه ۱۱ ماه از سال جاری سپری شده در حالی که تسهيلات مناسبی در اختيار کارفرمايان، صاحبان بنگاه‌ها و طرح‌های نيمه‌تمام اختصاص نيافته است، گفت: سيستم بانکی به روی تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌ها قفل شده است.

عضو هيئت رئيسه کانون عالی کافرمايان کشور با اشاره به اينکه محاسبات اوليه نشان می‌دهد که به دليل تغييرات پارامترهای اقتصادی هزينه توليد ۳۰ هزار ميليارد تومان نسبت به سال گذشته افزايش داشته است گفت: در اين شرايط واحدهای توليدی نيازمند به سرمايه در گردش بيشتری هستند و همراهی بيشتر فضای بانکی با بدنه توليد و استفاده از ابزار‌های مالی غير بانکی و همکاری شورای پول و اعتبا، مجلس و دولت ضروری است‌.

رئيس کانون کارفرمايان مازندران با اشاره به نوسانات نرخ ارز در امسال تصريح کرد: يکی از شاخص‌های اثرگذار در حوزه توليد ارز است اما آنچه پس از اين نوسانات بايد مدنظر قرار می‌گرفت اين بود که ارز موجود در خدمت توليد قرار می‌گرفت چرا که توليد برای تامين مواد اوليه و ماشين آلات نيازمند تامين ارز است.

عضو شورايعالی کار کشور با اشاره به سال حمايت از کار، توليد و سرمايه ايرانی گفت: در اين سال با گذشت ۱۱ ماه از سال هم‌اکنون ساختاری که برای اقتصاد مقاومتی تعريف نشده است.

عضو هيئت رئيسه کانون عالی کافرمايان کشور با ابراز نگرانی از خام فروشی در اقتصاد توليدی کشور تصريح کرد: سرمايه‌گذاری هوشمند، توليد هدفمند و صادرات ارزشمند از مواردی است که می‌تواند به اين هدف کمک کند.

وی در اين راستا افزود: بر اساس اقتصاد مقاومتی و شرايط فعلی، اقتصاد نيازمند تدوين سياست‌های جديد تجاری است و جامعه توليدی اعتقاد دارد که در همين راستا سياست‌های جديد توليد و به دنبال آن سياست‌های جديد سرمايه‌گذاری شکل بگيرد.

رئيس کانون کارفرمايان مازندران در ادامه، هزينه تمام شده توليد را بالا دانست و گفت: يکی از مشکلات صنعت، تامين نقدينگی و سرمايه در گردش است که دليل اصلی آن بانک محور بودن سيستم تامين مالی است.

وی افزود: در صورت روان شدن منابع ارزی و ريالی به توليد، مشکل اشتغال کشور نيز حل خواهد شد.

درواری خاطر نشان ساخت: در شرايط کنونی بانک‌ها اعلام ميدارند که توان تامين تمام نياز توليدکننده را ندارند و توليدکننده ناچار است برای تامين نياز خود به بازار غيررسمی روی بياورد که اين امر هزينه توليد را افزايش می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016