چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيدی، نماينده رهبری در سپاه: فعاليت سياسی از وظايف سپاه است

خبرگزاری فارس: نماينده ولی فقيه در سپاه با تاکيد بر لزوم شناساندن جريان‌های سياسی و آگاه‌سازی پاسداران گفت: همانطور که يک پاسدار نمی‌تواند در ميدان نبرد، بدون شناسايی به خط بزند، پاسداری از انقلاب نيز همينطور است.

به گزارش گروه امنيتی دفاعی خبرگزاری فارس، مواضع رسمی و اصول اصلی سپاه پاسداران را دو نفر تبيين می‌کنند: فرمانده کل و نماينده ولی فقيه در سپاه.

اينکه «سپاه تا کجا می تواند در امور سياسی ورود داشته باشد و مرز و خط قرمز سپاه در اين حوزه کجاست»، شايد اصلی ترين موضوعی باشد که به خصوص در روزهای نزديک به هر انتخابات و بصورت اخص انتخابات رياست جمهوری، محل مناقشه و جوسازی بسياری از عناصر و رسانه های ضد انقلاب قرار می‌گيرد.

در واقع آنها با خلط مباحثی نظير وظايف سياسی سپاه به عنوان «حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» با موضوع دخالت در امور سياسی، اينگونه القا می کنند که سپاه پاسداران حق ورود به کوچکترين حوزه های سياسی را ندارد.

در گفتگو با نماينده ولی فقيه در سپاه اگرچه مباحث زيادی ازجمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را جويا شديم اما مهمترين محور اين گفتگو را برخورد سپاه در مواجهه با موضوعات سياسی روز کشور تشکيل داد.

متن زير بخش اول گفتگوی خبرنگاران فارس با حجت‌الاسلام علی سعيدی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* نظام اسلامی الگويی برای همه

حجت‌الاسلام والمسلمين علی سعيدی در ابتدای گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با بيان اينکه شرايط امروز ما، شرايط بسيار مهم و حساسی است و توجه به اين شرايط می‌تواند افق روشنی برای آينده ما ترسيم کند، گفت: انقلاب مراحل زيادی را پشت سر گذاشته و ما در سه عرصه، دستاوردهای بسيار گسترده و عظيمی داشته‌ايم که يکی از دستاوردهای زيرساختی و زيربنايی آن احيای گفتمان نبوی و علوی بوده است.

سعيدی بزرگترين ارمغان حضرت امام(ره) برای کشور را احيای حاکميت دينی دانست و افزود: حضرت امام(ره) توانستند با اين انقلاب شکوهمند، انديشه اسلامی را نه تنها در ايران بلکه در همه دنيا احيا کنند، کاری که می توان به آن عنوان «دستاورد زيرساختی و زيربنايی» داد که با آن، بار ديگر روحيه شهادت‌طلبی و مقاومت در برابر ائمه کفر و نظام سلطه را احيا کرد.

وی با بيان اينکه نظام اسلامی توانست در ديگر صحنه‌ها نيز الگوهای مختلفی به ملت های ديگر ارائه کند، تصريح کرد: در بعد سازندگی و عمران و آبادی و فناوری‌های پيشرفته، عرصه هوا ـ فضا، عرصه بهداشت و درمان و حوزه نانو نيز امروز ما دستاوردهای زيادی داريم که موجب بهت و حيرت جهانيان شده است.

* شکست استکبار در سوريه با وجود ۲۰ ماه تلاش همه‌جانبه

نماينده ولی فقيه در سپاه همچنين به دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه بين‌الملل اشاره کرد و گفت: يک روزی با يک اشاره رئيس‌جمهور آمريکا، نظامی سرنگون می‌شد اما امروز ما با يک فرآيندی روبرو هستيم که در آن، جنگ‌های سی و سه روزه، بيست و دو روزه و در ماههای اخير نيز جنگ ۸ روزه غزه رخ می‌دهد که ناکامی و شکست را به اردوگاه غرب تحميل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با اشاره به حوادث ماههای اخير در سوريه گفت: بعد از بيش از ۲۰ ماه تلاش همه جانبه دشمن در سوريه که همه توانشان را برای سرنگونی نظام اين کشور گذاشتند، می بينيم که در اهداف خود با شکست روبرو شدند، اين نشان دهنده گسترش ايده و آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهبری و انقلاب در خصوص ايستادگی و مقاومت در برابر زياده‌طلبی نظام سلطه است.

