دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمين های جواد لاريجانی برای کشاورزان ورامينی مساله ساز شد

کلمه- گروه خبر: با گذشت ماهها از قول صادق لاريجانی برای رسيدگی به پرونده زمين خواری برادرش، برخی رسانه های دولتی اعلام کرده اند چاه های عميق حفر شده در زمينهای محمد جواد لاريجانی موجب از بين رفتن محصولات کشاورزی مردم ورامين شده است.

جواد لاريجانی که متهم است به زمين خواری و پرونده زمين های ورامينش چند سالی است در راهروهای قوه قضاييه در آمد و شد است و گفته می شود وجه المصالحه پرونده مفاسد مالی محمدرضا رحيمی سرحلقه فاطمی و تيم احمدی نژاد قرار گرفته است، خودش مدعی است که جرمش کاشتن گندم است و بس!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری دولتی ايرنا به نقل از چند کشاورز ورامينی خبر داده است که حفر ۷۲ حلقه چاه برای چند باغ پسته متعلق به آقای “ل” بسياری از زمين های کشاورزی ورامين راخشک کرده است.

عده ای از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشته اند که باغ های پسته ای که در منطقه سالاريه و سياه کوه به نام باغ آقای ˈلˈ احداث شده تاثير بسيار زيادی بر روی کشاورزی شهرستان ورامين داشته و مشکلات عديده ای برای کشاورزان اين منطقه به وجود آورده است.

در همين حال يک منبع نزديک به لاريجانی اين موضوع را تکذيب کرده و گفته است: حقيقت ماجرا اين است که در کل منطقه ورامين ۲ هزار هکتار باغ پسته و بيش از يکصد چاه آب وجود دارد که بيشترآنها غيرقانونی است و تنها چاه محمد جواد لاريجانی قانونی است.

وی مدعی است که مساحت زمينهای آقای جواد لاريجانی ۲۰ هکتار است نه هزاران هکتار که فقط يک چاه در اين زمينها وجود دارد.

اما در يکی از اسنادی که سال گذشته با مهر وزارت کشاورزی درباره “ تصرفات اراضی ملی و تخريب منابع طبيعی توسط آقای محمدجواد لاريجانی” منتشر شده، آمده است: «نامبرده در چند نوبت و بدون اخذ مجوز قانونی به تصرفات عدوانی در بيش از ۳۴۲ هزار هکتار از اراضی ملی ورامين، نگهداری دام‌های غيرمجاز (۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر شتر) و …» اقدام کرده است.

اولين بار، دو سال پيش احمدی نژاد در سخنرانی خود در کرمان خطاب به يک زمين خوار گفته بود: «کسی که در اطراف تهران ۳۰۰ هکتار از بهترين زمينهای دولت را سالهاست تصرف کرده و وزير جهاد کشاورزی قبلی زورش نرسيده و تاکنون وزير فعلی نيز نتوانسته کاری کند فرض کنيد با اين وجود قانونی در مجلس تصويب شود که به دولت بگويد که تو موظف هستی به اينها سند بدهی و اگر دولت استنکاف کرد، اجازه داده شود تا به آنها سند داده شود؛ اين تبعيض و بيعدالتی است.”

جواد لاريجانی همانگونه که احمدی نژاد می گويد متهم است که سالها پيش اقدام به تصرف غيرقانونی زمين های عمومی کرده است. گفته شده که وی در روستای مبارکيه در بخش جواد آباد، شهرستان ورامين حدود ۲۵۰۰ هکتار از زمين های محلی را که “زمين های روستا و زمين های منابع طبيعی” بوده اند، به تصرف خود در آورده و در اين زمين ها ۱۲ حلقه چاه غير مجاز عميق هم حفاری کرده است و با اعمال نفوذ اجازه نداده است که دولت های هشتم و نهم و دهم اين زمين ها را به صاحبان واقعی آن که بيت المال است بازگردانند.

پرونده ای که وجه المصالحه فساد مالی معاون اول احمدی نژاد شده است. احمدی نژاد با علم کردن پرونده برادران رييس قوه قضاييه تا امروز در چند مرحله سعی کرده است که جلوی رسيدگی به پرونده مردانش را بگيرد. گفته شده که احمدی نژاد بعد از افشاگری نادران، در ديداری با رهبری به وی گفته است که تمامی اين پولها در ستاد انتخاباتی وی هزينه شده است تا بدين ترتيب رهبری را متقاعد کند که پرونده رحيمی پيگيری نشود.

در آستانه انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوری و در حالی که فرزندان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام يکی دوره حبس خود را گذرانده و ديگری در راه دادگاه است، بايد ديد رسيدگی به پرونده فاضل و جواد لاريجانی به همراه محمدرضا رحيمی چه زمانی در نوبت رسيدگی قرار می گيرد. دادگاهی که محسنی اژه ای در هر نشست خبری ای وعده آن را می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016