پنجشنبه 24 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: ۲۴۰ هزار نيروی انتظامی برای نوروز

خبرآنلاين ـ پليس - رزمايش بزرگ طرح نوروز ۹۲ با حضور نيروهای عملياتی بخش‌های مختلف و امدادی آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاين؛ رزمايش بزرگ ترافيکی ۹۲ با هدف نمايش آمادگی، همياری و توانمندی، ارتقای نظم و انضباط ترافيکی، تامين ايمنی و سلامتی سفرهای نوروزی و کاهش سوانح حوادث رانندگی صبح امروز با حضور فرمانده نيروی انتظامی سردار دکتر احمدی مقدم و مسئولان دستگاه های دخيل در امر ترافيک در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمينی (ره) برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی در اين رزمايش گفت: آمارها نشان می‌دهد بيش از هشت درصد آمار پيش‌ فروش بليت‌های نوروزی افزايش داشته است. از سوی ديگر پيش‌بينی می‌کنيم استفاده از خودروهای شخصی نيز در سفرهای نوروزی امسال حداقل ۱۰ درصد افزايش يابد.

فرمانده ناجا درباره تامين امنيت نوروز گفت: در حوزه امنيت نيز ۲۴۰ هزار نيرو در هر شيفت آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند که اين نيروها در قالب ۲۵ هزار خودرو و ۱۵ هزار موتورسيکلت ضمن گشت‌زنی در ايام نوروز، امنيت خانه‌های خالی مردم، راه‌ها و گردشگران را تامين می‌کنند. اگر نيروهای سازمان های ديگر را به اين رقم اضافه کنيم، حدود ۵۰۰ هزار نفر در نوروز آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

به گفته او در نوروز امسال کنترل مرزها تشديد خواهد شد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به شعار نوروزی امسال ”نوروز پرنشاط برابر است با رعايت قانون و احترام به ديگران“ گفت: رعايت قانون و احترام به ديگران دو روی سکه است، با آهنگی که از مردم مشاهده می کنيم هرسال شاهد ارتقای قانون گرايی ورعايت قانون از سوی شهروندان هستيم و مردممان بايد برای کشورهای منطقه نمونه باشند.

اعداد طرح نوروز ۹۲
سردار اسکندر مومنی، رييس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی نيز در اين رزمايش با تاکيد بر اينکه تمامی نيروهای امدادی و عملياتی اعم از پليس، راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، فرهنگ‌ياران ترافيک، همياران پليس، امدادخودروها و آتش‌نشانی در طرح نوروز امسال مشارکت دارند، افزود: در بخش راهنمايی و رانندگی ۲۰ هزار تيم عملياتی با ۴۰ هزار نيرو، ۱۱ هزار راهدار، ۴۰۰۰ تيم و پايگاه امداد و نجات با ۷۰۰۰ امدادگر، ۸۰۰۰ تيم آمبولانس با ۱۵ هزار نيرو، ۲۰۰۰ تيم امداد خودرويی، ۱۰ ميليون هميار پليس، ۱۰۰هزار بازرس نامحسوس و همکاران افتخاری پليس راهور، ۳۰ فروند بالگرد و گشت‌های ويژه پليس راه برای رانندگان پرخطر و خودروهای تست سلامت در کنار خودروهای کنترل نامحسوس، طرح نوروز ۹۲ را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

همچنين شهريار افندی‌زاده، رييس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دراين همايش گفت: ۱۸ هزار دستگاه اتوبوس و ۳۲ هزار سواری برون شهری در بخش حمل و نقل عمومی کار جابجايی مسافران نوروزی را بر عهده خواهند داشت، در عين حال چهار ميليون بليت سفرهای نوروزی پيش فروش شده است.

او از ايجاد ظرفيت سفر در بخش‌های مختلف اعم از جاده‌ای، هوايی، ريلی و دريايی خبر داد و گفت: در مجموع ۵۰ ميليون ظرفيت در بخش جاده‌ای، ۲۴۰۰ ظرفيت در بخش ريلی، يک ميليون و ۵۰۰ هزار ظرفيت در بخش هوايی و شش ميليون ظرفيت در بخش دريايی برای نوروز ۹۲ پيش‌بينی شده که بر اين اساس در مجموع ۶۲ ميليون ظرفيت سفر در نوروز امسال برای شهروندان مهيا شده است.

آماده باش ۱۵ هزار نيروی اورژانس
در بخش ديگری از همايش حسن امامی‌رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به اينکه بيشترين حوادث رانندگی بين ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد، برابر تدابير اتخاذ شده، در اين ساعات آمبولانس‌های اورژانس در کنار جاده‌ها آماده‌باش هستند. همچنين ۸۰۰۰ پايگاه با ۱۵ هزار نيروی اورژانس نيز در آماده‌باش کامل به سر برده و تيم‌های ويژه‌ای برای نظارت جدی در رستوران‌های بين راهی در نظر گرفته شده است.

همچنين محمود مظفر، رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر گفت: ۱۵۰ هزار نيروی داوطلب، نجات‌گر و امدادگر ماهر به همراه ۱۲ پايگاه هوايی با ۱۷ فروند بالگرد در ۳۱ استان کشور در طرح نوروز ۹۲ مشارکت خواهند داشت. شماره تلفن ۱۴۷ نيز برای امدادرسانی احتمالی در بخش هلال‌احمر در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016