سه شنبه 1 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش قيمت پرتقال و موز

رئيس اتحاديه ميوه و تره بار شهر تهران با اشاره به افزايش قيمت پرتقال و موز در بازار، گفت: تعزيزات با ۴ هزار دلالی که در ميادين ميوه و تره بار فعاليت می کنند، مقابله کند تا قيمت ميوه کاهش يابد.

حسين مهاجران در گفتگو با مهر درباره افزايش ۱۵۰ تومانی قيمت پرتقال در هر کيلوگرم گفت: اتمام فصل پرتقال‌های درختی باعث شده است که پرتقال‌های انبار شده به بازارعرضه شود. در همين حال، اضافه شدن هزينه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان نگهداری محصول باعث افزايش قيمت هرکيلوگرم پرتقال به ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ تومان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی وضعيت ميوه در ميادين را مناسب توصيف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سيب خوب با قيمت ۱۸۰۰ تومان در هر کيلوگرم و سيب با کيفيت پايين با قيمت ۶۰۰ تومان در ميادين عرضه می شود. در رابطه با موز که قيمت آن روز جمعه به ۵۷۰۰ تومان رسيده بود، در حال حاضر با کاهشی که صورت گرفته، به قيمت ۴۷۰۰ تومان به فروش رسيده است.

رئيس اتحاديه ميوه و تره بار شهر تهران درباره دليل افزايش قيمت هر کيلوگرم موز گفت: رقابت بين وارد کنندگان، اصلی ترين دليل افزايش قيمت اين محصول است. قيمت تمام شده هر تن موز برای وارد کننده ۳۲۰۰ تومان است . ممکن است وارد کننده ای در فضای رقابتی محصول را با قيمتی پايين تر به بازار عرضه کند و ممکن است زمانی که انبار رقيب خالی است، با قيمت گزافی آن را بفروشد؛ اين امر باعث نوسان قيمت موز می شود اما پيش بينی می شود که قيمت موز شب عيد بيش از ۴۷۰۰ تومان نباشد.

مهاجران در رابطه با اظهارات صبح امروز رئيس اتحاديه بارفروشان که عامل گرانی پياز و سيب زمينی را خرده فروشان اعلام کرده است؟ گفت: وقتی بارفروش فاکتور ۱۷۰۰ تومانی در اختيار دارد، به استناد چه چيزی عامل گرانی را خرده فروشان معرفی می‌کنند.

وی با تأکيد بر اينکه اگر بار خريداری شده دقيقا به همان ميزان، تحويل داده شود، بسياری از مشکلات رفع می‌شود، تصريح کرد: قبلا پرتقال را می‌شمردند، هر ۶ عدد يک کيلوگرم می‌شد و قيمت می‌دادند، الان در يک سبد ۳ کيلوگرم ميوه می‌ريزند و با وزن ۵۰۰-۶۰۰ گرمی خود سبد قيمت را محاسبه می کنند. به واسطه همين وزن سبد کيلويی ۷۰۰ تومان بيشتر بر روی ميوه قيمت می گذارند و به بارفروش تحويل می دهند. ما می گوييم شما ۲۰ کيلوگرم بار ما را همان ۲۰ کيلوگرم تحويل بدهيد و با عناوين مختلف کارتن و سبد از اصل بار کم نکنيد؛ بار ما را در گونی تحويل بدهيد تا ما هم بفهميم واحدمان چند می‌خرد و می‌فروشد.

رئيس اتحاديه ميوه و تره بار شهر تهران تأکيد کرد: ۴ سال است که تعزيزات مقابله با گران فروشی را از خيابان آغاز کرده که هيچ حاصلی نداشته است. پيشنهاد ما اين است که اين مقابله از ميادين شروع شود و با کسانی که فاقد پروانه فعاليت هستند، برخورد شود. اين راهکار نه تنها باعث حذف فعاليت دلالان بلکه باعث کاهش نرخ ميوه نيز می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016