سه شنبه 6 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن اعتراضی دراويش در مقابل زندان عادل آباد

مجذوبان نور ـ صبح امروز، در ششمين روز اعتصاب غذای خشک دو درويش در شيراز ، جمعی از دارويش گنابادی در حمايت از اين دو درويش زندانی در مقابل زندان عادل آباد شيراز تحصن کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مجذوبان نور، جمعی از دراويش گنابادی با به وخامت کشيدن وضيعت جسمی دو درويش زندانی در زندان عادل آباد در هفتادمين روز استقامت و اعتصاب غذای آنها در مقابل زندان تحصن کردند، اين دراويش اعلام کرده اند تا شکسته نشدن اعتصاب غذا و رسيدگی نشدن به خواسته آنها، حاضر به ترک محل نيستند.

اين دو درويش در حالی در هفتادمين روز اعتصاب غذا قرار دارند که شش روز اخير اعتصاب خود را از "تر" به "خشک" تغيير داده، و تا مرگ فاصله ای ندارند. خانواده‌های اين دو درويش، وضع جسمی آنها را "اسفبار و در آستانه مرگ " توصيف کرده و اعلام کردند: "در صورت بروز هر حادثه ای مسئولين مخصوصا قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات بايد پاسخ گو باشند، چرا که پس از ۶۴ روز به خواسته کوچک آنها مبنی بر انتقال وکلای دراويش به بند ۳۵۰ هيچ توجهی نکرده‌اند".

طبق گزارش رسيده يکی از اين دراويش توسط نيروهای انتظامی به داخل زندان عادل آباد برده شده و خبری از وی در دست نيست. همچنين شمار تحصن کنندگان هم اکنون ۵۰ نفر گزارش شده که با ادامه پيدا کردن تحصن به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

صالح مرادی حدود ۱۹ ماه و کسری نوری نزديک به ۱۵ ماه است که به اتهام‌های تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در گروه مجذوبان و همچنين مصاحبه با رسانه‌های بيگانه و اقدام عليه نظام در زندان عادل آباد شيراز زندانی‌اند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب شيراز پس از گذشت ۱۷ماه همچنان مراحل رسيدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اينکه مدت حبس آنها از حداقل اتهامات انتسابی فزونی يافته؛ هم اکنون بازداشت آنها غير قانونی محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016