چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار احمدی‌نژاد به کسانی‌که می‌خواهند "گلوگاه سياست" را در اختيار بگيرند

ايسنا ـ رييس‌جمهور با بيان اين که برخی می‌گويند نشسته‌ايم و برای انتخابات نقشه کشيده‌ايم، گفت: کار ملت ايران نقشه‌ها را نقش بر آب کردن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم اصفهان در ميدان نقش جهان اصفهان اظهار کرد: همان‌طور که در اقتصاد برخی می‌خواهند، گلوگاه را در دست خود بگيرند در عرصه سياست نيز برخی می‌خواهند گلوگاه سياست را در اختيار خود بگيرند.

وی افزود: نمی‌دانم اينها از کجا آمدند و خود را اصل نظام و انقلاب می‌دانند و می‌گويند رهبری متعلق به ماست در حالی که رهبری متعلق به ۷۵ ميليون ملت ايران است و همه عاشق ايران، نظام و رهبری‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد همچنين با بيان اين‌که برپايی عدالت سخت است و نيازمند ايستادگی است، ادامه داد: زياده‌خواهان می‌گويند که رها کن، کسی که ۵۰۰ ميليارد تومان برده و سراغ او می‌رويم، می‌گويند به او دست نزن چون اقتصاد خراب می‌شود، وقتی می‌خواهيم پنج ميليون يا ۱۵ ميليون به جوانان وام بدهيم صدای همه‌شان بلند می‌شود.

رييس‌جمهور همچنين گفت: اجرای عدالت نيازمند مراقبت و حضور دائمی است، اما امروز کسی که بر عدالت پافشاری می‌کند خود او را متهم می‌کنند. اينها تکرار تاريخ است، بايد مراقب باشيم و در به پا داشتن عدالت پافشاری کنيم و خدا نيز ما را ياری خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه با بيان اين‌که ما يک ملت بزرگ هستيم و هزاران سال از فراز و نشيب‌های تاريخ و حوادث گوناگون عبور کرده‌ايم، افزود: از ابتدای تاريخ ملت ايران در آرزوی توحيد و استقرار حکومت توحيدی و عدالت‌محور بوده است و هر جا ندايی از عدالت برخواسته به کمک آن شتافته و پای آن ايستاده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که ملت ايران زمانی که با خبر شدند حضرت عيسی (ع) می‌آيد، به استقبال او رفتند، گفت: زمانی که پيامبر (ص) مبعوث شد، جمعی از بزرگان و فرهيختگان و انديشمندان ملت ايران حرکت کردند و به استقبال ايشان رفتند و پيام ايشان که به ملت ايران رسی،د ملت ايران با اشتياق آن را پذيرفت و از امانت او و راه او صيانت کرد. عشق اهل بيت نيز در دل ملت ايران نشست و آرزوی تحقق عدالت علوی آرزوی قطعی ملت ايران شد و ۱۴۰۰ سال به عشق استقرار حکومت علوی تلاش و ايستادگی کرد.

وی با بيان اين‌که آرزوی اصلی ملت ايران برای استقرار حکومت علوی در طول تاريخ محقق نشد، افزود: اما پس از انقلاب، ملت ايران يکپارچه به ندای امام خمينی لبيک گفت و هشت سال پای آن جنگيد و ۲۲۰ هزار شهيد و چندصد هزار جانباز و آزاده را تقديم کرد و برای استقرار حکومت علوی که البته يک آرزوی جهانی است متحمل سختی‌ها و دشواری شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز نيز ملت ايران ۳۴ سال در پای استقرار حکومت علوی، امامت و ولايت ايستاده و بداخلاقی‌ها را تحمل کرده است. نکته ظريفی وجود دارد و آن اين‌که برخی تصور می‌کنند، به محض اين‌که انقلاب پيروز شد و نظام ولايت مستقر گرديد، آخر خط است و همه چيز تمام شده و خيال‌مان راحت است، اما من می‌خواهم بگويم که اينگونه نيست.

رييس‌جمهور تصريح کرد: حکومت علوی نيازمند تلاش‌های مستمر، هوشمندی و مراقبت است؛ چرا که برپايی عدالت دشوار است و سخت‌ترين مرحله حکومت پيامبران بوده است.

وی با بيان اين‌که شاخصه حکومت علوی، عدالت است، گفت: عدالت همان است که امام علی (ع) به خاطر پافشاری بر آن به شهادت رسيد و فرمود که اگر برپايی عدالت و گرفتن حق مظلومی از ظالمی نبود، افسار خلافت را گردن شتر خلافت می‌انداختم و رها می‌کردم. عدالت ستون است و انعکاسی از توحيد در جامعه. عدالت يعنی عده‌ای برای خود امتياز نخواهند و خود را مالک مردم و بالاتر از آنها ندانند.

وی ادامه داد: تمايل به زياده‌خواهی يک تمايل بسيار قوی و جدی است، لذا بايد مراقب بود. برپايی عدالت نيازمند هوشمندی دائمی و همگانی است. نبايد تصور شود که مقام معظم رهبری و رييس‌جمهور هستند و خودشان عدالت را انجام می‌دهند. بايد همه برای برپايی عدالت تلاش کنيم و اين گردنه‌ای است که بايد از آن عبور کرد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: کار سخت است و نياز به ايستادگی دارد. صحنه کشور را می‌بينيد، دوزار پول می‌گذاريم در جيب ملت، همه بلندگوها فعال می‌شود که اين مساله عامل خرابی‌های اقتصاد است و جالب اين‌که توطئه‌های دشمنان را هم کنار می‌گذارند و کار دشمن را هم توجيه می‌کنند. در مناطق محروم که کار می‌کنيم، می‌گويند پول خرج کرد و اقتصاد خراب شد، در حالی که کمک به محرومان و مناطق محروم از جلوه‌های عدالت است. می‌گويند مسکن مهر اقتصاد را خراب کرده است. اگر مسکن مهر نبود مردم چطور بايد خانه‌دار می‌شدند.

