سه شنبه 3 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: مشايی قطعا وارد انتخابات می‌شود

ايلنا ـ کانديدای احتمالی انتخابات رياست جمهوری گفت: هر فردی که در عرصه انتخابات قدم گذاشته است قطعا توانايی‌هايی را در خود ديده است وهيچ کس کارآمد مطلق نيست و من نيز ادعا ندارم که کارامد مطلق هستم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حداد عادل در جمع دانشجويان دانشگاه مديريت دانشگاه تهران گفت: انقلاب اسلامی ما امروز خار چشم استکبار شده است و ما نيروهای بسياری را برای اداره کردن کشور داريم اما استکبار همواره به دنبال خنثی کردن اين موضوع است.

وی افزود: در کشور ايران ثروت طبيعی و مردم بسيار خوب وجود دارد اما يک کيميايی به نام مديريت در آن وجود ندارد و امروز ايران به مديريت بيش از هر چيز ديگر نياز دارد تا بتواند استقلالی که با خون شهدا به وجود امده با اين مديريت درست استفاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران گفت: کارکردن برای مديريت بايد به صورت فرهنگ در آيد و آموزش مديريت کشور بايد از مدرسه و مهدکودک آغاز شودو حتی افرادی که تحصيل کرده هستند بايد در کنار درک و سواد خود آموزش‌های مديريتی نيز ببينند.

اين کانديدای رياست جمهوری در ادامه به دنشجويان گفت: من با کوچک کردن دولت مخالف هستم و کم کردن وزارتخانه‌ها را به معنای کوچک کردن دولت نمی‌بينم.

وی در ادامه به خبری که از راديو شنيده بود اشاره کرد و گفت: يک روز صبح از خواب بيدار شدم و شنيدم که دانشگاه علوم پزشکی تهران را با يکی ديگر از دانشگاه‌ها ادغام کرده‌اند و در رابطه با اين ادغام استدلال‌های بسياری را مطرح کردند اما روزبعد وقتی راديو را روشن کردم ديدم گفتم که اين دانشگاه از هم ديگر جدا شده‌اند وبرای آن استدلال‌هايی را نيز آوردند اما من می‌خواهم بگويم که جامعه نياز به باور عقلانی بودن تصميم‌ها دارد و ما بايد اين اعتقاد و باور را برای ملت ايجاد کنيم.

حدادعادل تصريح کرد: احمدی‌نژاد در دوره اول خيلی خوب بود و انگيزه بالايی برای اداره کشور داشت ولی حرف‌های دور دهم‌اش با صحبت‌های دور نهم‌اش همخوانی ندارد.

حدادعادل در ادامه به پافشاری احمدی‌نژاد در مساله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پافشاری احمدی‌نژاد در مساله هسته‌ای در راستای جلوه نمايی استقلال کشور بود اما من نسبت به برخی از اتفاقات دور بعد احمدی‌نژاد از وی انتقاداتی دارم اما در مجموع احمدی‌نژاد در سياست خارجی خوب عمل کردند.

حدادعادل در رابطه با هولوکاست و ماجرايی احمدی‌نژاد گفت: اظهار نظر احمدی‌نژاد راجع به هلوکاست بهانه به دست صهيونيست‌ها داد و ما که همواره مقابل اسرائيل ايستاده‌ايم نيازی به اين جار و جنجال‌ها نبوده است.

وی در ادامه تصريح کرد: اگر در دنيای غرب استادی بخواهد در رابطه با هولوکاست حرفی بزند وی را از دانشگاه اخراج می‌کنند حتی اگر فيلسوف عالی رتبه باشد.

حدادعادل در رابطه با استقلال و آزادی نيز گفت: استقلال و آزادی به معنای نفی آزادی نيست و در قانون اساسی نيز بار‌ها بر استقلال و آزادی ملت تاکيد شده است.

وی در ادامه در رابطه با ادغام وزارتخانه‌ها گفت: من با کارهای شتاب زده مخالف هستم و حتی با تغييرات شتاب زده نيز مخالفت می‌کنم و معتقدم که کار‌ها بايد با عقبه کار‌شناسی همراه باشد.

حدادعادل در ادامه در رابطه با تحريم‌ها و سوءمديريت در کشور نيز گفت: هم تحريم و هم سوءمديريت در اقتصاد کشور اثر گذاشته است و اين اثر گذاری نيز به خاطر اين است که اقتصاد ما وابسته به نفت است و نفت ما را نيز خارجيان خريد و فروش می‌کنند.

