چهارشنبه 23 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرلوحی، معاون وزير کشور خاتمی: کهريزک را ما ساختيم اما جنايت دوره ما نبود

خبرگزاری آريا - محمود ميرلوحی نسبت به ادعای يکی از قضات متهم در پرونده حادثه کهريزک واکنش نشان داد .

به گزارش خبرگزاری آريا ، مشروح اين واکنش به شرح ذيل می باشد :

«بازداشتگاه کهريزک را موسوی‌لاری ايجاد کرد، اين بازداشتگاه دسته‌گل اصلاح‌طلبان است که با هزينه موسوی‌لاری و خاتمی تاسيس شد‌.» اين ادعای يکی از قضات متهم در پرونده حادثه کهريزک است؛ حادثه‌ای که رهبری آن را «جنايت» خواند.

محمود ميرلوحی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور دولت اصلاحات در واکنش به اين ادعا می‌گويد: «برای فرافکنی هر روز ادعايی تازه مطرح می‌کنند تا با خلط مبحث مشکلات خود را بپوشانند.»

از ساخت بازداشتگاه کهريزک اطلاع داشتيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر ساختمانی که قرار است ساخته شود با اطلاع وزارت کشور نيست. اين ساختمان ساخته شد تا متکديان را در آن سکنا دهند. درواقع يک سوله برای اسکان موقت متکديان بود.

يکی از قضات متهم در حادثه کهريزک ساخت اين بازداشتگاه را دسته‌گل اصلاح‌طلبان خوانده است؟
در حال حاضر آقايان برای فرافکنی هر روز ادعايی تازه مطرح می‌کنند تا با خلط مبحث مشکلات خود را بپوشانند. در حالی‌که اگر قرار است هر اشکالی را به گذشته نسبت بدهند، بايد گفت اين رويه غيرمنصفانه است. مشخصا از کارهای مثبت دولت اصلاحات سخن نمی‌گويند؛ از راه‌اندازی و ساخت عسلويه و راه‌آهن سرخس، افزايش حقوق کارگران، تلاش برای تورم تک‌رقمی و کم‌شدن سرانه بيکاری حرفی زده نمی‌شود اما اگر در جايی ردی از دولت اصلاحات باشد سعی در منفی نشان دادن عملکرد آن می‌کنند.

بالاخره اين بازداشتگاه در دوره دولت اصلاحات ساخته شده يا خير؟
ساختمان را ما ساختيم اما در زمانی که جنايت کهريزک رخ داد، اين ساختمان در اختيار ما نبود. اين ساختمان با هدف ديگری ساخته شد اما عده‌ای آن را تبديل به بازداشتگاه کردند. ما ساختمان را ساختيم اما نگفتيم اين برخوردها صورت بگيرد. ما نگفتيم از فرامين رهبری سرپيچی کنند. در زمان وقوع جنايت اصلاح‌طلبان اصلا نقشی نداشتند که بگويند آقايان چه بکنند. به صرف ساختن يک سوله نمی‌توان کسی را متهم کرد.

دلايل طرح اين ادعا را چه می‌دانيد؟‌
اين افراد در مقابل افکار عمومی سخنانی بی‌پايه و اساس دارند تا بتوانند با فرافکنی رفتار نادرست خود را بپوشانند اما نکته مثبت اين ادعاها اين است که مردم مقايسه می‌کنند.
هر کسی آقای موسوی‌لاری را بشناسد، می‌داند ايشان آزادی افکار و توسعه سياسی را مدنظر داشت و برای تحقق اين موضوعات چه زحماتی کشيد. گذشته خاتمی را همه می‌دانند. ديدگاه دولت اصلاحات کاملا مشخص است. ما تمام تلاش خود را برای حقوق شهروندی کرديم يکی از اين تلاش‌ها ماده ۱۲۴ آيين دادرسی بود که ورود به منازل مردم و کاويدن ماشين در ايست و بازرسی نيروی انتظامی و کاويدن کيف مردم بدون حکم قضايی ممنوع شد هرچند بعدها به اين قانون عمل نشد و حالا هم در حال فراموشی است. ما اين‌همه برای قانونمندی و حفظ حريم مردم تلاش کرديم. لايحه تبديل زندان به پرداخت جريمه نقدی را مطرح کرديم. چرا بايد به‌جای قبول مسووليت و عذرخواهی فرافکنی کنيم. بايد بگويم اين وصله‌ها به دولت اصلاحات نمی‌چسبد.

فکر می‌کنيد چرا بعد از سه سال اين موضوع مطرح شد؟
برای تخريب اصلاح‌طلبان از هر ابزاری استفاده می‌کنند. مساله ساختمان نيست. مساله نوع برخورد با جوانان بوده است. مگر «ستار بهشتی» در کهريزک بود؟ قانون تکليف خلافکار را روشن کرده است. طرح اين موضوعات بی‌فايده و واهی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016