دوشنبه 12 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکز آمار: تورم از مرز ۴۰ درصد گذشت، تورم موارد خوراکی ۵۷ درصد

مرکز آمار ايران با انتشار جزئيات نرخ تورم سال گذشته و تغييرات قيمت کالا و خدمات مصرفی، نرخ تورم شهری را ۳۱.۵ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را نيز ۴۰.۶ درصد اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، مرکز آمار ايران اعلام کرد: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص مرجعيت رسمی مرکز آمار ايران برای تهيه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور، گزارش "شاخص قيمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور" اعلام می شود و اين گزارش شامل سری زمانی ماهانه سال ۱۳۹۱ است.

۱- شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۸۱) در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ عدد ۶۰۱.۴ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزايش داشته است که سهم گروه عمده خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات از اين افزايش ۸۵.۱ درصد و سهم گروه عمده کالاهای غيرخوراکی و خدمات از اين افزايش ۱۴.۹ درصد است. افزايش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۰.۶ درصد است. درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال ۹۱ (تورم سال ۹۱) نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱.۵ درصد است که در مقايسه با اين رقم در بهمن ماه ۱۳۹۱ (۳۰.۲ درصد) افزايش يافته است.

۲- شاخص گروه عمده " خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات" در اين ماه به رقم ۸۹۵.۶ رسيد که نسبت به ماه قبل ۶.۷ درصد افزايش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی "خوراکی ها" در ماه مورد بررسی به عدد ۹۳۷ رسيد که نسبت به ماه قبل ۷ درصد افزايش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی "خوراکی ها" نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۷.۴ درصد افزايش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه ۴۶.۷ درصد است. شاخص گروه عمده "خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات" نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۸.۵ درصد افزايش نشان می دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ۹۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۷ درصد است.

۳- شاخص گروه عمده "کالاهای غير خوراکی و خدمات" در اسفندماه ۹۱ به رقم ۴۹۳.۹ رسيد که ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان می دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده " کالاهای غيرخوراکی و خدمات" نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۰.۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه ۲۳.۸ درصد است.

همچنين بررسی ارقام مربوط به تغييرات قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در ماه های سال ۹۱ نشان می دهد در فروردين ماه سال گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل " نرخ تورم" به ميزان ۲۶.۴ درصد، در ارديبهشت ۲۶.۲، خرداد ۲۶، تير۲۵.۹، مرداد ۲۵.۹، شهريور ۲۵.۹، مهر ۲۶.۴، آبان ۲۷.۲، آذر ۲۷.۹، دی۲۸.۸، بهمن ۳۰.۲ و اسفند ۳۱.۵ درصد افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016