چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: ابلاغ منع شيوه‌های تحقيری در شرورگردانی

ايسنا ـ فرمانده نيروی انتظامی از ابلاغ ممنوعيت شيوه‌های تحقيری در شرورگردانی خبرداد و همچنين گفت: تاسيس بازداشتگاه‌های جديد ربطی به انتخابات ندارد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشيه مراسم فارغ‌التحصيلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی در پاسخ به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ايجاد بازداشتگاه‌ در دانشگاه علوم‌انتظامی، گفت: قطعا اگر بازداشتگاهی در نيروی انتظامی ساخته شود، مجوز سازمان زندان‌ها را دارد، اما اين‌که کدام نقطه شهر اين بازداشتگاه‌ها ساخته شود، مهم نيست؛ چرا که ناجا در اراضی خود اقدام به ساخت اين بازداشتگاه‌ها می‌کند.

وی با بيان اينکه ساخت بازداشتگاه‌های جديد ربطی به انتخابات ندارد، گفت: چرا که فعاليت بازداشتگاه‌ها در حوزه پليس‌آگاهی و حوزه فعاليت‌های آن در حوزه قتل و جرايم است و ربطی به انتخابات ندارد.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه نيروی انتظامی ناگزير است از مکان‌های امن و حفاظت شده برای تاسيس بازداشتگاه استفاده کند،‌ گفت: اين مسئله ربطی به انتخابات ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده ناجا در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مريوان با لباس زنانه که موضوع انتقادات فراوانی شده است به ايسنا گفت: لباس زنانه به آن گونه‌ای که در کردستان داشته‌ايم، ‌نبوده؛ اما پارچه قرمزی را به سر اين فرد انداخته بودند که قشنگ نيست و تذکرات لازم نيز به اين افراد داده شد.

وی با بيان اينکه ابتکارات در شرورگردانی همچون انداختن آفتابه، زيبا نيست، گفت: اساسا حکم گرداندن اراذل و اوباش را قضات صادر می‌کنند که اين مسئله نيز بايد در زمانی باشد که آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر نيروی انتظامی برای اجرای حکم وارد عمل می‌شود، تنها همان حکم را بايد اجرا کند.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه از کليه مسئولان در نيروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تحقيرآميز همچون انداختن آفتابه يا سوارکردن اراذل بر حيوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقير‌آميز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود.

به گفته فرمانده ناجا به ويژه در آستانه انتخابات که رسانه‌های بيگانه تلاش دارند کشور را به حاشيه برانند، ما نيز نبايد بهانه به دست افراد بدهيم.

فرمانده ناجا در مورد حادثه مهديه تهران نيز گفت: اطلاعات همانی است که همکاران من توضيح داده‌اند که زنی بدون تعادل روحی و روانی وارد مهديه شده و شئی را آتش زده که اين فرد دستگير شده و مشکل خاصی نيست.

به گزارش ايسنا،‌ احمدی‌مقدم در تشريح اقدامات اين پليس در انتخابات آتی گفت: نيروی انتظامی در قرارگاه امام‌علی (ع) همه امکانات خود را بسيج کرده است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه اقداماتی همچون آموزش، ساماندهی، هماهنگی داخلی، تحقيقات و برآوردها در قبل از انتخابات صورت گرفته، گفت: بعد از تاييد صلاحيت‌ها نيز تامين امنيت ميتينگ‌ها، نامزدها و ... بر عهده نيروی انتظامی است.

۶۶ هزار حوزه انتخاباتی در کشور

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شوراهای شهر با انتخابات رياست‌جمهوری، گفت: همزمانی اين دو انتخابات سبب شده که رکورد تعداد مراکز ثبت آرا، ثبت شود؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد ۶۶ هزار مرکز رای‌گيری خواهيم داشت که تامين امنيت آن، مسئوليت سنگينی را بر عهده نيروی انتظامی گذاشته است.

به گفته احمدی‌مقدم، با اينکه تامين امنيت انتخابات بر عهده نيروی انتظامی است، اما ممکن است از کمک ديگر نيروها در ستاد کل نيروهای مسلح استفاده شود.

فرمانده ناجا با بيان اينکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، اين انتخابات بهترين و امن‌ترين خواهد بود، گفت: تابحال فردی رسما اعلام کانديداتوری نکرده و حرف‌هايی زده شده که حرف زدن ممنوع نيست، اما نامزد رسمی نداشتيم و آماده‌شدن افراد برای انتخابات (کانديداهای احتمالی) منعی ندارد و ستاد انتخابات مسئوليت تاييد را بر عهده دارد.

وی در مورد اظهارات رييس‌جمهور در خوزستان، گفت: طبيعتا هر گونه اظهارنظری که شائبه‌ای ايجاد کند که مردم تصميم‌گير نهايی نيستند، خوب نيست؛ ضمن اينکه دليلی هم بر اين موضوع نيست.

