سه شنبه 3 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين اعتصاب بزرگ کارگری در سال جديد، توليد در کارخانه نورد لوله صفا را متوقف کرد‎

خبرگزاری هرانا - از اولين ساعات صبح روز اول ارديبهشت صد کارگر اخراجی کارخانه نورد لوله صفا در اعتراض به اخراج و عدم پرداخت حقوقشان بطور اعتراض آميزی وارد اين کارخانه شدند و با پيوستن همه کارگران به آنان، توليد در اين کارخانه متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارش تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران، صبح ديروز کارفرمای اين کارخانه با عدم تمديد قرارداد صد نفر از کارگران دست به اخراج آنان زد و برای تسهيل اخراجهای بيشتر، قرارداد شش ماهه و يکساله ۱۱۰۰ کارگر ديگر را فقط بمدت يکماه تمديد نمود.

همه اين‌ها در حالی است که قرار بود بيستم فروردين ماه قسمتی از مطالبات معوقه اين کارگران پرداخت شود اما کارفرمای اين کارخانه نه تنها در روز بيستم فروردين به وعده خود عمل نکرد بلکه در اقدامی برای به تمکين واداشتن کارگران صد نفر از آنان را اخراج و قرارداد مابقی کارگران را بمدت يکماه تمديد کرد.

بدنبال ورود اعتراض آميز صد کارگر اخراجی به داخل کارخانه نورد لوله صفا و پيوستن ديگر کارگران به آنان که ازساعات صبح منجر به آغاز اعتصابی متحدانه در اين کارخانه شد مديران کارخانه تلاش کردند با تهديد کارگران، آنان را وادار به شکستن اعتصاب کنند اما با واکنش شديد کارگران مواجه شدند که در مواردی به درگيريهای شديد لفظی ما بين کارگران و مديران کارخانه کشيده شد.

اعتصاب کارگران کارخانه نورد لوله صفا با پيوستن کارگران شيفت شب به اعتصاب تا لحظه ۷ بعد از ظهر همچنان ادامه داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016