وی خاطرنشان کرد: طبيعی است که در برابر اين حرکات و پيشرفتهای انقلاب در عرصه‌های داخلی و بين‌المللی، نظام سلطه احساس خطر جدی کند. آنها کانون اصلی اين حرکت را ايران اسلامی می‌دانند و تمام تلاششان هم بر اين است که بتوانند اين انقلاب را به نوعی با مشکل مواجه سازند تا به قول خودشان انقلاب را مهار کرده و يا موجب تغيير در رفتار و در نهايت براندازی نظام اسلامی شوند.

* در نقطه ای تاريخی ايستاده‌ايم

نماينده ولی فقيه در سپاه افزود: با اين تفاسير، امروز ملت ايران و رهبری در يک نقطه‌ای از تاريخ قرار دارند که حوادث بسيار مهمی را می‌توانند رقم بزنند و ايستادگی و مقاومت ملت ايران می‌تواند منشا تحولات عظيمی در آينده باشد. بنابراين شرايطی که ما در ‌آن قرار داريم، شرايطی ويژه است، هم دولتمردان و هم مردم بايد به اين شرايط توجه کنند که بتوان از اين مرحله عبور کرد.

* ورود سپاه به دسته‌بندی‌ها و حزب‌بازی‌های سياسی ممنوع است

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با يادآوری در پيش بودن انتخابات، گفت: يکی از موضوعاتی که ضد انقلاب و دشمن سعی می‌کند مردم را بر روی آن حساس بکند، بحث ورود سپاه است.

وی با بيان اينکه آنها اينگونه القا می‌کنند که سپاه حق ورود به مسائل سياسی را ندارد، تصريح کرد: علی رغم القائات آنها، سپاه بايد با توجه به شرايطی، در برخی مسائل ورود پيدا کند ولی آنچه برای سپاه ممنوع است، ورود در دسته‌بندی‌ها و حزب‌بازی‌هاست.

سپاه تا کجا می تواند وارد سياست شود

نماينده ولی فقيه در سپاه در پاسخ به اين سوال که سپاه تا کجا می‌تواند وارد مسائل سياسی بشود و اين مرزی که جلوی سپاه را می‌گيرد، کجاست، گفت: برای پاسخ به اين سوال بايد قدری موضوع را تبيين کنيم. اولين مساله دانش سياسی است، قطعاً هيچ کس مخالف نيست که پاسداران از دانش سياسی بالايی برخوردار باشند. دوم بينش سياسی است که نمی‌توان پذيرفت يک پاسداری که حافظ انقلاب است بينش سياسی قوی‌ای نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی مسئله سوم را گرايش سياسی دانست و با بيان اينکه هيچ انسانی بدون گرايش سياسی نيست، افزود: حال مگر می‌شود بدون شناخت جريان‌ها و دسته‌بندی‌های سياسی در جامعه، پاسداران را به عالی‌ترين بينش سياسی رساند؟

وی ادامه داد: ما صحنه‌های پيش رو را به پاسداران ارائه می‌کنيم چراکه در جامعه ما انديشه‌های متفاوتی وجود دارد. از انديشه‌های الحادی تا گرايشات مخالف، معاند و تا جريان‌هايی که صددرصد با آرمان‌های امام و رهبری همراهی دارند.