وی افزود: فشار اقتصادی که اکنون بر ملت حاکم است تنها به علت سوءمديريت نبوده چراکه اگر اين گونه بود می‌بايست از‌‌ همان روزهای دولت احمدی‌نژاد اقتصاد کشور با مشکلاتی همراه می‌بوده است پس مديريت قسمتی از مشکلات اقتصادی است.

حدادعادل بيان کرد: قانون يارانه‌ها که تصويب کرده‌ايم بايد در کشور اجرا شود و اگر سهم توليد به توليدکنندگان پرداخت نشود قطعا در آينده با مشکلات اقتصادی مواجه خواهيم بود و هدفمندی يارانه‌ها به معنای اين است که افرادی که پولدار هستند و در ماه ۲۰ ميليون تومان حقوق می‌گيرند نبايد يارانه دريافت کنند و من نيز زمانی که فرم يارانه‌ها را پر می‌کردند اين فرم را پر نکردم و بهتر است که يارانه‌ها به افرادی پرداخت شود که مايحتاجشان از همين يارانه‌ها تامين می‌شود.

وی در رابطه با کارآمدی کانديداهای انتخابات رياست جمهوری گفت: کارآمدی سنجش ندارد که ما بخواهيم دماسنج برکانديدا‌ها بگذاريم و بگوييم اين کانديدا‌ها چون حرارتش بيشتر است کارآمدی‌اش نيز بيشتر است هرکسی قدم به ميدان می‌گذارد حتما در خود توانايی‌هايی ديده است و هيچکس انقدر کارآمد نيست که بخواهد در يک سال مشکل کشور را حل کند و اين چنين فردی وجود ندارد و من خود را مدعی کارآمدی نمی‌دانم.

حدادعادل در ادامه در پاسخ به سوال دانشجويی درخصوص ائتلاف۲+۱ گفت: درائتلاف سه گانه ما سه نفر هر کدام تجربه‌ای داشتيم و درهر يک در عرصه‌های مختلف تجربه خود را نشان داديم و با همين فکر وارد انتخابات شده‌ايم.

وی افزود: اگر ازاين سه نفر من بيرون آيم قطعا تابع رای ملت هستم و از هرکسی که رئيس جمهور شود کمک خواهم کرد.

نماينده مردم تهران در رابطه با اينکه ائتلاف سه گانه تا چه اندازه باقی می‌ماند گفت: معلوم نيست اما ما با يکديگر قرار گذاشته‌ايم که اين ائتلاف برقرار بماند.

وی در رابطه با حضور جليلی در انتخابات رياست جمهوری نيز گفت: جليلی به صحنه انتخابات نمی‌آيد و دانشجويی در اين ميان از وی سوال کرد آِيا منبع شما موثق است که وی پاسخ داد: آن منبعی که به شما در رابطه با حضور جليلی خبر داده غيرموثق است.

حدادعادل تصريح کرد: مشايی قطعا وارد انتخابات رياست جمهوری خواهد شد و بعد ازآن وظيفه شورای نگهبان است که وی را تاييد را رد کند و بهتر است بقيه را از شورای نگهبان بپرسيد.

حدادعادل در ادامه در رابطه با حمايت کشورهای منطقه از القاعده در سوريه گفت: القاعده در آخر دامن ترکيه و ديگر کشورهای منطقه را خواهد گرفت و کشور‌ها بايد مراقب حرکت‌های بعدی القاعده باشند.

اين نماينده تهران در ادامه به اتفاقات رخ داده به سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: وقايعی که در بعد ازانتخابات سال ۸۸ در کشورايجاد شد زخم عميقی در جامعه ايجاد کرد و ما نياز داريم که اين زخم را درمان کنيم و من در درمان اين زخم ترديد ندارم.

وی در ادامه گفت: اگر من مسئول قوه مجريه شوم برای حل مديريت کشور به سراغ دانشکده‌های مديريت به عنوان متخصصين کار خواهم رفت وبرای مشکلات اقتصادی قطعا به سراغ دانشکده‌های اقتصاد خواهم رفت.

حدادعادل همچنين در خصوص تاييد عملکرد اصلاح‌طلبان از سوی قاليباف خاطرنشان کرد: تاکنون از قاليباف نشنيده‌ام که بر سياست‌های اصلاح طلبان صحه بگذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016