شنبه 12 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه احضار و بازجويی و تهديد فعالان سياسی از سوی نهادهای امنيتی

احضار و بازجويی و تهديد فعالان سياسی در رابطه با انتخابات رياست جمهوری آتی همچنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش جرس، در اين احضار مطالبه بازجويان "سکوت مطلق و عدم هرگونه موضع‌گيری و يا کنش سياسی و هرگونه تحرک حتی ديدار دوستان و همفکران" از سوی احضار شدگان تا برگزاری انتخابات عنوان شده است.

برخورد وزارت اطلاعات در اين احضارها "بسيار خشن"، "بی‌ادبانه" و "هتاکانه" توصيف شده است. احضار شدگان تهديد به بازداشت، محکوميت زندان و حتی تهديد به "ترور و مرگ ناگهانی" خود يا بستگانشان شده‌اند.

در پايان بازجويی‌ها نيز متنی در برابر آن‌ها گذاشته می‌شود تا امضا کنند و متعهد شوند تمامی نکات فوق را رعايت می‌کنند. براساس اطلاعات موجود اکثريت احضار شدگان از امضای چنين متنی خود داری می‌کنند اما برخی نيز با امضای متن مذکور تمامی ارتباطات خود را با ديگران قطع کرده اند.

صاحب‌نظران معتقدند که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی مأموريت يافته‌اند به هر نحو ممکن هر صدايی را در داخل کشور تا برگزاری انتخابات خاموش کنند، و با از هم پاشاندن شبکه ارتباطی اصلاح طلبان و نيروهای معترض احتمال هرگونه عمل هماهنگ اعم از شرکت يا عدم شرکت در انتخبات ر ا توسط اينها منتفی کنند. فشار روی فعالان سياسی برای قطع ارتباط با يکديگر و به ويژه با شخصيت‌هايی نظير آقای خاتمی در چارچوب همين مأموريت صورت می‌گيرد. نهادهای امنيتی تلاش دارند با دامن زدن به جو ارعاب و تهديد و خفقان بسيار شديد برنامه انتخابات مهندسی شده را گام به گام به پيش برند و نامزد مورد قبول و حمايت حاکميت اقتدارگرا را بر کرسی رياست قوه مجريه بنشانند و از اينروست که سخن گفتن از " انتخابات آزاد " از سوی نيروهای اصلاح طلب و سبز توسط حاکميت اقتدارگرا بشدت با واکنش روبرو و دستور سانسور آن در رسانه ها داده شده است بگونه ای که هيچکس نتواند به مطالبه اين حق قانونی و شهروندی بپردازد، با همه اين احوال پيش بينی می شود بدليل وضعيت بحرانی که کشور درعرصه داخلی و خارجی، بدليل عملکرد سوء حاکميت يکدست اقتدارگرا در سالهای اخير، با آن مواجه شده است در ماههای پيش رو تا انتخابات رياست جمهوری آبستن حوادث غيرقابل پيش بينی باشد، حوادثی که می تواند کل برنامه حاکميت برای مهندسی انتخابات را درهم ريزد و نيروهای اصلاح طلب و سبز بايد خود را برای مواجهه فعال با چنين شرايط و بهره برداری از آن برای نجات کشورآماده سازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016