سه شنبه 29 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی جبهه مشارکت

به نقل از نوروز:

«هوالجميل»

هنوز هم به شوق عيد
درختهای آس و پاس
برای شاخه هايشان لباس می خرند
اگر چه نااميد
اگر چه سوگوار
هنوز بوته تمشک
يواشکی که نشنود کلاغ
به باغ، حرف‌های عاشقانه می‌زند
اگر چه در حصار
هنوز هم بهار
هنوز هم بهار …

بهار، فصل رويش دوباره و سبزشدن جان انسان‌ها همراه طبيعتی است که زمستان سرد و يخبندان را پشت سر گذاشته است و نوروز، روز تجديد عهد انسان‌ها با خالق هستی برای اميدآفرينی، تلاش بيشتر و روانه شدن به سوی مقصد مطلوبی است که پايان همه دردها و رنج‌های انسان‌ساخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جبهه مشارکت ايران اسلامی، فرارسيدن سال نو و نوروز باستانی را به همه ايرانيان، پارسی‌زبانان و همه سبزانديشان تبريک می‌گويد و برای ملت ايران سالی پر از اميد و روشنائی آرزو می‌کند. سالی که گذشت برای ملت ما پرمشقت بود که ذکر تلخی‌های آن در آستانه سال نو خوشايند نيست. اما سالی که در پيش رو است بايد تجلی اراده ملی برای بهبود اين شرايط اسفناک باشد. فرصت‌های پيش‌ رو برای ملت ما هر چند زياد نيستند اما به قدر کافی مهم هستند تا با بهره‌گيری از آن‌ها در سالی که می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد، تقديری بهتر برای ملت ايران رقم زند.

هر چند ملت ما در طول چندسال گذشته بارها و بارها به شيوه های مختلف ابراز داشته‌اند که خواهان تحول و تغيير هستند اما اراده غالب حاکميت در برابر اين مطالبات ملی سرِ سازش نداشت و هنوز هم نشانه‌های کافی از همراهی با ملت ديده نمی‌شود.

با بروز آشکار عواقب سنگين استراتژی چندسال گذشته که هزينه‌های ملی زيادی در پی داشت و ايران عزيز را از کاروان توسعه و رشد و پيشرفت ده‌ها سال عقب انداخت، بهترين راه برای جبران مافات، بازگشت عقلانيت و خرد و دورانديشی و ترجيح دادن منافع ملی بر سليقه‌ها و باورهای شخصی و فرقه‌ای است.

اجماع بی‌نظير درون و خارج حاکميت مبنی بر وخيم‌بودن اوضاع اقتصادی، تهديد خارجی، نارضايتی مردم و اشتباه بودن راه گذشته، اين اميد را زنده می‌کند که در آستانه انتخابات رياست جمهوری سال ۹۲ شاهد تغيير اساسی در نگرش‌ها و رويکردها باشيم که مهم‌ترين آن برگزاری انتخابات آزاد با حضور همه سليقه‌ها و جناح‌های سياسی کشور که معتقد و ملتزم به اجرای بدون تنازل قانون اساسی هستند، می‌باشد.

جبهه مشارکت ايران اسلامی، با اسقتبال از تحرک اصلاح‌طلبان و اجماع آن‌ها بر کانديدای واحد و حداکثری اميدوار است درک صحيح و شناخت درست مسئولان اصلی کشور سبب شود تا انتخابات رياست جمهوری سال ۹۲، پايانی بر سوءتفاهمات و سوءظن‌هايی باشد که سبب شده است فضای پرنشاط سياسی به فضای رعب و سرکوب امنيتی- نظامی تبديل شود.

انتخابات سال ۹۲ می‌تواند نقطه شروعی ديگر برای همدلی و بازگشت خرد جمعی و اراده ملی در عرصه حاکميت باشد تا در سايه آن با اتحاد همه نيروهای سياسی و مشارکت اعتمادآفرين آحاد ملت رنج‌های بی‌شمار مردم کاهش يابد و جايگاه ايران عزيز در عرصه بين‌المللی اوج گيرد و تهديدها به فرصت تبديل شود.

در طليعه بهار لازم است ياد عزيزان در حبس و حصر را که هدفی جز سعادت مردم، عزت ميهن و اعتلای جمهوری اسلامی نداشته‌اند گرامی داريم.

بر خود لازم می دانيم از تصميم مسئولان کشور مبنی بر آزادی برخی از اين عزيزان تشکر و سپاسگزاری کنيم و اميدواريم اين تصميم خردمندانه شامل همه زندانيان سياسی و عقيدتی شود و بخصوص رفع حبس خانگی سروران گرامی جناب آقای مهندس موسوی، حجه‌الاسلام والمسلمين کروبی و سرکار خانم دکتر رهنورد را خواستار هستيم. بديهی است که آزادی چند تن از زندانيان سياسی در آستانه سال نو شادی‌آفرين و اميدبخش است اما تداوم آن و مهم‌تر از آن بازشدن فضای سياسی و رفع تنگناهای غيرقانونی امنيتی، نشانه‌های لازم برای اراده حاکميت به برگزاری انتخابات آزاد و بن‌بست‌شکن تلقی خواهد شد و نويدبخش فضايی پرشور برای برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی می‌باشد.

به اميد فردايی بهتر برای ايران عزيز

جبهه مشارکت ايران اسلامی
۲۹/۱۲/۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016