چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر هاشمی رفسنجانی خبر “جلسه ديدار با استانداران” را تکذيب کرد

در پی درج خبری در سايت سحام نيوز در رابطه با ديدار اکبر هاشمی رفسنجانی با استانداران و سخنان وی در مورد انتخابات و رابطه اش با رهبر جمهوری اسلامی، دفتر هاشمی رفسنجانی سخنان منتشرشده به نقل از وی را تکذيب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سحام نيوز: در پی درج خبری در سايت سحام، دفتر آيت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به آن واکنش نشان داد.

روز گذشته، سحام در مصاحبه با يکی از استانداران که به ديدار آقای هاشمی رفته بود، مطالبی را به نقل از ايشان منتشر نمود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار گفته بود: “رابطه ما(هاشمی و رهبری) مثل دو برادر بوده اما مسائلی که در اين سال ها پيش آمده موجب شده که ايشان ديگر به من اعتماد نداشته باشند، اگرچه من برادرانه راه برون رفت کشور را گفته ام.”

آقای هاشمی در بخش ديگری از سخنان خود گفته بود: “مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از جنگ داشت که در سازندگی کشور می توانست موثر باشد و ما در آن زمان پروژه هايی مثل راه سازی به آنان داديم؛ هم برای کشور مفيد بود و هم برای سپاه، اما حالا سپاه نبض اقتصاد، و سياست خارجه و داخله را در دست گرقته و به کمتر از کل کشور راضی نيست.”

در پی درج اين اظهارات، دفتر آقای هاشمی با صدور تکذيبيه آورده است: “آنچه که در اين پايگاه خبری و ساير سايت‌ها به نقل از پايگاه خبری مذکور در داخل و خارج از قول آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از استانداران دوران سازندگی و اصلاحات ذکر شده در واقع نوعی اعمال سليقه شخصی و تحريف سخنان ايشان بوده و مطابق با آنچه که در اين ديدار بيان شده نمی‌باشد.”

سحام ضمن تاکيد دوباره بر صحت مطالب منتشر نموده در گزارش خود، اعلام می کند:

- در ملاقاتی که بيش از ده استاندار و جمعی از معاونين وزارت کشور دوران سازندگی و اصلاحات حضور داشتند، ذکر مطالبی با اين اهميت؛ طبيعتا از ديد رسانه ها پنهان نخواهد ماند.

- پس از تهيه اين گزارش و پيش از انتشار آن، سحام تاييديه آن را از دو منبع معتبر ديگر نيز گرفت و پس از اطمينان از سخنان طرح شده، اقدام به انتشار آن نمود.

- خوشبختانه بيانيه مجمع تاييدی بر اصل خبر و محتوای آن جلسه بود که با توجه به شرايط داخل کشور و حساسيت های موجود، دو عنوان عدم اعتماد و نبض اقتصادی اعمال سليقه تلقی گرديده است. اين درحاليست که سخنان مهم آقای هاشمی اين روزها نقل محافل خاص سياسی کشور است.

- اگر رسالت مبارزه ما طی اين سال ها بر اساس اصل “نفی دروغ ” و تلاش برای حذف آن در ساختار حکومت است؛ ليکن در ابتدا بايد خود را ملزم به انجام آن و ثبات بر اصل راستگويی نماييم.

- بنای اطلاع رسانی سحام، پرهيز از زردگرايی رسانه ای و نيز عدم پرداختن به حواشی است. لذا در اين برهه حساس، به هيچ وجه تلاش رسانه ای شفاف خود را با انتشار مطالب غيرواقعی زيرسوال نخواهد برد. ليکن اين رسانه در آستانه انتخابات از انتشار مطالبی که به افزايش آگاهی مردم از شرايط موجود منجر شود، دريغ نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016