سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: کسی می تواند از عدالت دم بزند که اجازه رسيدگی به اتهامات اطرافيانش را بدهد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: کسی می تواند از عدالت دم بزند که اگر برادرش، پسرش، رييس دفترش و يا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضايی رسيدگی کند و دخالتی در اين رسيدگی نداشته باشد.

به گزارش سرويس سياسی انتخاب، سرتيپ بسيجی محمدرضا نقدی رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم گرامی داشت دهه فجر که در مسجد سادات اخوی تهران برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی وعده انبيا و اوليا می باشد که در قرآن آمده و حاصل مجاهدت مردان و زنانی است که لحظه لحظه در اهتزاز بودن پرچم اسلام و بيداری اسلامی را مديون آنها هستيم.

وعده پيامبر در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ محقق شد

سردار نقدی به آيه ۵۴ سوره مائده که پيامبر به سلمان فرمودند اشاره نموده و اظهار داشت: طبق اين آيه مجاهدين کسانی هستند که هميشه در حال مبارزه و تلاشند و اگر دنيا آنها را متهم کند و بارانی از اذيت ببارد، اين قوم نمی ترسند چرا که پيروان راستين خداوند متعال و ائمه هدی و در يک کلام "حزب الله" هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی وعده پيامبر به جناب سلمان درباره ايرانيان را يادآور شده و تصريح کرد: وعده پيامبر در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ محقق شد و ملتی عظيم با پرچم ولايت در ايران اسلامی شکل گرفت که فخر امت اسلام و تاريخ بشريت است.

سردارنقدی به سخن امام راحل که فرمودند "به يقين ملت ما امروز از ملت صدر اسلام در عهد رسول الله و از مردم حجاز و مردم کوفه بالاترند" اشاره نموده و ادامه داد: دوران پس از امام راحل ثابت کرد که اين ملت از همه اقوام در طول تاريخ بالاتر است و خداوند ملتی به اين عظمت خلق نکرد و ملت ايران در روز ۲۲ بهمن، سيلی محکمی بر گوش استکبار نواخت که اگر دشمن عبرت نگيرد بايد دستگاه حاکم آمريکا را در کنار کمونيسم در زباله دان تاريخ جستجو کرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين موقعيت علمی امروز ايران را يکی از برترين ها در جهان دانسته و افزود: روزگاری اکثريت ملت ما بی سواد مطلق بودند، پزشکان بنگلادشی و پاکستانی مردم را معاينه می کردند، ارتش را مستشاران آمريکايی اداره می کردند، اکثر کالاها از خارج وارد می شد و اگر جوان دانشگاهی تفسير قرآن و نهج البلاغه همراه می داشت، مجرم بوده و بازداشت می شد ولی امروز آزاديم و انتخابات واقعی داريم و مقام اول در سرعت رشد علم در جهان را دارا هستيم.

برخی با استفاده از بيت المال عليه نظام صحبت می کنند

سردارنقدی با بيان اينکه تا زمانی که يک جريان توطئه و آشوب نکند، آزادانه و حتی با استفاده از بيت المال، در دانشگاه ها و برخی کرسی ها عليه نظام صحبت می کنند خاطرنشان کرد: به لحاظ آزادی و استقلال، هيچ کشوری در دنيا به ايران اسلامی نمی رسد و در عين حال هيچ ابرقدرتی اجازه دخالت ندارد چون ملت ايران در برابر تمام ابرقدرت ها ايستاده است.

وی ۱+۵ را به معنی حضور همه ابرقدرت ها در يک طرف و ايران اسلامی را در طرف ديگر دانسته و بيان کرد: ملت در زمان طاغوت پهلوی زير چکمه های استکبار بود و به حساب نمی آمد و حتی کشورهای اسلامی منطقه، ايران را طرفدار اسرائيل می دانستند و ملت، از ايرانی بودن خود سر به زير بود چرا که حکومت پهلوی حامی استکبار و نوکر دست به سينه آمريکا بود.

