پنجشنبه 17 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: فردی که دشمنان خارجی و ضد انقلاب دنبال کانديداتوری‌اش هستند بدهی‌های زيادی به ملت ايران دارد

مهر - وزير اطلاعات با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هايی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها برای کانديداتوری يکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه با بيان اينکه اين فرد بدهی‌های زيادی به ملت ايران دارد و صرف سوابق و مسئوليت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده وی را به دست فراموشی بسپارد، اظهار داشت: بی‌بی‌سی می‌گويد گروهی از نخبگان از اين فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بيايد وقتی بررسی می‌کنيم می‌بينيم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزديک و هم‌پيالگان اين فرد هستند، از طرف ديگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگويند شما حتی کانديدا شويد و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی صبح امروز در همايش شهدای روحانی سپاه اظهار داشت: کشورمان علی‌رغم طراحی‌های سنگين و تحريم‌های شکننده در حرکتی رو به جلو و مسير تکاملی سير می‌کند، البته در اين ميان برخی بی‌تدبير‌ی‌ها، بداخلاقی‌ها و کج‌سليقگی‌ها نيز وجود دارد که البته از ابتدای انقلاب بوده و باز هم خواهد بود ولی نکته مهم مسير کشور است که در يک حرکت رو به جلو قرار دارد.

وی افزود: از لحاظ اقتدار ملی و بين‌المللی در سطحی قرار داريم که به رغم همه توطئه‌های استکبار و عواملش از جمله رسانه‌های استکباری، همه نقشه‌های آنان به واسطه تدابير جمهوری اسلامی خنثی و بی‌نتيجه مانده است.

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به برنامه های تبليغاتی دشمنان عليه ملت های مسلمان، هدف‌ برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تخليه انرژی ارزشی مردم منطقه خواند.

وی با بيان اينکه با همه اين طراحی‌ها و توطئه‌ها، امروز کشور سوريه جانانه مقاومت کرده است اظهار داشت: رؤسای برخی سرويس‌های اطلاعاتی منطقه‌ در ديدارهايی که با من داشته‌اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاکيد کرده‌اند، انتقامی که ناشی از حمايت بشار اسد از جريان مقاومت است و بايد گفت اوضاع امروز سوريه انتقام غربی‌ها از جريان مقاومت است نه از سوريه.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی اقتدار کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را ناشی از گفتمان انقلابی امام و رهبری خواند و تصريح کرد: اين گفتمان در همه بخش‌های امروز ما حاکم است و پيشرفت‌های بسيار بزرگی که امروز پديد آمده که حتی از اعلام‌ بسياری از آنها معذوريت داريم ناشی از همين گفتمان است.

وی ادامه داد: غربی‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند که تحريم‌ها در ايران نمی‌تواند اقتصاد را از پای درآورد اگرچه ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد و ما هم نبايد بگذاريم اقتصادمان شرطی شود ولی به طور کلی اقتصاد کشور ما مسير خودش را خواهد رفت و اين حرکت رو به جلو و جايگاه اقتدارآميز حول محور کليدی و اصلی ولايت فقيه می‌گردد.

وزير اطلاعات اظهار داشت: امروز وقتی تحليل‌گران غربی ساختار حکومتی ايران را مورد تحليل قرار می‌دهند به صراحت اعلام می‌کنند که مدل ولايت فقيه يک نمونه بی‌بديل است چرا که در اين مدل مقوله عشق و دلدادگی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی افزود: البته در طول انقلاب افراد بسياری بودند که از اين خط منحرف شده‌اند که اين مساله هم طبيعی است.

وی با اشاره به انتخابات پيش رو اظهار داشت: در انتخابات ۹۲ جريان فتنه در داخل، ضدانقلاب خارج نشين و غربی‌ها برنامه‌ريزی‌های سنگينی را انجام داده‌اند و چشم بسياری به انتخابات است که تاکنون با توجه به بررسی‌های انجام شده ۱۱ گفتمان دسته‌بندی شده است که مهمترين آن گفتمان مبتنی بر اسلام، انقلاب اسلامی، انديشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است که گفتمان غالب ماست ولی نبايد از گفتمان‌هايی همچون گفتمان فتنه و گفتمان گروه‌های التقاطی و سازش هم غافل شد.

مصلحی افزود: گفتمان‌های ترکيبی و نوظهور هم در اين انتخابات به دنبال پيدا کردن جايگاه هستند که در برخی موارد با گفتمان ضدانقلاب ادغام می‌شوند و به يک نقطه مشترک می‌رسند.

