یکشنبه 13 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: برخی‌ از ما خواستند فضا را به خاطر انتخابات امنيتی نکنيم

• کاهش ۳۸ درصدی اعتصابات کارگری را شاهد بوديم
• به دولت گفته‌ايم که پول يک هفته قاچاق را به ما بدهد تا بتوانيم مرز‌ها را مسدود کنيم/سقوط ارزش پول عامل قاچاق است.


ايلنا: سردار احمدی مقدم گفت: ما کاهش ۳۸ درصدی اعتصابات کارگری اما برخی در مقاله‌ها و گزارش‌ها می‌نويسند که جرايم بر اثر بيکاری شديد کارگران و ورشکستگی کارخانجات است که من از آنان می‌خواهم اين موارد را به ما نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، فرمانده نيروی انتظامی کشور در همايش معاونان و فرماندهان مرزبانی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: جابجايی تعادل در بازار ارز علاوه بر اثر منفی آثار مثبت فراوانی نيز داشته است و آمريکايی‌ها می‌دانستند که اگر جابجايی تعادل در بازار ارز در کوتاه مدت منجر به اغتشاش و ناامنی شود، اين موضوع به نفع آنان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگر اين روند طولانی شود، حتما نتيجه عکس خواهد داشت و به نفع ما خواهد بود.

فرمانده ناجا با اشاره نامگذاری سال ۹۱ به نام سال توليد ملی توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شش ماه پيش شرايطی ايجاد شد که برای ما در ناجا نيز نگرانی‌هايی را پيش آورد و البته با گذشت زمان همه چيز جای خودش را پيدا کرد.

وی تصريح کرد: ارزی که دولت در نيمه دوم امسال وارد بازار کرده حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت که البته اين امر در واردات کالا چندان به چشم نمی‌آيد.

احمدی‌مقدم ادامه داد: آمار گمرک نشان می‌دهد واردات کالا در سال جاری نسبت به سال گذشته تنها ۱۰ درصد کاهش داشته است و اين موضوع موجب کاهش وابستگی کشور به نفت شد که از برکات‌‌ همان جابجايی تعادل در بازار ارز است.

وی با بيان اين مطلب که از نتايج برکات جابجايی تعادل در بازار ارز، کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی ميزان حضور دولت در بازار ارز بود؛ تاکيد کرد: البته سفرهای خارجی کاهش نيافته است و اين سفرهای گرانقيمت خارجی است که کاهش يافته در حالی که سفر عتبات افزايشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد و علی‌رغم کاهش سفرهای دوردست سرجمع اين سفر‌ها با سفرهای عتبات تفاوت چندانی نداشته است.

وی اضافه کرد: جابجايی تعادل در بازار ارز از ديگر موارد مثبت اين امر اصلاح ساختار اقتصادی در کشور بود که اين موضوع نيز کار بزرگی است. جز دو سه ماهی که به علت جابجايی تعادل در بازار ارز شاخص‌ها تغيير کرد، مابقی روند به طور کلی در حال ارتقاء است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه از آذرماه امسال شاهد کاهش آمار سرقت هستيم، اظهارکرد: از ابتدای سال جاری روند ساير جرايم رو به کاهش است.

احمدی‌مقدم همچنين از کاهش ۳۸ درصدی آمار اعتصاب و تحصن کارگری در سال جاری خبر داد و گفت: برخی در مقاله‌ها و گزارش‌ها می‌نويسند که جرايم بر اثر بيکاری شديد کارگران و ورشکستگی کارخانجات است که من از آنان می‌خواهم اين موارد را به ما نشان دهند چرا که ما همواره آمار‌ها را از نهادهای مرتبط نظير وزارت کار و... دريافت می‌کنيم.

فرمانده ناجا اضافه‌کرد: من نمی‌خواهم بگويم که اوضاع خيلی بهتر شده اما بايد توجه کرد که آن چيزی که دشمن می‌گويد و می‌خواهد نيز رخ نداده است.

احمدی‌مقدم همچنين در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به افزايش ۱۰ درصدی حضور مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن گفت: ‌ برخی پيش‌بينی‌ها حاکی از کم شدن ميزان مشارکت در اين روز بود و دشمن نيز پيش‌بينی کرده بود که مشارکت خيلی کمتر شود اما در عمل ديديم که مشارکت مردم و حضور مردم در راهپيمايی بسيار بيشتر از سالهای پيش بود.

