پنجشنبه 10 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عيدی بازنشستگان بدليل کمبود نقدينگی پرداخت نشد

• مسئولان سازمان تامين اجتماعی وعده داده‌اند که تا روز دوشنبه (۱۴ اسفند) عيدی بيمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده پرداخت خواهند کرد.


ايلنا ـ رئيس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگيران تأمين اجتماعی گفت: عيدی سال ۹۱ بيمه شدگان بازنشسته به دليل کمبود نقدينگی پرداخت نشده است.

علی اکبر خباز‌ها با اعلام اين مطلب به ايلنا‏ گفت: مسئولان سازمان تامين اجتماعی وعده داده‌اند که تا روز دوشنبه (۱۴ اسفند) عيدی بيمه شدگان بازنشسته و از کار افتاده پرداخت خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: هرسال طبق روال جاری عيدی پايان سال‏، مستمری بگيران سازمان تامين اجتماعی در ماه بهمن پرداخت می‌شد اما امسال به دليل آنچه که مسئولان سازمان «کمبود نقدينگی» عنوان کرده‌اند، عيدی مستمری بگيران هنوز پرداخت نشده است.

مشکل تامين نقدينگی برای پرداخت عيدی مستمری بگيران بيمه شده سازمان تامين اجتماعی در حالی رخ داده است که به ادعای مديرعامل اين سازمان و همچنين تشکلهای کارگری حامی او، سعيد مرتضوی‏ موفق شده است تا تمامی مطالبات معوقه سازمان را از دولت دريافت کند.

با اين حال رئيس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگيران تامين اجتماعی که تشکل متبوعش از امضا کنندگان طومار حمايت از سعيد مرتضوی بوده‌ است‏ در اين خصوص می‌گويد: دولت مطالبات سازمان تامين اجتماعی را در قالب مجموعه‌ای از سهام چند بانک و ۳۸ شرکت اقتصادی مانند هتل هما و شرکت مسافربری رجا پرداخت کرد اما چون تامين نقدينگی از طريق اين شرکتهای تازه واگذار شده زمان می‌برد در پرداخت مطالبات بازنشستگان تاخير ايجاد شده است.

خبازها بيان اينکه مستمری بگيران تامين اجتماعی تاکنون مطالبات مربوط به حقوق بهمن و اسفند ماه را دريافت کرده اند‏ گفت: از آنجا که زمان تعيين حداقل مزد در شورای عالی کار نزديک است و طبق قانون مصوبه حداقل مزد اين شورای عالی مبنای محاسبه حداقل مستمری بازنشستگان است در حال حاضر سازمان تامين اجتماعی درصدد است تا نقدينگی مربوط به افزايش مستمريهای سال ۹۲ را ذخيره کند.

خباز‌ها به نقل از مسئولان سازمان تامين اجتماعی گفت: هم اکنون بخشی از درآمدهای سازمان تامين اجتماعی بابت تامين اعتبارت مربوط به مستمری‌های سال ۹۲ ذخيره شده و به همين دليل امسال عيدی مستمری بگيران با تاخير پرداخت می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016