ارزش های اساسی نظام همچون اسلام و وحدت در ولايت متبلور هستند

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج اظهار داشت: اما امروز همه به ايران نگاه می کنند و نقطه اميد جهانيان شده و ما به ايرانی بودن خود افتخار می کنيم و اين محصول دو سرمايه است يکی اسلام و مقصد الهی و ديگری وحدت ملت، که اين ارزش ها در ولايت متبلور هستند.

وی اسلام را برای هدايت بشريت، قانون و قاعده اداره جامعه بشری و کاملترين نسخه از سوی خداوند به بشريت خوانده و تصريح کرد: خيلی ها در اوايل انقلاب و مبارزه می گفتند که حول محور ليبراليسم يا سوسياليسم و مليت جمع شويم، حتی گروه های مختلفی شکل گرفته و برخی شان شکنجه و زندانی هم شدند اما مردم به سراغ اسلام رفتند.

در سبک زندگی اسلامی کسی خودش را برای انتخابات جلو نمی اندازد

رييس سازمان بسيج مستضعفين تمام عظمت ملت ايران را مديون اسلام دانسته و گفت: اگر ما اسلام را در تمامی ابعاد زندگی پياده کنيم، اتفاق بزرگی خواهد افتاد و بحمدالله مردم ما نيز تا به حال دنبال دسته ها و احزاب و گروه ها نرفته و به دنبال ولايت قدم برداشته اند.

سردار نقدی تبيين سبک زندگی را عمق بخشی به ارزش اسلام و وحدت و پياده سازی در تمام ابعاد عنوان کرده و پرسيد: آيا سبک زندگی اسلامی در انتخابات، دنباله روی از الگوهای غرب، سبز و سفيد درست کردن، جنجال آفرينی و خرج های آنچنانی است؟ آيا خود را جلو انداختن و حرص قدرت داشتن و از بيت المال و غير بيت المال از سال ها قبل خرج کردن جزو سبک زندگی اسلامی است؟

وی افراد را از فکر پيروزی در انتخابات با الگوها و رفتارهای غربی بر حذر داشته و ادامه داد: در نظام اسلام، رييس جمهور يک خدمتگزار است و در سبک اسلامی کسی خودش را برای انتخابات جلو نمی اندازد و حرص نمی زند چون کسی که حرص جايگاه می زند صلاحيت نداشته و نبايد به او رای داد. يکی از عرصه های سبک زندگی اسلامی را انتخاب مسئولان دانسته و افزود: پيروی از الگوی غربی در انتخاب مسئولان، دور شدن از ارزش های اسلامی می باشد و شعار عليه يکديگر و پرونده سازی برای هم، سبک انتخاب مدير در اسلام نيست.

جبهه بندی و اختلاف ميان رفقا و خانواده برای انتخابات از فرهنگ غربی بوده و اساساً غلط است

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به روايتی که می فرمايد هر کس رياست را طلب کند، ملعون است خاطرنشان کرد: در اسلام، جماعت هايی از مومنين با متانت از فردی می خواهند تا کانديدا شود وگر نه خود فرد جلو نمی افتد.

وی مقاومت امام خامنه ای در انتخاب معظم له برای رهبری را الگويی برای مسئولان دانسته و بيان کرد: مردم را به جان هم انداختن برای کسب رای، مخالف اسلام و وحدت است که اين اتفاق در انتخابات ۸۸ افتاد چرا که دشمن می خواست و می خواهد ملت را در انتخابات رو در روی هم قرار دهد و جبهه بندی و اختلاف ميان رفقا و خانواده برای انتخاب يک فرد غلط است و نبايد اين فرهنگ غربی ادامه يابد.

سردار نقدی با بيان اينکه اگر سبک زندگی اسلامی را در انتخابات و نحوه کانديدا شدن، تبليغات و... پياده کنيم هيچ مشکلی نداريم گفت: بايد به عملکرد و اعمال افراد نگاه کرد نه به شعارهايشان چون فردی که فتنه ۸۸ را شروع کرد و خود در راس افراطيون می باشد و حتی به نماز جمعه، روز قدس و عاشورا هم رحم نکرد، حال از اعتدال حرف می زند.