* شناسايی ۱۵ جريان و تشکل سياسی توسط سپاه

نماينده ولی فقيه در سپاه تصريح کرد: شناسايی و شناساندن اين دسته‌بندی‌ها و جريانات برای پاسداران، زمينه گرايش سياسی صحيح را فراهم می‌کند. لذا يکی از کارهايی که ما در حوزه نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه انجام داديم، شناسايی ۱۵ جريان و تشکل سياسی مطرح بود که هفت کتاب نيز در اين خصوص چاپ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی خاطرنشان کرد: بر همين اساس، با تکيه بر اساسنامه و مرامنامه احزاب و دبيران و شورای مرکزی آنها، ۱۵ جريان را مورد کنکاش قرار داديم که از جمله آنها جامعه روحانيت،‌ مجمع روحانيون، حزب موتلفه، حزب کارگزاران، سازمان مجاهدين خلق و حزب مشارکت است که در ۷ نسخه کتاب در حدود هر کدام ۴۰۰ صفحه چاپ شده تا بتوانيم مواضع، عملکرد و رفتار يک حزب را در طول ۵۰ سال اخير به پاسداران و بسيجيان بشناسانيم.

* فعاليت سياسی جزء وظايف سپاه است

وی شناساندن جريان‌های سياسی و آگاه‌سازی پاسداران را جزو وظايف حوزه نمايندگی عنوان کرد و افزود: همانطور که يک پاسدار نمی تواند در ميدان نبرد، بدون شناسايی به خط بزند، پاسداری از انقلاب هم همينطور است. شما بايد جريان‌ها، گروه‌ها، گرايشات و‌ انحرافات را بشناسيد که بتوانيد در برابر آنها موضع درست گرفته و در مواقع حساس بتوانيد از انقلاب پاسداری کنيد.

نماينده ولی فقيه در سپاه ادامه داد: اينها ابعاد فعاليت‌های سياسی سپاه است اما يک تفاوت جوهری بين سپاه و ارتش و ديگر نهادها وجود دارد و آن اينکه فعاليت سياسی جزء وظايف سپاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی افزود: يعنی در روزهايی مثل روز قدس و ۲۲ بهمن و در همه مناسبت‌ها سپاه با همه وجود آن هم با آرم، نشان و شعارهای شفاف در جامعه حضور فيزيکی دارد.

وی تصريح کرد: همه فعاليت‌های سياسی برای سپاه ممنوع نيست، بلکه اينها جزء وظايف يک نهادی است که بايد در عرصه‌های مختلف حضور پيدا کند.

* ورود سپاه به سياست به معنی دخالت نيست

نماينده ولی فقيه در سپاه همچنين اظهار داشت: اگر ما جنگ را به سه قسمت سخت، نيمه سخت و نرم تقسيم کنيم، امروز انقلاب اسلامی در هر سه زمينه تهديد می‌شود و سپاه بايد در اين سه عرصه حضور پيدا کرده و بداند که جايگاهش در در مقابله با جنگ نرم کجاست و چگونه و با چه شعار و چه هدفی بايد وارد آن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با تاکيد بر اينکه اينها به منزله دخالت سياسی نيست، گفت: اگر يک گروهی در برابر انقلاب ايستاد و برخلاف شعارهای امام موضع‌گيری کرد، آيا سپاه نبايد موضع‌گيری کند؟

وی با تفاوت قائل شدن ميان موضع‌گيری سياسی، ‌فعاليت سياسی و دخالت سياسی، تصريح کرد: هر نوع فعاليت و موضع‌گيری سياسی ممنوع نيست. بنده به عنوان نماينده ولی فقيه بايد موضع‌گيری سياسی داشته باشم. ما در دسته‌بندی‌های احزاب و تشکل‌ها و اختلافات آنها با هم ورود پيدا نمی‌کنيم اما در تقابل بين حق و باطل و قرار گرفتن جريان و گروهی در برابر نظام نمی‌توانيم بی‌تفاوت باشيم.

* «پيام انقلاب» و «سپاه نيوز» تريبون رسمی سپاه است

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی مجله "پيام انقلاب" و "سايت سپاه نيوز" را تريبون مکتوب ومرجع رسمی انتشار اخبار و مواضع سپاه عنوان کرد و گفت: نماينده ولی فقيه و فرمانده کل سپاه بايد برای هدايت مخاطب، در مواقع مختلف نسبت به جريان‌های سياسی موضع‌گيری کنند.

