چهارشنبه 7 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: اسکناس های درشت تر در راه است

• با توجه به نرخ پيش‌بينی شده تورم در سال جاری که در حدود ۳۰ درصد است ما به همان ميزان می‌توانيم افزايش حقوق داشته باشيم./به هيچ عنوان اسکناس‌های موجود را درشت نمی‌دانيم، به عنوان مثال ارزش اسکناس ۱۰هزارتومانی ما در مقابل اسکناس‌های اروپايی همانند اسکناس ۵۰۰يورويی کم‌ارزش است.


ايلنا ـ رئيس کل بانک مرکزی از چاپ اسکناس‌های درشت‌تر در سال جاری برای آسان‌تر شدن مبادلات پولی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،‌محمود بهمنی امروز بعد از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ نقدينگی گفت:در اين باره تلاش‌های فراوانی را به کار بسته‌ايم که از جمله آنها می‌توان به پيش‌فروش سکه اشاره کرد و با اين اقدامات توانستيم نرخ رشد نقدينگی را به ۳۰ درصد برسانيم و انشاالله در طول ۵ تا ۶ روز آينده نرخ دقيق آن اعلام می‌شود.

وی در درباره تأثير کاهش نقدينگی بر روند افزايش تورم گفت: معمولاً تأثير نرخ نقدينگی بر ميزان تورم ۵ تا ۶ ماه بعد مشخص می‌شود اما تصور من اين است که با توجه به کاهش نرخ نقدينگی رقم تورم از ميزان پيش‌بينی شده ۳۲درصد در سال جاری قدری نيز پايين‌تر باشد.

وی افزود: البته ما از اين ميزان نقدينگی و تورم اصلاً راضی نيستيم اما شرايط از آنچه که می‌توانست پيش بيايد بسيار بهتر است و ما از اينکه به اين نقطه رسيديم راضی هستيم اما از ميزان تورم و نقدينگی به هيچ عنوان با شرايط فعلی راضی نيستيم.

بهمنی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار اسکناس‌های درشت‌تر در سال جاری گفت: با توجه به اينکه رقم هزينه چاپ اسکناس در خصوص ارقام ۵۰ تومانی- ۱۰۰ تومانی-۵۰۰ تومانی و يک هزارتومانی بيش از ارزش آن است ما به دنبال چاپ اسکناس‌های درشت‌تر در سال جاری و کسب مجوز آن هستيم.

وی افزود: به هيچ عنوان اسکناس‌های موجود را درشت نمی‌دانيم، به عنوان مثال ارزش اسکناس ۱۰هزارتومانی ما در مقابل اسکناس‌های اروپايی همانند اسکناس ۵۰۰يورويی کم‌ارزش است.

وی ادامه داد: در مورد چاپ اسکناس‌های درشت در حال کار کردن روی اين موضوع هستيم و بايد مجوز آن را بگيريم.

رئيس کل بانک مرکزی در پاسخ به سؤال ديگری درباره افزايش ميزان حقوق در سال جاری گفت: با توجه به نرخ پيش‌بينی شده تورم در سال جاری که در حدود ۳۰ درصد است ما به همان ميزان می‌توانيم افزايش حقوق داشته باشيم.

بهمنی تصريح کرد:حداقل افزايش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد خواهد بود و حداکثر آن بستگی به ميزان بودجه دارد و اين افزايش حقوق از اول فروردين امسال اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اينکه حداقل افزايش حقوق در سال جاری ۲۰ درصد است گفت: حداکثر افزايش حقوق در سال جاری بستگی به تصميم رئيس‌جمهور، هيئت‌دولت و معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور دارد و اينکه بودجه تا چه ميزان اجازه افزايش حقوق را می‌دهد که احتمال افزايش آن حداکثر تا سقف ۳۰ درصد است.

رييس کل بانک مرکزی افزود: برنامه بعدی که بانک مرکزی در دستور اجرا دارد اين است که با يک دسته چک تمام حساب‌های جاری را تحت پوشش قرار دهد به نحوی که نيازی نباشد يک شخص چندين دسته چک در اختيار داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016