یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کسری نوری به پلاک صد شيراز منتقل شد، فشار قوه قضاييه و وزارت اطلاعات بر دراويش زندانی و خانواده‌ی آنها ادامه دارد

کسری نوری در ۷۵مين روز اعتصاب غذای خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز (معروف به پلاک صد) منتقل و مورد ضرب و شتم و بازجويی قرار گرفت.

به گزارش مجذوبان نور؛ صبح امروز کسری نوری که به همراه صالح الدين مرادی در ۷۵مين روز اعتصاب غذای خود قرار دارد، توسط مامورين امنيتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز منتقل و پس از چند ساعت بازجويی، ضرب و شتم و حبس در سلول انفرادی که به منظور شکستن اعتصاب غذای اين زندانی عقيدتی صورت گرفت، با تجمع دراويش در برابر ساختمان بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز مجددا به زندان عادل آباد منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پلاک صد شيراز، ماموران امنيتی قصد بازجويی کسری نوری را داشتند که وی در مقابل کار آنها مقاومت نشان داد و اعلام کرده: "شما حق بازجويی از من را نداريد و پرونده‌ی من ديگر در مرحله‌ای نيست که شما من را مورد بازجويی قرار دهيد." همچنين بازجويان بازداشتگاه اطلاعات شيراز از کسری نوری خواستند که با توديع وثيقه بصورت موقت از زندان آزاد شود، ولی اين درويش زندانی خواسته آنها رد کرد. پس از شنيدن پاسخ منفی از سوی کسری نوری، ماموران اداره اطلاعات با ارعاب و شکنجه بدنی اين درويش زندانی، از وی خواستند که هم اکنون به اعتصاب غذای خود پايان دهد. اما اين درويش گنابادی مجددا با ايستادگی در مقابل بازجويان اداره اطلاعات، با خواسته‌ی آنان مخالفت نمود و آنها نيز با خشونت و توهين و ضرب و شتم وی را به سلول انفرادی منتقل کردند. پس از ساعاتی با تجمع دراويش گنابادی رو به روی بازداشتگاه اداره اطلاعات و ترس مامورين اطلاعات از تبعات کار غير قانونی خود، کسری نوری را مجددا به زندان عادل آباد شيراز منتقل کردند.

همزمان با اين اتفاقات در پلاک ۱۰۰ شيراز، مادر کسری نوری؛ شکوفه يداللهی نيز با قاضی رشيدی مسئول رسيدگی به پرونده کسری نوری در دادگاه انقلاب شيراز، ديدار کرده و در اين ديدار آقای رشيدی از خانم يداللهی در خواست نمود که با توديع وثيقه، فرزندش را آزاد کند. ولی خانم يداللهی با رد اين درخواست عنوان نمود که: تنها راه آزادی دراويش زندانی محبوس در شيراز و تهران، آزادی بی قيد و شرط می‌باشد و ما حاضر به توديع وثيقه حتی به ميزان ۱ ريال برای آزادی کسری نوری نمی‌باشيم.

آقايان صالح مرادی و کسری نوری نيز به ترتيب ۱۹ و ۱۵ ماه است که در زندان عادل آباد شيراز محبوسند و از ۲۷ دی ماه ۱۳۹۱ پس از انتقال غير قانونی ۷ تن از وکلای دراويش و مديران سايت مجذوبان نور به بند ۲۰۹ در اعتراض به اين اقدام غير قانونی قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده‌اند و پرونده اين ۲ درويش زندانی در زندان عادل آباد پس از گذشت ماه‌ها همچنان در دادگاه انقلاب شيراز مراحل رسيدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اينکه مدت حبس آنها از حداقل ميزان حبس با توجه اتهامات انتسابی فزونی يافته؛ هم اکنون بازداشت ايشان غير قانونی محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016