نماينده ولی فقيه با اشاره به حوادثی نظير ۱۸ تير ۷۸، گفت: يک جريانی با پشتوانه احزاب داخلی در برابر نظام ايستادند. اگر سپاه و بسيجی نداند که اينها چه کسی هستند و تفکراتش چيست، نمی‌تواند حرکتی کنند.

* نمی توان به پاسداران دستور داد به چه کسی رای بدهند

وی ادامه داد: اينکه سپاه بخواهد در انتخابات دخالت کند و يا مثلا با زور مردم را به سمت فرد خاصی سوق بدهد، بله، اينها صددرصد ممنوع است و کسی هم شکی در اين ندارد اما صحنه‌آرايی به معنی تبيين و آرايش سياسی و شناساندن جريان‌هايی که در عرصه انتخابات فعال هستند نبايد مورد غفلت قرار گيرد، ما بايستی گفتمان امام(ره) و رهبری را برای پاسداران تشريح کنيم تا بتوانند در مسير حرکت به سمت انتخابات، درست حرکت کنند.

نماينده ولی فقيه در سپاه با تاکيد بر اينکه ما نمی‌گوييم افراد به چه کسی رای دهند، خاطرنشان کرد: عرض بنده اين است که پاسداران ما اهل منطق و استدلالند و نمی‌توان به آنها دستور داد که به چه کسی رای بدهند و ما نيز اين کار را نخواهيم کرد.

* مرز «دخالت تکليفی» و «دخالت ممنوعه» در سپاه مشخص است

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اينکه مرز «دخالت تکليفی» و «دخالت ممنوعه» مشخص و روشن است، افزود: در مسئله ای مثل فتنه ۸۸ پاسداران بر اساس ماموريت قانونی خود در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن وظيفه ايستادگی در برابر فتنه را دارد و اين ايستادگی بايد هم قبل از فتنه، هم حين آن و هم بعد از آن بايد باشد.

وی ادامه داد: ارتش حافظ مرزها و استقلال کشور است،‌ اما سپاه و بسيج بايد حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی باشد. انقلاب يک موجود زنده و در حال حرکت است و همين حرکت، متغيرهايی نيز دارد.

* سپاه بايد توان تغيير وضعيت در برابر تهديدات را داشته باشد

نماينده ولی فقيه در سپاه گفت: تهديدات و تحرکات‌ عليه انقلاب متفاوت است. يک روز تهديدات سخت‌افزاری است، يک روز تهديدات نيمه سخت است و يک روز تهديدات نرم‌افزاری است، بنابراين سپاه بايد قابليت تغيير در هر شرايطی را داشته باشد و نمايندگی ولی فقيه نيز يکی از نهادهايی است که در درون سپاه وظيفه دارد متغيرها را رصد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی افزود: همانطور که ما در اسلام، احکام ثابت و موقت داريم، در حرکت انقلاب هم همينگونه است و برخی تدابير ثابت و برخی نيز متغيرند.

* حرکت سپاه در چارچوب تدابير رهبری است

وی تدابير حضرت امام(ره) را تدابير ثابت و متغير و برگرفته از گفتمان نبوی و علوی دانست و افزود: در زمان حضرت امام(ره)، مبنای حرکت سپاه، تدابير ايشان بود اما يک سری متغيرهايی داريم که اينها، تدابير خاص و متناسب با شرايط را می‌طلبد. در زمان حضرت امام(ره) اين تدابير را ايشان بيان می‌فرمودند و در زمان رهبری معظم انقلاب نيز اين تدابير از طرف رهبری بيان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی افزود: در واقع آن روز سپاه در چارچوب تدابير امام(ره) حرکت می‌کرد و امروز در چارچوب تدابير مقام معظم رهبری. تدابير ثابت، ثابت است، اما نمی‌توان متغيرهای زمان و مکان را ناديده گرفت، بايد بدانيم که زمان پيامبر(ص) نيز با زمان اميرالمومنين(ع) تفاوتهايی داشت.