احمدی‌مقدم ادامه داد: برای شکستن تحريم‌ها بايد از ظرفيت‌های مرز و مرزنشينان استفاده کرد و در حال حاضر گازوئيل در مرز ترکيه حدود ۳۵۰۰ تومان، در مرز پاکستان ۳۰۰۰ و در خليج‌فارس ۲۵۰۰ تومان از ايران خريداری می‌شود که اين يعنی در مرز همواره ظرفيت استفاده از محصولات کشورمان وجود دارد. آمريکايی‌ها از افغانستان و پاکستان می‌خواهند که از ايران برق نگيرند، اما آن‌ها به اين موضوع توجهی نمی‌کنند چرا که آن‌ها محتاج موادغذايی و برق ايران هستند.

فرمانده نيروی انتظامی افزود: با تدابير انديشيده شده، ميزان مبادله کالای قاچاق در مرز پايين‌ترين ميزان نسبت به سال‌های گذشته را داشته است. مسئولان سرمايه‌گذاری در مرز را جدی بگيرند چرا که اين امر سبب رشد اقتصادی داخلی می‌شود و به نوعی سرمايه‌گذاری خواهد بود.

وی گفت: يک دهه قبل ضعف‌هايی در کنترل مرز وجود داشت و موجب شد ناامنی به مناطق داخلی نيز سرايت کند، به طوری که کاروان‌های مسلح موادمخدر با سلاح‌هايی نظير دوشکا و... به نزديکی تهران آمده بودند و رشته کوه‌البرز، کاشمر، آزادشهر و اطراف مشهد به پايگاه‌های ثابت اشرار در منطقه بدل شده بود که برای مقابله با آنان از توپخانه و بالگرد استفاده می‌شد.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه اگر مرز کنترل نشود ناامنی به عمق کشور نفوذ می‌کند ادامه‌داد: امروز به برکت استقرار صحيح مرزبانی می‌توان ادعا کرد که هيچ نقطه‌ای از کشور جولانگاه اشرار نيست که البته منکر زحمات سپاه نيز نبايد شد.

وی با اشاره به اينکه اصلاح ساختار اقتصاد به خوبی انجام شده است، گفت: فکر می‌کنيد چرا غربی‌ها در مذاکرات نرمش نشان می‌دهند اين به آن دليل است که برآوردهای آن‌ها نشان می‌دهد که اوضاع آن گونه که آن‌ها می‌خواستند پيش نرفته است و امروز سطح امنيتی کشور بسيار بالا رفته است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: برخی‌ها محدوديت‌هايی را برای پليس ايجاد کرده‌اند و از ما خواستند به دليل پيش رو بودن انتخابات فضا را امنيتی نکنيم البته با توجه به التهابات در بازار شاهد افزايش سرقت در ماه‌های مهر و آبان بوديم اما با تلاش ماموران سرقت در آذر و دی ماه کاهش يافت.

وی با اعلام اينکه کشورهای همسايه به ما نياز دارند گفت: بسياری از اين کشور‌ها روزی چند ساعت برق هم ندارند و محتاج برق، مواد غربی و سوخت ما هستند امروز کاميون‌هايی که از کشور کالا صادر می‌کند چند برابر شده است. ما نمی‌توانيم چشممان را روی تمامی اين مسايل ببنديم.

وی با اشاره به وضعيت قاچاق در کشور تصريح کرد: تا چندی قبل به دليل شرايط اقتصادی گاو، گوسفند و کالاهای اساسی وارد کشور می‌شد اما به دليل سقوط ارزش پول ملی امروز گندم، آرد، گوشت و کالاهای اساسی از کشور قاچاق می‌شود.

فرمانده نيروی انتظامی از قاچاق روزانه ۸ ميليارد تومان سوخت قاچاق از مرز سراوان خبر داد و گفت: در شرق کشور فقط تنها ۲۰۰ کيلومتر از مرز سراوان برای انسداد باقی است که از همين منطقه روزانه ۸ ميليارد تومان سوخت قاچاق می‌شود. به دولت گفته‌ايم که پول يک هفته اين قاچاق را به ما بدهد تا بتوانيم اين مرز‌ها را مسدود کنيم. در اين مرز مواد مخدر با تن های بالا کشف می‌شود و قاچاقچيان اين منطقه را بارانداز مواد مخدر کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016