پنجشنبه 10 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال افزايش ۱۰۰ درصدی قيمت بليت هواپيما

باشگاه خبرنگاران - رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی با بيان اينکه در شرايط فعلی نرخ ارز، شرکت‌های هواپيمايی نمی‌توانند هزينه‌های خود را جبران کنند، از عدم تعلق ارز مبادلاتی به شرکتهای هواپيمايی طی۶ ماه اخير خبر داد.

عبدالرضا موسوی رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی اظهار داشت: بعد از اينکه تخصيص ارز مرجع با بهای ۱۲۲۶ تومان به شرکتهای هواپيمايی از مردادماه سال جاری منتفی شد، دولت برای حمايت از شرکتهای هواپيمايی اعلام کرد که ارز مبادلاتی با قيمت ۲۴۰۰ تومان خواهد داد ولی متاسفانه هنوز اين ارز به ما تعلق نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در حال حاضر شرکت‌های هواپيمايی برای هزينه‌های خود، ارز مورد نياز خود را از بازار آزاد تهيه می‌کنند تصريح کرد: حتی در اين مدت نتوانستيم از اتاق مبادلات ارزی ارز دريافت کنيم، در شرايط فعلی بسياری از شرکت‌های هواپيمايی پروازهای خود را کاهش داده‌اند که اين موضوع باعث کاهش عرضه و تقاضا برای ناوگان حمل و نقل هوايی می‌شود.

وی ادامه داد: ما بار‌ها به بانک مرکزی مراجعه کرديم ولی هنوز نتوانستيم اين ارز را دريافت کنيم که اين امر باعث ضرر هزار ميليارد يورويی به ايرلاين‌ها شده است تا جايی که ما برای جبران اين ضرر اعلام کرديم که شرکت نفت، هواپيماهای ما را به جای بدهی خود بردارد.

موسوی در ادامه سخنان خود پرداخت يارانه از سوی دولت را برای جلوگيری از افزايش افزايش قيمت بليت هواپيما ضروری دانست و گفت: اگر دولت به ايرلاين‌ها يارانه ندهد چاره‌ای جز افزايش ۱۰۰ درصدی قيمت بليت هواپيما نخواهيم داشت، همچنين که افزايش کمتر از ۱۰۰ در صد برای قيمت بليت هواپيما علاوه بر اينکه برای شرکت‌های هواپيمايی سودی ندارد باعث ضرر آن‌ها نيز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ما پيشنهاد افزايش ۱۰۰ درصدی قيمت بليت هواپيما را ارائه داده‌ايم که اين موضوع در شورای عالی هواپيمايی در دست بررسی قرار دارد.

موسوی در خصوص کشش بازار در صورت افزايش ۱۰۰ در صدی قيمت بليت هواپيما تصريح کرد: هر ساعت پرواز برای شرکت‌های هواپيمايی حدود ۲۰ دلار هزينه ارزی دارد که به منظور جبران هزينه‌های شرکت‌های هواپيمايی يا دولت به شرکت‌ها يارانه بدهد و يا اينکه افزايش قيمت را به طوری تعيين کند که هزينه‌های شرکت‌های هواپيمايی جبران شود.

وی، درباره افزايش ۵۰درصدی قيمت بليت هواپيما که چندی پيش توسط رئيس سازمان هواپيمايی کشوری مطرح شده بود، گفت: افزايش ۵۰ درصد به هيچ عنوان پاسخگوی هزينه‌های ارزی شرکت‌های هواپيمايی را نمی‌دهد.

رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی در بخش ديگری از اظهاراتش در خصوص تعيين تکليف سوخت هواپيما‌ها برای پروازهای داخلی گفت: در ستاد هدفندی يارانه‌ها قيمت سوخت برای پروازهای داخلی در هر ليتر ۴۰۰ تومان تعيين شده است که ما در حال رايزنی برای تعيين نرخ ۲۰۰ تومان برای پروازهای داخلی هستيم اما اين موضوع هنوز نهايی نشده است.

موسوی با اشاره به اينکه تقاضای ما از دولت اين است که به تکليف قانونی خود عمل کند افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بليت هواپيما بايد از امسال شناور و از فروردين ماه سال ۹۲ نيز آزاد شود، ضمن اينکه بايد ارز مبادلاتی به ما تعلق بگيرد و ما هنوز منتظر تحقق اين وعده هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016