چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق ‌لاريجانی: دريافت گزارش‌های سوءاستفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی

ايسنا ـ رييس قوه قضاييه تاکيد کرد: متاسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گيرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله آملی‌لاريجانی در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضايی با اشاره به اين‌که «گزارش‌هايی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دريافت کرده‌ايم» اظهار کرد: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهيم جهات نظارتی خود را تشديد کنند، هرچند مطمئن هستيم چنين نظارت‌هايی همچون دوره‌های قبل به‌خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاييه نيز به حسب وظيفه خود حتما فعاليت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آملی‌لاريجانی افزود: اميدواريم تمام کسانی که به نحوی در معرض کانديدا شدن هستند و هواداران آنها به اين موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاييه را درپی خواهد داشت.

وی در ادامه با ابراز تاسف از وقوع انفجار تروريستی در بوستون آمريکا و کشته و مجروح شدن عده‌ای از مردم اين کشور، خطاب به دولت‌مردان آمريکا، گفت: اقدامات تروريستی برای تمام کشورها و عليه تمام ملت‌ها ناگوار است. در حالی که کشورهای غربی و آمريکا با سياست‌های دوگانه و تناقض‌گويی، در عمل تروريسم را عليه خود ناگوار و بد و عليه ديگر کشورها مناسب و خوب تلقی می‌کنند.

رييس قوه قضاييه اظهار کرد: از اين‌که عده‌ای بی‌گناه در کشوری بر اثر حملات تروريستی کشته شوند، متاسف هستيم و به عنوان کشوری که سال‌هاست آماج حملات تروريستی بوده، کاملا عمق چنين وقايع ناگواری را درک می‌کنيم و البته اين سوال را نيز از دولت‌مردان آمريکا می‌پرسيم که آيا ناگوار بودن اينگونه حملات فقط برای آمريکاست يا کشورها و مردم نقاط ديگر دنيا نيز حق و حقوقی در اين زمينه دارند.

رييس قوه قضاييه سياست‌های آمريکا در قبال تروريسم را سياست‌هايی دوگانه و يک بام و دوهوا ناميد و با طرح اين پرسش که چنين سياست‌های دوگانه و متناقضی تا کی بايد ادامه يابد؟ به ماهيت گروهک منافقين و برخورد آمريکا و اروپا با شرايط اين گروهک اشاره و از آن به عنوان نمونه‌ای از برخوردهای دوگانه غربی‌ها با مساله تروريسم ياد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه منافقين کارنامه بسيار سياهی دارند؛ در طول سال‌های پس از انقلاب جنايت‌های فراوانی عليه ملت ما داشتند و هزاران نفر از مرد و زن و پير و جوان اين کشور را به خاک و خون کشيدند و عالی‌ترين مسوولان ما را ترور کردند. با اين حال با اين کارنامه سياه و خونين اکنون از فهرست سياه تروريست آمريکا بيرون رفته‌اند و حتی دفترشان در واشنگتن افتتاح شده است.

رييس دستگاه قضا نمونه‌ای ديگر از رفتارهای دوگانه در موضوع تروريسم را رويکرد غرب و به ويژه آمريکا در قبال سوريه اعلام کرد و گفت: ‌در حال حاضر سوريه قربانی واقعی تروريسم است و هر روز در دانشگاه‌ها و مدارس اين کشور و ساير مناطق پرجمعيت آن و در روز روشن، عده زيادی به خاک و خون کشيده می‌شوند و در عين حال متاسفانه آمريکايی‌ها از اين گروه‌های تروريست و معاند حمايت می‌کنند.

آملی‌لاريجانی با تاکيد بر اين‌که «چنين رفتارهای نامناسب و غيرانسانی در قبال تروريسم و برخورد دوگانه با آن موجب رواج تروريسم خواهد شد» گفت: اگر بناست تروريسم رواج يابد، قطعا دامن خود غربی‌ها را خواهد گرفت؛ کما اين‌که در افغانستان از گروه تروريستی طالبان حمايت و آنها را مسلح کردند و در نهايت خودشان به تمام معنا گرفتار تروريسم اين گروه شدند.

رييس قوه قضاييه افزود: اگر تروريسم اشکال دارد بايد هميشه و در همه‌ جا اشکال داشته باشد، نه اين‌که هرگاه عليه خودشان است مقابله با تروريسم را بزرگ کنند و هرگاه نياز دارند از همين گروه‌های تروريستی عليه ديگر کشورها استفاده و از آنها حمايت کنند.

وی همچنين در ابتدای اين جلسه با تبريک روز ارتش و سالروز صدور فرمان تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت:‌ يکی از علل مهم عزت و اقتدار کشور، نيروهای مسلح کشور هستند. در طول سال‌های بعد از انقلاب، ارتش و سپاه و نيروهای مسلح، موجب سربلندی و عزت اين کشور شدند، به ويژه در ايام دفاع مقدس، مجاهدت‌ها و افتخارات نيروهای مسلح بر همه روشن است.

به گزارش ايسنا و به نقل از اداره‌ کل روابط‌ عمومی و تشريفات قوه قضاييه، آملی‌لاريجانی با اشاره به حمايت‌های حضرت امام (ره) از ارتش در مقابل شيطنت‌های منافقين در مورد انحلال ارتش تصريح کرد: حضرت امام (ره) با جديت در مقابل اين توطئه ايستادند و از ارتش حمايت کرده و با درايت ارتش را به يک نيروی مومن، معتقد و پايبند تبديل کردند و ارتش مقتدر در طول ساليان سال در کنار سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی مدافع انقلاب بوده و هستند.

در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضايی، بحث و بررسی پيش‌نويس آيين‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشيابی رفتار و عملکرد قضات ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016