نماينده ولی فقيه در سپاه ادامه داد: نوع دسته‌بندی جريان‌ها در زمان پيامبر(ص)، با دسته‌بندی جريان‌ها بعد از پيامبر متفاوت است و اگر کسی متوجه اين تفاوت‌ها نشود، در حرکت دچار اشتباه خواهد شد. اشتباه بسياری از خواص در عصر امامت علی(ع) اين بود که اولاً به متغيرها توجه نداشتند و ثانياً برای همه صحابه مصونيت و قداست ثابت در نظر گرفتند.

وی تصريح کرد: ما اين متغيرها را رصد کرده و براساس آنها و تدابيری که در اين متغيرها اعمال می‌شود،‌ تدابير را به پاسداران منتقل می‌کنيم.

* تکاليف بسيجيان با پاسداران رسمی متفاوت است

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی درباره وظيفه سپاه با بسيجيان و ديگر آحاد جامعه نيز گفت: بسيجيان عادی‌ که در جامعه زندگی می‌کنند و در طول هفته ساعت‌هايی را با بسيج و سپاه همکاری دارند را نمی‌توان جزء سازمان سپاه قرار داد و در بايدها و نبايدهای سازمانی با پاسداران قياس کرد.

نماينده ولی فقيه در سپاه ادامه داد: برای مثال، مواضع و شرايط يک فيلم‌نامه‌نويس يا عکاس بسيجی با يک پاسدار متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با تاکيد بر اينکه بسيج بايد حافظ اصول و مبانی باشد، گفت: بسيجی کسی است که آرمان‌های امام(ره) و رهبر انقلاب و گفتمان نبوی و علوی را سرلوحه کار خود قرار دهد. در انتخابات هم همينطور است و مواضع و تکاليف يک بسيجی با پاسداران رسمی متفاوت است.

* سخت‌ترين انقلابها،‌ انقلاب فرهنگی است

نماينده ولی فقيه در سپاه در بخش ديگری از گفتگوی خود با فارس در پاسخ به سوالی درباره مباحث فرهنگی و اينکه چقدر سپاه پاسداران در پيش برد اهداف جبهه فرهنگی انقلاب نقش دارد، گفت: در شکل‌گيری فرايند انقلاب ابتدا بايد جامعه به لحاظ اعتقادی متحول شود تا به ترتيب، شاهد انقلاب ها و تحولات سياسی، نظامی، اداری، اقتصادی و در نهايت فرهنگی باشيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با اشاره به يکی از روايات مبنی بر اينکه سخت‌ترين انقلابها،‌ انقلاب فرهنگی است، گفت: انقلاب فرهنگی يعنی اينکه ايده‌ها و آرمان‌های انقلاب تا مغز استخوان آحاد جامعه نفوذ کند. در اين صورت، اين انقلاب، ماندگار خواهد بود.

وی با بيان اينکه مهمترين گردنه‌ای که هر انقلابی با آن مواجه است،‌ انقلاب فرهنگی است، افزود: اشکالی که در انقلاب صدر اسلام به وجود آمد اين است که نياز بود حداقل بيش از سه، چهار دهه ديگر بعد از پيامبر اسلام، اميرالمومنين(ع) زمينه انقلاب فرهنگی را فراهم می‌کرد اما اين انقلاب نتوانست همه‌ مراحل خود را طی کند و انقلاب فرهنگی شکل نگرفت.

* نقش مهم دولتها در شکل‌گيری انقلاب فرهنگی

نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اينکه ما در کشورمان نيز با اين چالش ها مواجه هستيم، گفت: يکی از عوامل مهم تحقق انقلاب فرهنگی، دولتها هستند و ما بايد ببينيم که چرا نتوانستيم همه ايده‌ها و آرمان‌های انقلاب را در عمق جامعه نفوذ دهيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی رفتار و گرايش‌های موجود در جامعه را در برخی موارد متضاد با آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: البته نمی خواهيم بگوييم ما در اين خصوص اصلا موفق نبوديم. همين گرايشات به قرآن، نماز، معنويت و دين نشانه‌هايی از انقلاب فرهنگی است.

