چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه زندانيان سياسی سابق و فعلی جنبش سبز به قاسم شعله سعدی و دعوت از او برای ورود به انتخابات

همبندی عزيزمان جناب آقای دکتر قاسم شعله سعدی؛
با عرض سلام و آرزوی بهبودی از عوارض جسمانی دوره زندان؛

بر خود لازم ديديم با توجه به شرايط ويژه ايکه کشور عزيزمان ايران در آن به سر ميبرد و نيز با توجه به شناخت نزديکی که از دوره زندان و همبندی بودنمان در بند ۳۵۰ اوين از شما داريم ، از شما بخواهيم که در انتخابات پيش روی رياست جمهوری وارد گود انتخابات شويد تا در ميانه حرص و آزمندی قدرت مداران و در شرايطی که کشور در آستانه سقوط به ورطه ورشکستگی و نابودی سياسی و اقتصادی قرار دارد، از رهگذر حضورتان لااقل روزنه ای از اميد به روزهايی سبز فراروی شهروندان قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای دکتر؛
واقعيت آن است که انتخابات پيش روی تاکنون در چنبره سه بلوک قدرت قرار داشته و دارد.

بلوکی از قدرت با اتکاء به قدرت انتصابی و نظارت استصوابی سعی در برنشاندن نامزد مطيع خويش بر سرير قدرت دارد و چنانکه پيشتر هم اعلام نموده انتخابات را مهندسی نمايد.

باندی نيز که پيشتر مردم را خس و خاشاک خوانده در تلاش است تا با تکيه بر رانتهايی که در ۸ سال اخير به دست آورده است و برای تداوم آن و با استفاده از ابزارهای نظامی و شبه نظامی انتخابات را به نفع خويش رقم زند.

و البته جناحی نيز که در هشت سال گذشته از منابع قدرت و ثروت برکنار بوده است، ميکوشد تا به وصال دوباره مزايای از دست رفته رسد.

در اين ميان آنچه فراموش شده است و به حاشيه رانده شده آرمانهای دموکراسی خواهانه جنبش سبز و خونهای مقدسی است که در راه اين آرمانها بر زمين ريخته شده و خونبهای نهال سبز آزاديخواهی مان شده است؛ نيز زندانيان رسمی و خانگی است که در اين جنبش با اقسام مصائب مواجه شده و هستی خويش و خانواده شان بر کف نهادند تا امروز شاهد آن باشند که بر سفره آرمانهاشان قدرت طلبان و ثروت اندوزان ديروز دگرباره برنشسته اند.

اما در اين ميان جای خالی نامزدی که نماينده مطالبات دموکراسی خواهانه باشد و نه قدرت و ثروت بلکه دموکراسی و حقوق بشر معيار و بمنای کنش سياسی اش را سامان دهد خالی است.

از اين روی و با توجه بهش ناختی که از ميزان علم، صداقت و صميميت شما در رابطه با آرمانهای جنبش سبز داريم از شما ميخواهيم که وارد اين انتخابات شويد و ضلع چهارم اين چندضلعی را شکل دهيد.

چند ضلعی آزادی، برابری، رفاه و جمهوريت برای جمهور ايرانيان.

با احترام
مهدی نوذر- سهيل زنجانی- آرمان رضاخانی- پيمان عارف - امير حسين اعتمادی بزرگ - سلمان سيما - مهديه گلرو- رامتين غفاری - مجيد تمجيدی- سيامک مسيح پور - ماهان محمدی - اميد کوکبی - محمد داوری- يعقوب ملکی- کامران ايازی- کيوان فرزين- هوشنگ فرزين- روزبه تهرانی - رامين تهرانی- مجتبی احمدی- کورش کوهکن- صبا شعر دوست - اکبر امينی ارمکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016