دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" عوام‌فريبی است، حادثه ديروز قم ريشه در خرداد ۸۹ دارد

مهر ـ نماينده تهران با بيان اينکه هدف دولت از شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" که از تريبون ۲۲ بهمن توسط رئيس جمهور بيان شد، بهار حکومت مهدوی است، گفت: مردم بايد هوشيار باشند و فريب اين نوع شعارها را نخورند، می خواهند بگويند ما شما را به حکومت مهدوی رهنمون می شويم در حالی که اين يک ادعای دروغ و نوعی عوام فريبی و سوء استفاده از يک عقيده اسلامی مردم است.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، به با اشاره به اتفاقات روز ۲۲ بهمن ماه در قم و در سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی گفت: اقدام زشت يک عده در حرم حضرت معصومه (س) حاکی از اين است که پاسخ رئيس مجلس در روز استيضاح وزير کار، ضربه ای کاری و موثر بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين افراد بايد به سرعت مجازات شوند و بهانه ای برای عدم برخورد با آنها نباشد مخصوصا اينکه فيلم و عکس آنها هم موجود است. حتی اگر استاندار و برخی نهادهای امنيتی هم با آنها هماهنگ بودند، بايد اين موضوع مورد رسيدگی قرار گيرد زيرا اين شبهه هم اکنون درباره اين حادثه وجود دارد.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسئوليت اصلی پيگيری اين ماجرا بر عهده نهادهای امنيتی و اطلاعاتی است که بايد به وظيفه خود عمل کنند و بدون ملاحظه و تبعيض برخورد کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دست به چنين اقداماتی می زنند فکر می کنند که کسی جلودار آنان نيست. ازچند سال قبل، اين رويه در کشور ما باب شده است و چون مقابل هتک حرمت ها و بی اخلاقی ها عکس العمل مناسبی نشان داده نشده است و خاطيان مجازات نشده اند، احساس می کنند که هيچ مانعی در پيش روی آنها وجود ندارد.

مطهری يادآور شد: در خرداد ۸۹ اتفاقی که در مرقد حضرت امام خمينی و هنگام سخنرانی نوه امام افتاد و مراسم را برهم زدند، تمام عاملان مشخص بودند و فيلم همه آنان موجود بود اگر می خواستند برخورد کنند به آسانی امکان برخورد بود، اما چنين کاری نکردند.

وی گفت: متاسفانه اين افراد از طرف بخشی از حکومت حمايت می شوند و همين موضوع باعث شده که اين رويه ادامه داشته باشد. در حالی که اين نوع اقدامات با آبروی نظام ارتباط دارد و انعکاس بدی هم در خارج از کشور دارد که بهتر است با برخورد جدی، از تکرار آن جلوگيری شود.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس تاکيد کرد: با توجه به نزديکی به ايام انتخابات رياست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بايد يک برخورد جدی در برابر اين اقدامات شود.

نماينده تهران گفت: جالب است که رئيس جمهور هم از شعار اين افراد در مراسم ۲۲ بهمن استفاده کرد. مقصود اين جريان در استفاده از اين شعار "بهار حکومت مهدوی" است. با توجه به صحبت هايی که قبل از اعلام اين شعار بيان کرند مشخص است که مقصودشان از بهار، بهار حکومت مهدوی است و می خواهند بگويند ما شما را به حکومت مهدوی رهنمون می شويم در حالی که اين يک ادعای دروغ و نوعی عوام فريبی و سوء استفاده از يک عقيده اسلامی مردم است.

مطهری گفت: مردم بايد هوشيار باشند و فريب اين نوع شعارها را نخورند. آقای رئيس جمهور چند ماه است که از همه تريبون ها در جهت هدف انتخاباتی خود استفاده می کند، از نطق تلويزيونی گرفته تا سخنرانی در مجلس و همچنين نطق روز استيضاح که هيچ ربطی هم به مسئله استيضاح وزير کار نداشت.

وی ادامه داد: رئيس جمهور در سخنرانی سالگرد پيروزی انقلاب هم بهره برداری انتخاباتی کرد و اين يک مورد منفی برای يک رئيس جمهور است که به جای اينکه به فکر حل مشکلات مردم باشد به فکر حمايت از نامزد خود در انتخابات است خصوصا که دولت خود مجری انتخابات است و بايد بی طرف باشد.

مطهری تاکيد کرد: اين جانبداری شديد رئيس جمهور از يک گروه خاص ممکن است اساسا سلامت انتخابات را زير سوال ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016