چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد خواستار تجديدنظر در روند تاييد صلاحيت‌ها در انتخابات سازمان نظام پزشکی شد

ايرنا ـ تهران- رييس جمهوری به دنبال نامه رييس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره عملکرد هيات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در روند رسيدگی به صلاحيت‌های نامزدهای انتخابات هيات مديره اين سازمان، خواستار اصلاح اين روند و تجديدنظر درباره افرادی شد که بدون دليل قانونی رد صلاحيت شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوریˈ محمود احمدی نژادˈ در اين باره خطاب به سرپرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزير کشور، افزود: مطلب صحيح است و بايد طبق قانون عمل شود تا نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد در ادامه افزود: چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دليل قانونی رد صلاحيت شده‌اند با تجديدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اينجانب باطل است.

رييس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ايران نيز در نامه خود خطاب به رييس جمهوری آورده است: چندی است که مقدمات برگزاری انتخابات نظام پزشکی در حال اجرا است، عملکرد هيات‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی شهرستان‌ها، تهران بزرگ و هیأت نظارت مرکزی در روند رسيدگی به صلاحيت نامزدهای انتخابات هیأت مديره سؤالات و ابهامات فراوانی را برای جامعه پزشکی فراهم آورده است.

ˈبيژن گودرزیˈ درادامه افزود: از آن جمله می‌توان به رد صلاحيت تعدادی از پزشکان اشاره کرد که در دوره‌های متوالی مورد اعتماد و وثوق جامعه پزشکی قرار گرفته‌اند و بارها به عنوان رييس هیأت مديره شهرستان‌ها، عضو شورايعالی و حتی رييس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب گرديده‌اند.

گودرزی ادامه داد: بسياری از ردشدگان‌از جمله اساتيد شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ساير نهادهای دولتی بوده و دارای سوابق انقلابی و از خادمين شناخته شده نظام جمهوری اسلامی می‌باشند.

در ادامه اين نامه آمده است: بر اساس قانون تشکيل سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی و آيين‌نامه‌های مربوطه مراجع پنج‌گانه مورد استعلام در مورد اين گروه از نامزدها اعلام نظر نموده‌اند، در کمال تعجب با آن که پاسخ استعلامات مزبور حاکی از حسن سابقه برخی از اين افراد بوده است، معهذا مشخص نيست که هیأت‌های نظارت بنا به کدام مستمسک قانونی ايشان را رد صلاحيت کرده‌اند.

گودرزی افزود: در حالی که دولت خدمتگزار از طريق تمهيدات مشروع و قانونی موجبات اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌سازد، معلوم نيست که چرا با رد صلاحيت افراد شاخص و مورد وثوق جامعه پزشکی موجبات دلسردی و عدم اعتماد در اين جامعه فرهيخته فراهم می‌آيد.

درادامه اين نامه آمده‌است: مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی به عنوان فراگيرترين مرجع منتخب جامعه پزشکی از رياست جمهوری تقاضا می‌کند که با مرعی نمودن تمامی اقدامات قانونی و ملحوظ ساختن تمامی مقدورات، نسبت به اصلاح روند رسيدگی به صلاحيت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی و عملکرد هیأت‌های نظارت مرکزی، تهران و شهرستان‌ها دستور عاجل صادر فرمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016