پنجشنبه 24 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: درباره فتنه ۸۸ هيچ مصاحبه ای نداشته ام

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران استان گيلان در شهر رشت از نحوه انعکاس برخی از اخبار مربوط به خود در رسانه های کشوری گلايه کرد و گفت : از برخی خبرسازی های سياسی و هدفمند که نسبت به من صورت می گيرد من تعجب می کنم و سوال اين است که منظور و هدف کسانی که اخبار و موضع گيری چند سال پيش را در شرايط امروز مطرح می کنند چيست؟ وی افزود: من نسبت به فتنه سال ۸۸ هيچ مصاحبه و گفتگوی قابل انتشار جديدی نداشتم.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دکتر رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سفر به گيلان با حضور در بيت آيت الله حاج صادق احسان بخش ، ياد و خاطره نماينده فقيد ولی فقيه در گيلان را گرامی داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر رضايی در ادامه با حضور در مسجد انقلاب رشت ، درباره وضعيت اقتصادی کشور و تحريم های ظالمانه عليه ملت ايران را تبيين کرد و اظهار داشت : بيکاری و گرانی در جامعه با کارهای علمی، کارشناسانه و برنامه ريزی هدفمند رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: مردمی که توانسته‌ اند جنگ را مديريت کنند می ‌توانند اقتصاد، صنعت و معيشت خود را نيز مديريت کنند.

وی همچنين به بحث گرانی‌ ها در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: تنها ۳۰ درصد از اين گرانی ‌ها مربوط به تحريم‌ ها و ۷۰ درصد به دليل سوء مديريت است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نبايد بيشتر از اين فشار روی مردم بيايد زيرا وقتی تورم با بيکاری جمع شود شاخص فلاکت به وجود می‌آيد.

وی در ادامه پديده بيکاری را يک معضل مهم جامعه دانست و افزود: مسئولان به جای شعار بايد مشکل بيکاری را رفع کنند چرا که معيشت بدون کار معنا پيدا نخواهد کرد.

رضايی همچنين به مزيت های سرمايه گذاری گيلان اشاره کرد و اظهارداشت: اين خطه از شمال ايران بستر های مناسبی برای جذب توريسم، توسعه کشاورزی، آبزی پروری و غيره دارد که بايد در اين زمينه ها برنامه های راهبردی تدوين و به مرحله اجرا درآيد.

وی در ادامه با بيان اينکه پيروزی ملت ايران در انتخابات رياست جمهوری سال آينده صداقت بر قدرت و ثروت است، اظهارداشت: اين انتخابات يک فرصت تاريخی برای کشور محسوب می شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه دولت آينده بايد رفع مشکلات اقتصادی کشور را سرلوحه امور خود قرار دهد، افزود: نهادينه کردن خواسته‌ های مقام معظم رهبری در راستای توليد ملی و اقتصاد مقاومتی در کشور از ديگر اولويت هاست.

وی با اشاره به اينکه انتخابات آينده در زمينه‌های داخلی و خارجی از اهميت بسياری برخوردار است، اظهارداشت: داشتن طرح و برنامه های هدفمند و اصولی از الزامات ورود به اين عرصه سرنوشت ساز است.

رضايی همچنين بيان داشت: با مديريت خوب و کارآمد می توان تحريم های اقتصادی را تبديل به يک فرصت بزرگ کرد يعنی نه تنها تحريم های اقتصادی را خنثی بلکه اقتصاد ايران را به شکوفايی رساند.

وی يادآورشد: هرچه مديريت کشور به سمت مديريت کارآمد، متعهد و پاسخگو نزديک شود، فشار تحريم ها روی زندگی مردم کمتر ومی تواند منجر به بهبود وضع زندگی مردم حتی بهتر از قبل تحريم ها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016