* «وجدان کاری» يکی از نشانه های انقلاب فرهنگی

وی، وجدان کاری را يکی از نشانه‌های انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: اگر ديديم جايی مثل يک مرکز توليدی در کشور روز به روز کيفيت کالايش بالا رفت،‌ اين نشان عمق انقلاب فرهنگی است ولی اگر به سمبل‌کاری يا سطحی‌کاری روی آوردند، می‌شود فهميد انقلاب فرهنگی عمق پيدا نکرده است.

* معيارهای ديگری غير از لباس و ظاهر افراد بايد ملاک باشد

نماينده ولی فقيه با بيان اينکه متاسفانه گاهی ما فقط بر روی مسايلی نظير لباس و ظاهر افراد متمرکز می‌شويم، تصريح کرد: اينها در حاليست که معيارهای ديگری بايد ملاک قرار بگيرد مثل رعايت حقوق همسايه، حقوق دولت، حقوق مردم،معيارهايی که اسلام در تحقق جامعه اسلامی روی آنها بيشتر تاکيد دارد، بالا بودن نُرم صداقت،امانتداری،احترام به قانون، رعايت نظم و انضباط و وفای به قرارها و ارزش‌هايی از اين قبيل می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی افزود: اينها شاخص‌های رعايت استانداردها در فرهنگ جامعه است و در همينهاست که موضوعاتی مانند آداب و رسوم ازدواج و يا حتی مراسم های ختم مورد توجه قرار می گيرد.

* وضعيت فرهنگی کشور رضايت‌بخش نيست

وی با بيان اينکه با همه اين تفاسير، ما گرچه توفيقات خوبی در انقلاب فرهنگی داشتيم، تصريح کرد: البته اين وضعيت مطلوب و رضايت‌بخشی نيست.

* وضعيت امروز ناشی از گسست گرايش‌های دولتمردان است

نماينده ولی فقيه با اشاره به نقش دولت ها در شکل‌گيری زمينه‌های انقلاب فرهنگی گفت: اگر يک دولت، فنداسيون اوليه را بنا کرد، دولت بعدی بايد سنگ بنای خود را بر پايه های دولت قبلی بگذارد اما متاسفانه ما شاهديم هر دولتی که آمد، به جای اينکه اين ساختمان فرهنگی را محکم کند، به نوعی زاويه درست کرد و اين وضعيت امروز ناشی از گسست گرايش‌های دولتمردان ماست.

* بی توجهی به هشدارهای فرهنگی رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی درخصوص نقش سپاه در اين بين نيز گفت: رهبر انقلاب در طول سالهای اخير اصطلاحات زيادی نظير تهاجم فرهنگی، شبيخون فرهنگی، جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی مطرح فرمودند تا به جامعه و مسئولين بفهمانند ما درگير خطر تهاجم فرهنگی هستيم ولی متاسفانه به اين مسائل خيلی توجه نشد و به بهانه‌های مختلف، تسامح و تساهل را در دوره‌های قبلی تئوريزه کردند.

وی ادامه داد: البته سپاه و بسيج در حد خودشان بازدارندگی داشتند و همين فعاليت‌های قرآنی و دينی بسيج در قالب حلقه‌های صالحين مويد همين مطلب است.

نماينده ولی فقيه در سپاه خاطرنشان کرد: اين اقدامات سپاه و بسيج توانسته بخشی از کاستی ها را جبران کند اما ميزان مقابله بايد با ميزان تهاجم سنخيت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی با بيان اينکه امروز با وجود اينترنت، ماهواره و خيلی موضوعات ديگر، ما تحت شديدترين بمباران های تهاجم فرهنگی هستيم، خاطرنشان کرد: با توجه به کاستی‌های موجود، سپاه همواره تلاش کرده است در عرصه تهاجم فرهنگی دولت و دستگاه‌های مسئول را ياری کند تا ضمن ايفای نقش بازدارندگی، در مقابل انواع تهاجمات فرهنگی نيز بايستد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016