وزير اطلاعات يادآور شد: استراتژی تغيير نظام، امروز به استراتژی تغيير رفتار تبديل شده است، دشمن هم برای اين استراتژی از هر ابزاری استفاده می‌کند؛ گاهی اوقات برای تغيير رفتار برخی مسئولان با چند واسطه دست به کار می‌شوند بدون اينکه آن مسئول متوجه شود پشت اين واسطه‌ها سرويس‌های اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اينکه در انتخابات سال ۸۸ دشمن هدفش پياده‌سازی کودتای مخملين با تمسک به تقلب بوده است، گفت: البته دشمن بعد از ۸۸ هم بيکار ننشست و در سال ۹۰ تاکتيک تضعيف قدرت ملی و عدم مشارکت مردم را برای انتخابات پايه‌گذاری کرد ولی به دليل هوشياری مردم و انسجام بين دستگاه‌های مختلف کشوری اين انتخابات به يکی از بهترين ادوار انتخابات تبديل شد به طوری که اين هماهنگی بين‌ دستگاه‌های اطلاعاتی، امنيتی و انتظامی آنقدر بی‌نظير بود که کوچکترين درگيری و نزاع قومی که در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس يافت می‌شد صورت نگرفت و حتی يک نفر هم در اين انتخابات آسيب نديد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی يکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند اما اين حضور در صحنه چگونه امکان‌پذير است وقتی که به طور مثال يکی از اين افراد که همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کانديداتوری وی هستند بدهی‌های زيادی به ملت ايران دارد و صرف سوابق و مسئوليت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد.

وزير اطلاعات ادامه داد: اردوگاه و تيم اين فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به ميان می‌آورند در حالی که ۸ سال صدارت دوم خردادی‌ها بر مبنای همين انتخابات صورت پذيرفته است، ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همين افراد از جلسه خصوصی‌شان وجود داشت که در اين جلسه جسارت‌هايشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولايت فقيه را توسط همين فرد برملا می‌شد که در جلسه می‌گويد امام هم تحت فشار مقوله ولايت فقيه را قبول کرد!!

وی با اشاره به اين سوابق تصريح کرد: اين افراد چگونه می‌توانند به خود اجازه دهند که با کمال پررويی ضربه‌هايی که در فتنه ۸۸ به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسيار شده‌اند را فراموش کرده و با کمال پررويی به دنبال کانديداتوری هم باشند در حالی که اصل انتخابات در کشور را زير سوال می‌برند.

وزير اطلاعات با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌هايی همچون بی‌بی‌سی و VOA درباره درخواست‌ها از کانديداتوری يکی از افراد وابسته به ارودگاه فتنه اظهار داشت: بی‌بی‌سی با چه توجيهی برای اين فرد رپرتاژ می‌رود؛ بی‌بی‌سی می‌گويد گروهی از نخبگان از اين فرد دعوت به عمل آوردند که به انتخابات بيايد وقتی بررسی می‌کنيم می‌بينيم منظور از نخبگان در بی‌بی‌سی، داماد، اقوام نزديک و هم‌پيالگان اين فرد هستند، از طرف ديگر به فتنه‌گران زندانی خط داده‌اند که آنها هم مکاتبه کنند و بگويند شما حتی کانديدا شويد و کاری به زندانی بودن ما نداشته باشيد.

وی گفت: مديرعامل انديشکده واشنگتن به صراحت حرکت دوباره موج به اصطلاح سبز را يکی از فرصت‌های آمريکا می‌داند و می‌گويد که بايد واشنگتن راهی برای کمک به فعالان سبز در ايران پيدا کند تا به واسطه آن رژيم را تغيير دهيم.

وزير اطلاعات در بخش ديگری از صحبت‌های خود در همايش شهدای روحانی سپاه با اشاره به شناسايی شبکه رسانه‌ای ستاد عمليات روانی دشمن، ابراز داشت: طی يکسال و نيم اخير بررسی‌های فراوانی صورت گرفت و مشخص شد که محور شدن يک خبر در رسانه‌های ضدانقلاب و برخی‌ روزنامه‌ها در داخل با يک شبکه هدايت می‌شود که تعداد قابل توجهی از اعضای تيم رسانه‌ای فتنه (در داخل و آنها که در مقطع فتنه فرار کرده‌‌اند)در آن فعال بوده‌‌اند و اين شبکه از طريق چند نفر مستقيما با سرويس‌های جاسوسی ارتباط داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی افزود: يکی ديگر از ابزارهايی که دشمن به دنبال استفاده از آن است ناکارآمد جلوه دادن تصميمات مسئولان نظام است به طور مثال قصد دارند تمام تصميمات دولت‌های نهم و دهم را زير سوال برده و ناکارآمد جلوه دهند، مثلا مسکن مهر يکی از موفقيت‌های ناشی از گفتمان امام و رهبری توسط متعهدين به نظام بوده است که نبايد به خاطر برخی سوءتدبيری‌ها زير سوال برود.

وی ادامه داد: يکی ديگر از مسائل مهمی که دشمن می‌خواهد انتخابات ۹۲ را به چالشی بزرگ برای نظام تبديل کند، وسعت دادن به فتنه احتمالی است. دشمن می‌خواهد با استفاده از انتخابات شوراها در اين انتخابات چالش را از تهران به سطح کشور توسعه دهد که هوشياری بسيار زيادی را می‌طلبد.

وزير اطلاعات مطرح شدن دستورکارهايی همچون "دولت وحدت ملی برای خروج از بحران" و تضعيف مسئولان نظام از سوی برخی عناصر تئوری‌پرداز وابسته به فتنه را طرحی از پيش ‌تعيين شده عنوان و خاطرنشان کرد:‌سياه‌نمايی و بحرانی نشان دادن وضعيت نظام يک نقشه برای بازيابی فتنه است و بايد در مقطع قبل و بعد از انتخابات هوشياری بسياری به خرج داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016