یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توسعه روابط اقتصادی و سياسی از اهداف سفر احمدی نژاد به آفريقا

راديو بين المللی فرانسه ـ محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی، پيش از ترک تهران به منظور ديدار از سه کشور آفريقائی گفت: توسعه روابط با آفريقا از سياست های قطعی، تغييرناپذير و اصولی جمهوری اسلامی ايران است.

محمود احمدی نژاد ضمن تاکيد بر اهميت توسعه روابط با کشورهای آفريقائی، متذکر شد: همکاری با کشورهای مستقل برای پيشرفت، تقويت توانمندی های کشورهای مستقل، تشکيل جبهه کشورهای مستقل در مقابل استعمارگران و زورگويان و تقويت همکاری های فرهنگی و سياسی از اهداف اصلی توسعه روابط با آفريقا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود احمدی نژاد در سفر به آفريقا با مقامات کشورهای بنين، نيجر و غنا ديدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، رئيس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ايران رابطه خوب و با سابقه طولانی با کشورهای آفريقائی دارد که در سالهای اخير نيز اين روابط به سرعت در حال گسترش بوده است.

محمود احمدی نژاد با يادآوری اينکه «تاکنون به نيمی از کشورهای آفريقائی سفر کرده و با مسئولان و روسای جمهوری اين کشورها ديدار کرده»، هدف از سفر اخير به آفريقا را به منظور «انعقاد يادداشت های تفاهم برای توسعه روابط و سرمايه گذاری در بخش های اقتصادی، انرژی، نيرو و موضوعات تجاری، فرهنگی و گردشگری» دانست.

رئيس جمهوری اسلامی افزود: تلاش می کنيم علاوه بر تحکيم روابط با اين کشورها، گام های بلندتری را برای توسعه همه جانبه روابط برداريم.

محمود احمدی نژاد در مقام رئيس دوره ای جنبش عدم تعهد، در نخستين مرحله از اين سفر، با مقامات بنين ديدار می کند. وی روز دوشنبه و در ادامه سفر به آفريقا، وارد نيجر می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد نيکخواه، سفير ايران در نيجر، تقويت همکاری های دو جانبه ميان ايران و نيجر را از محورهای اصلی سفر دو روزه محمود احمدی نژاد به اين کشور برشمرد.

توسعه روابط بهداشتی و درمانی با سه کشور آفريقائی بنين، نيجر و غنا از جمله ديگر اهداف سفر محمود احمدی نژاد به قاره آفريقا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016