دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۵۰ درصدی نرخ کرايه‌ تاکسی‌

• سازمان تاکسيرانی شهر تهران لايحه افزايش نرخ کرايه‌های تاکسی در سال ۹۲ را با پيشنهاد ۵۰ درصد افزايش نرخ به شورای شهر تهران ارائه داد.

آفتاب: رضا قاضی معاون برنامه‌ريزی سازمان تاکسيرانی شهر تهران درباره نرخ پيشنهادی سازمان تاکسيرانی به شورای شهر تهران‌، اظهار داشت: با توجه به وضعيت موجود، افزايش قيمت‌ خودروها و لوازم يدکی آنها حدود ۵۰ درصد افزايش نرخ در نظر گرفته شده است و آن را در قالب لايحه به شورای شهر تهران ارائه کرده‌ايم.

وی ادامه داد: اميدوراريم با توجه به واقعيت‌ها نرخ تعيين شود اما اگر شورای شهر با نرخ پيشنهادی سازمان موافقت نکند بهتر است يارانه‌ای برای کمک به تاکسيران‌ها در نظر گرفته شود زيرا در غير اين صورت آنها برای امرار معاش و هزينه‌های جاری زندگی خود دچار مشکل می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون برنامه‌ريزی سازمان تاکسيرانی شهر تهران با بيان اينکه قيمت‌های واقعی بيشتر از آن چيزی است که ما برای نرخ کرايه‌ها تعيين کرده‌ايم، خاطرنشان کرد: هميشه نرخ تصويب شده برای کرايه‌ها پايين‌تر از نرخ تورم بوده است يعنی تفاوت قابل توجهی بين ميزان تورم و نرخ کرايه‌ها وجود داشته است.

وی درباره افزايش نرخ کرايه‌های تاکسی نيز تصريح کرد: حدود ۷۰ درصد تاکسی‌ها در تهران خطی هستند؛ درصدی از آنها تاکسيمتر دارند و در فرودگاه يا راه‌آهن فعاليت می‌کنند بنابراين حدود ۵ درصد تاکسی‌ها گردشی هستند و ممکن است مرتکب تخلف شوند که اين امر در هر جامعه‌ای وجود دارد.

قاضی خاطرنشان کرد: در برخی خطوط خطی نرخ کرايه‌ها به گونه‌ای تصويب شده که در آنها ۲۵ يا ۵۰ تومانی مورد استفاده قرار می‌گيرد و بعضا ممکن است برخی از آنها به دليل کمبود پول خرد آن را نپردازند اما بر اساس آمارهای سازمان يک تاکسی خطی حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر را جا به جا می‌کنند و اگر به همه آنها ۲۵ يا ۵۰ تومانی را نپردازند رقم آن در طول روز بسيار ناچيز است و به مردم فشاری نمی‌آورد.

به گزارش تسنيم،وی در پاسخ به اين پرسش که نرخ پيشنهادی سازمان برای افرادی که جزء مسافران آنها به شمار می‌آيند رقم سنگينی خواهد بود؟ اظهار داشت: ما نيز جزء مصرف کنندگان هستيم اما سازمان و تاکسيران‌ها هم نمی‌خواهند نرخ کرايه‌ها افزايش يابد، آنها نيز به دنبال اين هستند که نرخ پايين‌تری دريافت کرده و مسافر بيشتری جا به جا کنند اما بسياری از هزينه‌ها افزايش يافته و دولت نيز آن را پذيرفته به همين دليل افزايش يارانه‌ها را مد نظر دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016