یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای شش زندانی سياسی در زندان کارون اهواز خاتمه يافت

خبرگزاری هرانا – شش زندانی سياسی محبوس در زندان کارون اهواز که در روزهای پايانی سال ۹۱ دست به اعتصاب غذا زده بودند؛ به اعتصاب خود پايان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، با وخيم شدن حال هادی راشدی و مختار البوشوکه و درخواست خانواده ها و زندانيان در زندان کارون. ٦ جوان عرب بعد از ٢٨ روز اعتصاب غذای خود را روز شنبه پايان دادند.

پنج زندانی سياسی عرب محکوم به اعدام به نامهای هاشم شعبانی‌نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری‌نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه به همراه رحمان عساکره محکوم به ۲۰ سال حبس از دوازدهم اسفند در اعتراض به تائيد حکمشان در ديوان عالی کشور دست به اعتصاب غذا زده بودند.

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگنويس، دبير ادبيات عرب و دانشجوی فوق ليسانس علوم سياسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبير شيمی و فوق ليسانس شيمی کاربردی، محمد علی عموری‌نژاد، فعال دانشجويی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگنويس، به همراه دو برادر ديگر به نامهای جابر و مختار آلبوشوکه در تاريخ ۱۷ تيرماه گذشته به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی الارض و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی و اقدام عليه امنيت ملی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن اين حکم مجدداً به تاييد رسيد.

عفو بين‌الملل هفته گذشته با صدور بيانيه ای از مقام‌های جمهوری اسلامی ايران خواسته است که حکم اعدام محمدعلی عموری، هادی راشدی، هاشم شعبانی‌نژاد، و دو برادر به نام‌های جابر و مختار آلبوشوکه لغو و محاکمه‌ای با استانداردهای بين‌المللی برای آنان برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016