احمدی‌مقدم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد، گفت: ميزان آگاهی سياسی مردم نيز افزايش يافته است،‌ به گونه‌ای که مردم متوجه می‌شوند؛ اين آقا توان تحقق وعده‌های خود را دارد يا خير؟ و هر وعده کانديدا را نمی‌پذيرند.

فرمانده ناجا افزود: اينکه تلاش شود فضای اجتماعی جامعه در پيش از انتخابات متلاطم شود، پسنديده نيست و مردم متوجه هستند، چرا که پس از اين سخنان،‌ واکنشی نيز در جامعه مشاهده نشده است و بايد کانديداها و فعالان تلاش کنند تا امنيت برقرار شده و مردم حضور پرشوری داشته باشند.

صد درصد ناجا در اختيار تامين امنيت انتخابات
استفاده از نيروهای ستاد کل نيروهای مسلح در انتخابات


وی با بيان اينکه تمام عوامل ستادی و نيروهای آموزشی در قالب «قرارگاه ظفر» در خدمت انتخابات هستند، گفت: ۱۰۰ درصد نيروی انتظامی در تامين انتخابات حضور دارند و برای جبران، از نيروهای ستاد کل مسلح نيز استفاده می‌شود.

پاسخ فرمانده ناجا به تعطيلی گشت ارشاد در آستانه انتخابات

احمدی‌مقدم در مورد گشت ارشاد و شائبه‌های توقف آن در آستانه انتخابات، گفت: يکی از مشکلات حاشيه‌های همه انتخابات و به خصوص رياست جمهوری اين است که اجرای بسياری از قوانين، تعطيل يا کمرنگ می‌شود.

فرمانده ناجا با بيان اينکه در آستانه انتخابات کشور رها شده و بی‌نظمی در اجرای مقررات و قوانين ايجاد می‌شود، گفت: برخی انتظار دارند که در آستانه انتخابات کمتر جريمه کنيم و سخت نگيريم يا تذکری در باب رفتارهای ناهنجار اجتماعی ندهيم که اين کار خوب نيست.

قانون نبايد تعطيل شود
انتظار دارند کمتر جريمه کنيم و تذکر ندهيم


وی با بيان اينکه قرار است فردی برود و فرد ديگری بيايد، گفت: قانون نبايد تعطيل شود، اما قبول کنيد در آستانه انتخابات به علت فشار کاری، اجرای برخی ماموريت‌ها تنازل می‌يابد؛ اما نبايد عمدتا طرح‌ها تعطيل و موکول به بعد از انتخابات شود، چرا که مسير اجرای قانون ادامه دارد.

وی همچنين در مورد تدوين برنامه جديد در شيوه اجرای طرح امنيت اجتماعی، گفت: اجازه دهيد در روزهای آتی ابعاد مختلف اجرای اين طرح تشريح می‌شود؛ چرا که نقاط ضعف و خلاءهای اين طرح شناسايی شده است.

احمدی‌مقدم در مورد ساختار دانشگاه علوم‌انتظامی نيز گفت: اين دانشگاه در مسير تعيين شده خود حرکت می‌کند و در پيشبرد اهداف نيروی انتظامی بسيار کمک‌کننده است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه دانشگاه علوم‌انتظامی با انجام پژوهش‌های تخصصی توانسته‌اند ناجا را در اجرای برنامه‌های خود همراهی کند، گفت: اين دانشگاه تخصصی است و توانسته در مراتب بالا همچون دکتری، دوره‌هايی را تدوين کند.

به گزارش ايسنا، احمدی‌مقدم همچنين در خصوص شائبه‌هايی درباره توقف شماره‌گذاری خودرو، گفت: نيروی انتظامی در چارچوب مقررات ابلاغی سازمان استاندارد و محيط زيست فعاليت می‌کند و معمولا کارخانجات در فروردين‌ماه توليد زيادی نداشته‌اند و تا چرخه توليد دوباره فعال شود، مدتی زمان لازم است.

وی با اشاره به زمان تعيين قيمت خودرو، گفت: اين دو مسئله سبب شده که رکود بازار و توليد را شاهد باشيم که هر چه زودتر موانع برداشته شود.

فرمانده ناجا در مورد استاندارد يورو۴ نيز گفت: لازم است اين از سوی محيط‌زيست و استاندارد ابلاغ شود، اما توجه داشته باشيد که يکی از مقدمات اجرای اين استاندارد، سوخت يورو۴ است.

احمدی‌مقدم افزود: در زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها، به امکانات توجه نمی‌شود و اين ابلاغات منطقی نيست.

وی با بيان اينکه در عمل نيز همراهی ضعيف است، گفت: تجربه نشان داده، ارائه اين دستورالعمل‌ها حتی با تاخير نيز موثر است.

فرمانده ناجا در مورد اينکه آيا اين خودروها شماره‌گذاری می‌شوند يا نه؟ گفت: اين سوال را از رييس پليس راهور ناجا بپرسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016