دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کسری نوری در ششمين روز اعتصاب غذای خشک خود از هوش رفت

مجذوبان نور - کسری نوری از دراويش زندانی در زندان عادل آباد شيراز در ششمين روز اعتصاب غذای خشک در اثر ضعف شديد از هوش رفت.

به گزارش مجذوبان نور، آقای کسری نوری به همراه آقای صالح مرادی از دراويش زندانی در زندان عادل آباد شيراز، بعد از ۶۴ روز اعتصاب غذای تر، پنج روز است که دست به اعتصاب غذای خشک زده اند. کسری نوری ساعاتی پيش در اثر ضعف شديد از هوش رفت. پس از اين اتفاق مامورين حفاظت و حراست زندان اين دراويش گنابادی را به بهداری زندان انتقال دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صبح امروز نيز در ملاقاتی که خانواده‌های اين دراويش با اين دو زندانی عقيدتی داشتند، وضع جسمی آنها را "اسفبار و در آستانه مرگ " توصيف کرده اند و اعلام کردند: "در صورت بروز هر حادثه ای مسئولين مخصوصا قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات بايد پاسخ گو باشند، چرا که پس از ۶۴ روز به خواسته کوچک آنها مبنی بر انتقال وکلای دراويش به بند ۳۵۰ هيچ توجهی نکرده‌اند".

اين دو درويش در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراويش به بند ۲۰۹ اوين با وجود مشکلات جسمی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و خواهان بازگرداندن اين افراد به بند ۳۵۰ زندان اوين هستند.

در اين ملاقات اين دراويش زندانی به خانوادهايشان وصيت نموده و گفتند برای عقيده و خواسته شان دست از اعتصاب بر نمی‌دارند. گفتنی‌ست هر يک از آنها بيش از ۳۵ کيلو وزن کم کرده اند و رييس زندان نيز امروز شاهد عينی وضعيت ناگوار آنها بود.

عوارض اين اعتصاب غذا از جمله (ضعف، کاهش وزن شديد، سرگيجه،‌ کاهش شديد بينايی، درد کليه، چسپندگی روده ‌،‌ ناراحتی کبد و معده درد و ...) تشديد يافته است و با وجود اعتصاب غذای خشک، جان اين دو درويش گنابادی در خطر است. اين در حالی است که روز يکشنبه ۱۵ بهمن ماه، ماموران امنيتی و مسئولان زندان عادل آباد شيراز، کسری نوری و صالح مرادی را با وجود وضيعت جسمی وخيم مجبور به انگشت زدن نامه‌ای کردند که مضمون آن حاکی از سلامتی کامل جسمی آنها و عدم نياز به مداوا و رسيدگی کامل درمانی-بهداشتی در زندان بود.

صالح مرادی حدود ۱۹ ماه و کسری نوری نزديک به ۱۵ ماه است که به اتهام‌های تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در گروه مجذوبان و همچنين مصاحبه با رسانه‌های بيگانه و اقدام عليه نظام در زندان عادل آباد شيراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شيراز پس از گذشت ۱۷ماه همچنان مراحل رسيدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اينکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی يافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غير قانونی محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016