دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: عده‌ای از بردن نام ايران نگرانند، اميدوارم فرصتی فراهم شود که صحبت های آقای مشايی را بشنويم

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - همراهی اسفنديار مشايی با رئيس جمهور در آخرين سفر استانی هيات دولت، با واکنش های متفاوتی از سوی مردم مواجه شد.

به گزارش انتخاب، بنا بر آنچه ايسنا روايت کرده در مراسم "حماسه حضور" که در ادامه برنامه‌های روز اول سفر استانی رييس‌جمهور به استان خوزستان در استانداری برگزار شد، هنگام تقدير رييس‌جمهور از تعدادی از نخبگان، جانبازان و خانواده‌های شهدای استان خوزستان، يکی از حاضران خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اجازه بدهيد آقای مشايی هم در اين مراسم صحبت کنند تا با عقايد و نظرات ايشان آشنا شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين هنگام يکی ديگر از حاضران به حضور مشايی در اين مراسم اعتراض کرد که با واکنش و مخالفت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم مواجه شد.

رييس‌جمهور نيز با اشاره به درخواست يکی از حاضران برای سخنرانی مشايی، گفت: دوست عزيزی فرمودند که آقای مشايی صحبت کنند. اجازه بدهيد ايشان در وقت ديگری سخن بگويند.

برخی از حاضران درخواست کردند که "بگذاريد آقای مشايی صحبت کند" و احمدی‌نژاد هم از مشايی خواست تا در حد يک دقيقه برای حاضران سخنرانی کند.

در اين لحظه مشايی پشت تريبون آمد و گفت: يکی از خواهران نسبت به اين موضوع (سخنرانی مشايی) اعتراض داشتند و من درخواست می‌کنم تشريف بياورند و صحبت کنند تا ما سخنان ايشان را بشنويم.

خانمی که به حضور مشايی معترض بود گفت: ما در اين مراسم برای شنيدن صحبت‌های رييس‌جمهور حضور پيدا کرده‌ايم نه شخص ديگری.

مشايی نيز در پاسخ اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنيم که مردمش فهيم هستند و معيار فهم آنها جهانی است. حرف زدن خوب است و من موافق اين هستم که مخالفان دولت و من حرف بزنيم، چراکه وقتی حرف زده می‌شود حقايق روشن خواهد شد.

احمدی نژاد نيز پس از صحبتهای کوتاه مشايی گفت: اميدوارم فرصتی فراهم شود که صحبتهای آقای مشايی را بشنويم.

اهم اظهارات رييس جمهور را در ادامه بخوانيد؛

*عده‌ای از اينکه نام ايران برده می‌شود، ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند، وقتی از ايران نام برده می‌شود بدين معناست که ايران پايگاه فرياد همه ارزش‌های الهی و انسانی است. ايران يک نژاد و طايفه‌ای در برابر ديگر طوايف جهان نيست و نبايد نام بردن از ايران ناسيوناليسم معنا شود، چراکه معتقديم ناسيوناليسم متعلق به عقب‌مانده‌های تاريخی است. ملت ايران هميشه جهانی بوده و اهداف و آرمان‌های جهانی را پيگيری کرده است.

* عده‌ای نام بردن از ايران را در مقابل اسلام قرار دادن آن معنا می‌کنند در صورتی که مگر غير از ايران اسلامی هم در دنيا وجود دارد؟ البته نه اينکه مسلمانی در جهان وجود ندارد، بلکه اسلام با مسلمانی تفاوت می‌کند. وقتی عده‌ای ثروت مسلمانان را عليه توحيد و پيامبران بکار گرفته و پول ملت مسلمان را برای مسلمان‌کشی و تثبيت رژيم صهيونيستی هزينه می‌کنند، آيا می‌توان آن را اسلام ناميد؟ ساختن ايران بدين معناست که باورها و ارزش‌ها و حقيقت انسان را در جهان برافراشته کنيم.

*حماسه برای جهش های بلند و رسيدن به قله‌های رفيع و عبور از موانع ايجاد شده دشمنان است. چه کسانی می‌توانند حماسه خلق کنند؟ کسانی می‌توانند حماسه‌آفرين باشند که اهل ايثار باشند و روشن است که جوانان بيشتر از ديگران اهل ايثار و فداکاری هستند.

*جوانان موتور حرکت يک ملت هستند و برای خلق حماسه نياز است که تمام موتورها با قدرت بکار بيفتد و در چنين صورتی همه شرايط به نفع آرمان و اهداف ملت ايران متحول خواهد شد و اميدوارم جرقه اين حماسه از استان خوزستان باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016