یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: ۱۸ متهم پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای دستگير شده اند

به گزارش خبرنگار قضايی فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب شهر تهران بعد از ظهر امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسرای ناحيه ۱ شميران درباره دستگيری و صدور قرار بازداشت برای ۱۸ متهم پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: فعلاً تاکنون ۱۸ نفر از اين افراد دستگير شده و برای آنها قرار مجرميت صادر شده است.

وی افزود: من از اعلام اسامی يا تعداد ديگر متهمان پرونده معذور هستم اما بدانيد تعداد قطعاً بيشتر از اين افراد خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: اين افراد با سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل همکاری داشتند و به دنبال آن بودند که با ادامه فعاليتشان ضربات سنگينی به جمهوری اسلامی بزنند.

جعفری دولت آبادی گفت: البته خوشبختانه با دستگيری آنها بسياری از توطئه‌های دشمنان خنثی شد و در طول يک سال گذشته شاهد شرايط امنی بوده‌ايم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش ديگری از سخنان خود درباره صدور کيفرخواست برای ۴۶ متهم پرونده بانک صادرات مرتبط يا پرونده فساد ۳ هزار ميليارد تومانی گفت: اين افراد کسانی بودند که در پرونده فساد ۳ هزار ميلياردی از آنها نام برده می‌شد و مرتبط با بانک صادرات بودند.

وی گفت: هفته گذشته کيفرخواست پرونده صادر شد و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنين درباره سرنوشت نامه فاضل لاريجانی خطاب به دادستان تهران گفت: از همه متهمان پرونده که ۵ نفر بودند تحقيقات شد به جز ۲ نفر.

وی گفت: يکی از آنها در شهرستان بود که آدرس اين فرد به دست آمده و بازپرس پرونده مقدمات تحقيق از اين فرد را نيز آغاز کرده است.

وی تصريح کرد: اين افراد همگی به عنوان مطلع به دادسرا آمده و از آنها تحقيق شد.

يکی از خبرنگاران خطاب به دادستان تهران گفت: شنيده شده خانم فائزه هاشمی پيش از عيد از زندان آزاد خواهد شد و دادستان گفت: وی در روز ۳۰ اسفند محکوميتش به پايان می‌رسد و همان روز هم با پايان محکوميت آزاد خواهند شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره رسيدگی به پرونده مهدی هاشمی نيز گفت: دادسرا اقدامات لازم برای رسيدگی به پرونده اين فرد را انجام داده و به عهده دادگاه است که زمان رسيدگی به پرونده را مشخص کرده و دادگاه تشکيل شود.

دادستان تهران در پاسخ به سؤالی درباره چرايی غيرعلنی بودن دادگاه متهمان کهريزک نيز گفت: اصل بر علنی بودن دادگاه‌ها است اما تکليف علنی يا غيرعلنی بودن دادگاه به عهده قاضی پرونده است.

وی گفت: ما نمی‌توانيم اصراری داشته باشيم که دادگاه به صورت علنی برگزار شود و تشخيص اين موضوع به عهده دادگاه است.

جعفری دولت‌آبادی درباره خبرنگاران بازداشت شده نيز گفت: تمام خبرنگاران آزاد شدند و رسيدگی به پرونده آنها ادامه دارد.

وی درباره موضوع اراضی تحت اختيار محمدجواد لاريجانی نيز گفت: اين پرونده در حوزه کاری دادگستری استان تهران است و به دادسرای تهران ارتباطی ندارد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده ميرزای حکمتی جاسوس آمريکايی گفت: حکمی که برای ايشان از سوی دادگاه صادر شده بود توسط ديوان عالی کشور نقض شد و به همين دليل در نوبت رسيدگی مجدد قرار گرفته است.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره حوادث چهارشنبه آخر سال و آمادگی دادستانی تهران برای برخورد با اخلالگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی گفت: به طور قطع مردم ما فهيم‌تر از آن هستند که فرق اخلال با برگزاری يک کار سنتی را متوجه نشوند.

وی افزود: قطعاً مردم خودشان با اخلالگران برخورد خواهند کرد و ما نيز در دادسرای تهران به هيچ عنوان با اين موضوع کنار نخواهيم آمد.

جعفری دولت‌آبادی همچنين درباره ايام نوروز و کشيک دادسرای تهران نيز گفت: تمام نواحی دادسرای تهران در ايام نوروز کشيک داشته و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهند بود.

وی همچنين درباره اينکه گفته می‌شود ۱۰ بازداشتگاه مجاز در تهران وجود دارد، گفت: ۱۰ بازداشتگاه مجاز بازداشتگاههايی هستند که آئين‌نامه رئيس قوه قضائيه درباره حفظ حقوق شهروندی در آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: ساير بازداشتگاه‌ها تحت نظرگاه هستند و اجازه نگهداری زندانی بيش از ۲۴ ساعت در آنها وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016