پنجشنبه 29 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی از زندانيان سياسی جنبش سبز به سيدمحمد خاتمی پيرامون انتخابات ۹۲

کلمه ـ تعدادی از زندانيان سياسی اخيرا درباره ی با نامزدی سيدمحمد خاتمی در انتخابات آتی رياست جمهوری نامه‌ای خطاب به وی نوشته‌اند و تاکيد کرده اند: متاسفانه روند مديريت و سياست های غير عقلانی و بعضا ماجراجويانه سال های اخير کشور را با بحران های عميق و بی سابقه مواجه ساخته است بطوری که در همه عرصه‌های داخلی، خارجی و اقتصادی اين بحران‌ها سيری فزاينده را طی می‌کنند و بار سنگين هزينه بی‌تدبيری مديريت کلان کشور بر دوش مردم هر روز بيشتر و بيشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، دراين نامه که به امضای گروهی از زندانيان سياسی زندان های اوين، رجايی شهر و قزل حصار رسيده خطاب به رييس جمهور پيشين کشورمان آمده است: اينک عموم افراد و جريان هايی که دل در گرو ملک و ملت دارند و سوز دينی و ملی را احساس کرده و نگران منافع ملی و امنيت ملی کشور هستند چشم اميد به انتخابات آتی رياست جمهوری دوخته‌اند تا شايد اين بار چرخ آن بر مدار عقلانيت و انصاف بچرخد و بعنوان تنها راه ممکن، بارديگر، شکوه حضور مردم بتواند گره‌های کور سياست های داخلی و خارجی را بگشايد و اعتماد مردم را بازسازی نموده و با غلبه بر موانع اصلاحات دموکراتيک، کشور را به مسير آرامش و رشد و توسعه برگرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نامه ی اين زندانيان سياسی جنبش سبز، که اسامی عليرضا بهشتی شيرازی، ابوالفضل قديانی، عبدالله مومنی، عليرضا رجايی، عماد بهاور، عبدالفتاح سلطانی، محمدامين هادوی، حسن اسدی زيدآبادی، مصطفی بادکوبه‌ای، اميرخسرو دليرثانی، سيدمصطفی تاجزاده، محسن ميردامادی، سيامک قادری، سعيد مدنی، حسين زرينی، امين چالاکی، محمدحسن يوسف پورسيفی، محمدصادق ربانی املشی، سياوش حاتم، محمدرضا مقيسه و ابوالفضل عابدينی در ميان آن ها به چشم می خورد، تاکيد شده است: طبيعی است که در چنين شرايطی نگاه بخش‌های قابل توجهی از مردم به شما، که از اعتباری در خور چه در ايران و چه در فراسوی مرز‌ها و در عرصه بين المللی برخورداريد، دوخته شود. دعوت اقشار مختلف جامعه از شما برای حضور در عرصه انتخابات که در هفته‌های اخير فزونی يافته بيانگر اين نگاه کسانی است که ضمن درک سختی‌ها و ناهمواری های مسير پيش رو تلاش کرده و می کنند کورسوی اميد به احيای عقلانيت در نظام اداره کشور و اصلاح امور از طريق حاکميت قانون و ساز و کارهای دموکراتيک را همچنان زنده نگه دارند.

در بخش ديگری از اين نامه آمده است: جنابعالی از قبل برای حضور در انتخابات شروطی از جمله رفع حصر ظالمانه از رهبران معزز جنبش سبز و آزادی زندانيان سياسی را مطرح و همواره بر آن تاکيد کرده‌ايد.

اين زندانيان سياسی ضمن تقدير و تشکر از اين مواضع خاطرنشان کرده اند: لازم می‌دانيم بر اين نکته تاکيد کنيم که سرنوشت کشور و ملت از سرنوشت ما زندانيان سياسی بسيار مهم‌تر و مقدم بر آن است. شما بخوبی واقفيد که حصر و حبس‌های ظالمانه‌ای که بر ما و امثال ما رفته است و می رود به دليل دفاع از حقوق ملت و سرنوشت کشور، انتخابات آزاد و تضمين حقوق فردی و اجتماعی شهروندان بوده و می‌باشد. لذا صميمانه از شما درخواست می‌کنيم در صورتيکه شرايط برای حضور در انتخابات فراهم شد، پيش شرط آزادی زندانيان سياسی را در تصميم گيری خود لحاظ نفرماييد، باشد که حضور فداکارانه و ايثارگرايانه شما در اين مسير پرسنگلاخ باب رحمت الهی را بگشايد که «ان تنصرالله ينصرکم و يثبت اقدامکم»

ان شاالله خداوند همه ما را در انجام وظيفه و خدمت به بندگانش هدايت و نصرت فرمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016