اختلاف نظر بر زمان فروپاشی نهايی آمريکاست

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج آمريکا را کشوری ورشکسته دانسته و اظهار داشت: آمريکا به وسيله زور و با چاپ اسکناس های بدون پشتوانه و تقلبی، گدايی خود را جبران می کند که ادامه نداشته و به زودی شکست می خورد، همانطور که کارشناسان و صاحب نظران از تمام طيف ها به شکست آمريکا اذعان دارند و فقط اختلاف نظر بر زمان فروپاشی نهايی است.

وی با اشاره به ادعای آزادی در غرب و جنبش ۹۹ درصدی در آمريکا تصريح کرد: جنبش ۹۹ درصدی ملت آمريکا می گويد ما آزاد نيستيم حتی در انتخابات بايد به دو کانديدا از دو حزب رای داد و نفر سومی نيست و در ساير کشورهای غربی هم اينگونه می باشد.

وی تمام شرکت های بزرگ و سرمايه های اقتصادی را تقسيم شده بين اين دو حزب در آمريکا خوانده و ادامه داد: يک حزب، اقتصاد سلاح دارد و وقتی به روی کار می آيد، جنگ افروزی می کند تا سلاحش را بفروشد و حزب ديگر نيز با داشتن هاليوود با جنگ نرم به روی کار می آيد.

سردار نقدی به شعار حقوق بشر و دموکراسی غرب و برملا شدن ماهيت آنها با زندان گوانتانامو و ابوغريب اشاره نموده و افزود: استکبار به سوريه، ايران، عراق و... تروريست اعزام می کند و در تمام مواردی که آمريکا ژست می گرفت با ايستادگی ملت ايران، مفتضح شده و شکست خوردند.

کسی می تواند از عدالت دم بزند که اجازه دهد به اتهامات اطرافيانش، رسيدگی شود

سردار نقدی قصد انتقام دشمن با تمام قوا از همه شکست های ۳۴ سال اخير را يادآور شده و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال زدن دو نقطه قوت ايران می باشد يعنی با شبهه پراکنی، فساد و بی بند و باری، ماهواره، مواد مخدر، فيلم های برهم زننده ی کانون خانواده و... می خواهد اسلام را از ما بگيرد و ديگر اينکه با دعواهای سياسی و اختلاف افکنی می خواهند وحدت و يکپارچگی ما را بر هم زنند.

وی با خطاب به کسانی که نمی گذارند دوستان و اطرافيانشان در دستگاه قضايی محاکمه شوند تاکيد کرد: کسی می تواند از عدالت دم زند که اگر برادرش، پسرش، رييس دفترش و يا معاونش تخلف کرد، اجازه دهد دستگاه قضايی رسيدگی کند و دخالتی در اين رسيدگی نداشته باشد؛ نه کسی که با کوچکترين نگرانی نسبت به اطرافيانش، آتش به جان ملت و خيابان ها بياندازد همگان موظفيم اسلام و وحدت را حفظ کنيم.

بصيرت ملت ايران، اعجاز و موهبت الهی است

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به سکوت حضرت علی عليه السلام به خاطر وحدت امت اسلام اظهار داشت: حتی اگر کسی ببيند حقش را پايمال می کنند بايد به خاطر اسلام و عدم شکاف ملت سکوت کند.

سردار نقدی در پايان با بيان اينکه نه از اسلام دست می شوييم و نه از وحدت تصريح کرد: اسلام و وحدت در ولايت تجسم می يابد و ملت ولايتمدار ما نيز در راهپيمايی ۲۲ بهمن به خوبی ارزش ها را نماياندند. حقيقتاً انسان از بصيرت ملت ايران در حيرت می ماند و اين اعجاز و موهبت الهی است که بايد برای قدردانی از ملت، نماز شکر به جای آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016