سه شنبه 20 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بوشهر ۶.۱ ريشتر لرزيد، زلزله تاثيری در نيروگاه اتمی بوشهر نداشت

عصر سه‌شنبه بر اثر زلزله ۶.۱ ريشتری استان بوشهر لرزيد. در پی زلزله عبدالکريم جميری، نماينده بوشهر و گناوه در مجلس گفت: فاصله کانونی زلزله تا نيروگاه بوشهر حدودا ۸۰ کيلومتر بوده و براساس آخرين اطلاعات به نيروگاه آسيبی نرسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله ۶/۱ ريشتری در بوشهر، از اعزام ۲۰ تيم عملياتی و تيم‌های ارزياب به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه زلزله در ساعت ۱۶:۲۲ امروز سه‌شنبه منطقه «کاکی» بوشهر را لرزاند، همچنين گفت: در حال حاضر ۱۰۰ امدادگر در محل حادثه حضور دارند.

وی با بيان اينکه بيشتر خسارت در منطقه «خورموج» بوده است، گفت: بر اساس گزارشات اوليه، يک روستا با نام «باغان» در اين زلزله به صورت ۱۰۰ درصد تخريب شده است و ۵۰ روستا نيز تا شعاع ۲۰ کيلومتری کانون زلزله قرار داشتند.

به گفته مظفر، تاکنون ۱۰۰۰ تخته چادر نيز به منظور تمهيدات بيشتر از استان‌ فارس به بوشهر منتقل شده است.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر همچنين اظهار کرد: حدود ۵۰۰ تن در اين زلزله مجروح شدند که ۴۵۰ تن از آنها به صورت سرپايی درمان و ۵۰ تن نديگر نيز به مراکز درمانی منتقل شدند.

جميری نماينده بوشهر در مجلس نيز در گفت‌وگويی اعلام کرد: زلزله تاثيری در نيروگاه اتمی بوشهر نداشته و خللی به فعاليت آن وارد نشده است.

به گزارش ايسنا، وی افزود: نيروگاه بوشهر در فاصله ۱۸۰ کيلومتری کانون زلزله واقع شده است و به شکل خفيفی در اين براساس اين گزارش، زلزله ۶ ريشتری کاکی، در کشورهای کويت، عربستان و امارات نيز احساس شده است.

فریدون حسنوند، استاندار بوشهر از ۳۲ کشته و ۸۵۰ مجروح در زمين‌لرزه شهرستان دشتی خبر داد.


اعزام ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس از شيراز و اهواز
آماده‌باش ۱۰۰ آمبولانس در بوشهر


رييس اورژانس کشور نيز در گفت‌وگو با ايسنا جزئيات عمليات عوامل اورژانس در زلزله منطقه «کاکی» را تشريح کرد.

دکتر محمد تقی طالبيان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث»‌ خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره گفت: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس از شيراز و واحد به همراه يک پزشکان و سه تکنيسين‌ به سمت شهرستان کاکی اعزام شدند.

وی با بيان اينکه ۱۰۰ دستگاه آمبولانس نيز در سطح استان بوشهر به صورت آماده‌باش هستند، گفت: با توجه به اينکه نيروهای ارزياب به محل اعزام شده‌اند، در صورت نياز، آمبولانس‌های بيشتر به محل حادثه اعزام خواهند شد.

همچنين دکتر عبدالرحيم دادجو، رييس اورژانس استان بوشهر نيز در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه تعداد زيادی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، گفت: از شهرهای اطراف نيز درخواست آمبولانس شده است.

رييس اورژانس استان بوشهر در خصوص اخبار مطرح شده پيرامون مرگ سه تن تا به اين لحظه در جريان زلزله «کاکی» نيز گفت: با توجه به اينکه تاکنون به محل نرسيده‌ام، نمی‌توانم چنين خبری را تاييد کنم.

ترک‌خوردگی منازل روستايی بوشهر
اعزام دو فروند بالگرد به مناطق زلزله


مظفر از ترک‌خوردگی چند باب منزل در ارزيابی اوليه امدادگران خبر داد و گفت: در پی وقوع زمين‌لرزه‌ها در منطقه «کاکی» بوشهر بلافاصله پنج تيم ارزياب به محل حادثه اعزام شدند، گفت: امدادگران مناطق «دير»، «خورموج» و «کنگان» را مورد بررسی و ارزيابی قرار داده‌اند.

وی با بيان اينکه در ارزيابی‌های اوليه، ترک‌ خوردگی چند باب منزل گزارش شد، گفت: منطقه بسيار وسيع و منازل نيز به صورت پراکنده ساخته‌ شده‌اند، اما با توجه به عمق زمين‌لرزه، احتمال خسارت کم وجود دارد.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با اعلام خبر اعزام دو فروند بالگرد به منطقه زلزله‌زده، گفت: اين بالگردها برای ارزيابی هوايی مناطق زلزله‌زده به محل فرستاده شده‌اند.

مصدوميت يک تن در کاکی

همچنين حسين درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه بر اثر زلزله ۶.۱ ريشتری بوشهر، سه تيم ارزياب وظيفه ارزيابی منطقه «خورموج» را بر عهده گرفتند، گفت: تاکنون بر اساس ارزيابی‌های اوليه، دو روستای «شنبه» و «سنا» بر اثر اين زمين لرزه آسيب ديده‌اند.

***

زلزله، به نيروگاه بوشهر هيچ آسيبی نرسانده است

نماينده مردم بوشهر و گناوه در پی زلزله امروز در منطقه دشتی اين شهرستان گفت: فاصله کانونی زلزله تا نيروگاه بوشهر حدودا ۸۰ کيلومتر بوده و براساس آخرين اطلاعات به نيروگاه آسيبی نرسيده است.

عبدالکريم جميری با بيان اين مطلب به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: با توجه به اينکه فاصله کانونی زلزله نسبت به نيروگاه بوشهر زياد است، طبيعتا آسيبی متوجه نيروگاه نيست.

اين عضو کميسيون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر نيز تلفات و خساراتی به اين منطقه وارد شده است که نيروهای امداد در حال کمک‌رسانی هستند.

نماينده مردم بوشهر افزود: البته در حال حاضر آمار دقيقی از ميزان خسارات وارد شده در دست نيست.

***

مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر: زمين لرزه هيچ تاثيری بر فعاليت نيروگاه اتمی بوشهر نداشته است

ايرنا ـ تهران - مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: زمين لرزه امروز هيچگونه تاثيری بر فعاليت اين نيروگاه نداشته است.

«محمود جعفری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا در پاسخ به سوالی درباره تاثير زمين لرزه شش ريشتری امروز در استان بوشهر بر فعاليت نيروگاه اتمی بوشهر افزود: اين زمين لرزه هيچ مشکلی را برای نيروگاه بوشهر ايجاد نکرده است.

مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر، دليل اين امر را فاصله حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کيلومتر محل وقوع زلزله با نيروگاه بيان کرد.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: زمين لرزه ای به بزرگی ۶.۱ ريشتر ( در مقياس امواج درونی) عصر امروز - سه شنبه - شهر کاکی واقع در استان بوشهر را لرزاند.

اين زمين لرزه ساعت ۱۶ و ۲۲ دقيقه و ۴۹ ثانيه امروز در عرض شمالی ۴۸/۲۸ و طول شرقی ۵۸/۵۱ درجه به وقوع پيوسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016