وی با تاکيد بر اين‌که اجرای عدالت نيازمند مراقبت و حضور دائمی است، افزود: امروز کسی که پافشاری بر عدالت می‌کند، خود او را متهم می‌کنند. بايد مراقب باشيم و در به پا داشتن عدالت پافشاری کنيم، در عرصه بين‌الملل نيز بايد عدالت مستقر شود، اما اجازه نمی‌دهند و تا حرکت می‌کنيم بهانه درست می‌کنند. يک روز مساله هسته‌يی را و روز ديگر مساله ديگر را پيش می‌کشند. مهم‌ترين مشکل مستکبران نيز عدالت است؛ چراکه اگر عدالت برپا شود، نمی‌توانند قاره‌ها را غارت کنند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که ملت ايران ظرفيتی دارد که می‌تواند به قله‌ها دست يابد و الگو شود، اظهار کرد: امروز ماموريت ملت ايران اين است که ايران را بسازد و به يک الگو برای تمام دنيا تبديل کند، اما برخی دائما آيه ياس می‌خوانند و توی دل مردم را خالی می‌کنند و جيب‌های خود را پر. ايستادن و ساختن ايران و پيگيری عدالت شدنی است.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: مسئوليت ملت ايران سنگين است. ما يک امانت داريم و آن سرزمين ايران است که پر از ثروت و استعدادهای طبيعی و ملتی مومن، موحد و شجاع است و مسئوليتی داريم که اين مسئوليت ساختن ايران و برافراشتن پرچم عدالت و زمينه‌سازی برای استقرار عدالت و حاکميت مولايمان امام زمان (عج) است.

وی با بيان اين‌که امروز ملت ايران نقطه‌ی اميد ملت‌های جهان است، گفت: شعار امسال حماسه سياسی و اقتصادی است که مستلزم حضور ملت است. وقتی مشکلی پيش می‌آيد و مسائل پيچيده و توطئه‌ها گسترده‌ می‌شود، نيازمند حرکت بزرگی است که تبليغات دروغين را بشکند و اين حرکت نيازمند حضور همه ملت است. تمام طراحی‌های بيگانگان با حضور ملت و تصميم ملت ريشه‌کن خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که مقدمه حماسه سياسی و اقتصادی، اعتماد به ملت و اراده آن است،‌گفت: امام و رهبری هم بر اعتماد به ملت و اراده ملت تاکيد داشتند. رهبری فرمودند که من يک رای بيشتر ندارم و اين معنا دارد يعنی هيچ کس نبايد خود را صاحب ملت و جای ملت بپندارد و فکر نکند که به جای ملت می‌تواند تصميم‌گيری کند. همه سلايق بايد باشند و ملت تصميم بگيرد و آنچه ملت تصميم گرفت همه بايد از آن تبعيت کنند.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: من به تمامی دشمنان ملت ايران اطمينان می‌دهم که ملت ايران ريشه تمامی بدخواهانش را بر خواهد کند. ملت ايران ملتی نيست که صحنه را ترک کند. در طول تاريخ آنکه مانده ملت ايران بوده و آنکه که به زباله‌دان تاريخ پيوسته دشمنانش بودند.

وی افزود: نظام سرمايه‌داری امروز دچار مشکلات فراوانی شده که بخشی از آن را از طريق بخش‌هايی مثل بانکداری به ما انتقال داده است. آنها برای جبران ضعف خود به دنبال بحران می‌گردند. من می‌خواهم به کشورهای شرق آسيا پيامی برسانم. ما امروز شاهد درگيری‌هايی ميان دو کره و چين هستيم و فضا ميان آنان فضای جنگ و تهديد شده است. من از آنان می‌خواهم که همچون گذشته هوشيار باشند و بدانند که اين مسائل طراحی دشمنان بشريت است و آنها می‌خواهند جنگ به راه بيندازند که با آن کشورهايی را که در حال پيشرفتند خراب کنند و از سوی ديگر به آنان پول بدهند و مشکلات خودشان را حل کنند.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: من از مسئولان دو کره، چين و ژاپن خواهش کنم که خويشتنداری و حوصله کنند. آمريکا در تلاش است تا پايگاه‌های خود را در اين کشورها حفظ کند و از آنان می‌خواهم که گفت‌وگو کنند و از همين جا اعلام آمادگی می‌کنيم که واسطه شويم تا با يکديگر گفت‌وگو کنيد. اجازه ندهيد دشمنان شما را تخريب کنند و خود را آباد.

وی در پايان اظهارات خود گفت: ملت ايران با يک حضور حماسی در انتخابات و با يک منتخب ۳۰، ۴۰ ميليونی قدرت خود را نشان خواهد داد و از اين راه تمام مشکلات را حل خواهد کرد. ما نيز تا ثانيه آخر و تا آخرين نفس برای ملت و آبادانی کشور خدمت خواهيم کرد.

به گزارش ايسنا، محمود احمدی‌نژاد و اسفنديار رحيم‌مشايی پس از خروج از جايگاه ضمن گفت‌وگو با جمعی از مردم در مقابل يکی از صحن‌های نقش جهان با يکديگر عکس يادگاری گرفتند و احمدی‌نژاد بالا بردن پرچم ايران، آن را به اسفنديار رحيم‌مشايی داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016