یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: خوشحالم تصميم اشتباه در مورد دانشگاه علوم پزشکی ايران اصلاح شد

ايسنا ـ احمدی‌نژاد گفت: خوشحالم تصميم اشتباهی که در مورد دانشگاه علوم پزشکی ايران اتخاذ شده بود، اصلاح شد. البته بنده در اين تصميم دخالتی نداشتم و از آن هم اطلاعی نداشتم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول بيمارستان محب کوثر که با حضور وزير بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ايران و شهيدبهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شرايطی تصميمی در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران اتخاذ شد که بلافاصله نمی‌توانستيم تصميم را برگردانيم و اين موضوع به خاطر مصالح بالاتر بود، اما بعد از اقدامات لازم و رسيدگی‌های آقای طريقت منفرد نامه‌ای به دست بنده رسيد که امضا کردم و تصميم قبلی اصلاح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: مطمئنم به فضل الهی دانشگاه علوم پزشکی ايران کاری خواهد کرد که جزو خدوم‌ترين‌ها در داخل و برجسته‌ترين‌ها در سطح جهان خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "امسال سال حماسه ناميده شده است"، خاطرنشان کرد: حماسه يعنی اقداماتی که شرايط محيطی را به طور اساسی متحول کند و وقتی مشکلی ايجاد می‌شود نيازمند کار ويژه هستيم تا محيط را متحول کند.

وی با بيان اينکه "در سطح ملی، حماسه يعنی حضور قاطع مردم در همه عرصه‌ها"، تصريح کرد: هيچ انرژی با انرژی مردم قابل مقايسه نيست و توانايی يک ملت تجلی قدرت خداست، بويژه ملت ايران که فعال، پويا، با نشاط، نوآور، تمدن‌ساز و مبتکر در طول تاريخ بوده است.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی می‌توانيم شاهد حماسه باشيم که به مردم اعتماد کنيم و به آنها فرصت دهيم و همچنين موانع را برداريم چون هرجا به مردم فرصت داده شده، پيروزی به دست آمده است.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر مردم مورد اعتماد قرار نمی‌گرفتند، امر خطير دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد و امام بزرگترين تصميم سرنوشت‌ساز را بين توده مردم رها کردند چون به مردم اعتماد عميق داشتند؛ البته هزينه‌های جنگ زياد است اما در مقابل پيروزی عظيمی که به دست آمد، هزينه‌ها خيلی کم بود.

وی با بيان اينکه "در عرصه سياسی هم بايد به مردم اعتماد داشته باشيم"، خاطرنشان کرد: کسی فکر نکند که از ۷۰ ميليون نفر بهتر می‌فهمد؛ البته جايگاه رهبری جداست.

رييس‌جمهور ادامه داد: وقتی توده مردم به تصميم واحد برسند، اين تصميم از فطرت الهی يک ملت است. پس در اداره اقتصادی کشور هم بايد به مردم اعتماد کنيم و کارها را به مردم بسپاريم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه در حوزه بهداشت و درمان به طور کل هزينه‌ها نسبت به ساير کشورها بالا است، تاکيد کرد: بايد کيفيت را بالا برد و همچنين دريافتی خادمان عرصه درمان را نيز افزايش داد که اين امر با کاهش اتلاف منابع محقق می‌شود و در اين راستا، بايد بار را از روی دوش دولت برداريم و روی دوش مردم بگذاريم و به مردم اعتماد کنيم تا کارها جلو رود که در اين زمينه بيمارستان محب نمونه خوبی است.

وی تصريح کرد: اميد است هرکسی که در اين سرزمين نياز به خدمات بهداشتی دارد بدون دغدغه مراجعه کند و کليه خدمات به او داده شود که با توجه به امکانات کشور، اين امر تحقق يافتنی است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه "اين تصور که دولت و مردم متفاوت از هم هستند، غلط است"، گفت: نظام اسلامی جز مردم نيست و فقط با حضور و عمل مردم شکل می‌گيرد، چون حق، جز با اراده مردم حاکم نمی‌شود و عدالت و پيشرفت جز با حضور مردم نخواهد بود و دولت هم در خدمت مردم، در دل مردم و پيوسته با مردم است.

رييس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: ما آمادگی داريم که بودجه بهداشت و درمان را به دست مردم بسپاريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016