دوشنبه 30 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی‌اژه‌ای: فاضل لاريجانی به دادگاه احضار شد

فارس: سخنگوی دستگاه قضائی از احضار فاضل لاريجانی و بابک زنجانی به دادگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه قوه قضائيه با بابک زنجانی که نام وی در نواری که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرده بود ذکر شده بود چه برخوردی کرده است گفت: پرونده‌ای در رابطه با اتفاقاتی که در حاشيه مجلس رخ داد تشکيل شده و حداقل ۴ الی ۵ نفر نيز به دادگاه احضار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار پرسيد آيا فاضل لاريجانی هم احضار شده اژه‌ای گفت: هر دو نفری که نام برديد به دادگاه احضار شدند و برای آنها قرار صادر شده و رسيدگی به پرونده ادامه دارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه آيا حکم اعدام متهمان فساد بزرگ بانکی در ملاء عام اجرا می‌شود، گفت: در حکم دادگاه قيد نشده که متهمين در ملاء عام مجازات شوند بنابراين همه چيز بستگی به شرايط و نظر قاضی دارد.

وی در خصوص تجديد نظر پرونده‌ها گفت: برخی تجديد‌نظرها در ديوان عالی کشور و برخی ديگر در تجديد نظر استان صورت می‌گيرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه آيا خبرنگاران بازداشتی آزاد می‌شوند يا خير گفت: اگر بيم فرار و تبانی و جهاتی که به خاطر آن بازداشت شده‌اند مرتفع شده باشد و از لحاظ قانونی هم الزامی نباشد با قرار وثيقه تا روز دادگاه آزاد می‌شوند.

خبرنگار ديگری گفت: با توجه به اينکه جوانفکر به ۶ ماه حبس محکوم شده اما ما وی را در راهپيمايی و مناسبت‌های مختلف مشاهده می‌کنيم آيا زمان مرخصی وی مشخص است.

اژه‌ای در پاسخ به اين سؤال خبرنگار تصريح کرد: دو نوع مرخصی وجود دارد يک نوع مرخصی به دليل بيماری است که تعيين زمان آن بستگی به نظر پزشک دارد چرا که برخی بيماری‌ها هست که مجرم نمی‌تواند در زندان بماند و درمان شود و يا حضور وی در زندان بيماری‌اش را تشديد می‌کند.

وی افزود: نوع ديگر مرخصی بستگی به شرايط زندانی، تعهد وی و نحوه رفتار خود در زندان دارد.

دادستان کل کشور گفت: از لحاظ قانونی زمان مشخصی برای مرخصی افراد وجود ندارد و زمان مرخصی بستگی به نظر سازمان زندان‌ها و شورای طبقه‌بندی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016