یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت از ملاقات حضوری و مرخصی عبدالفتاح سلطانی

جرس: عبدالفتاح سلطانی وکيل دربند در حاليکه از شهريور سال ۱۳۹۰ در زندان اوين به سر می‌برد، در اين مدت از دسترسی به حقوق اوليه خود محروم مانده است. وی از بيماری های گوارشی رنج می برد و در حال حاضر در حال مصرف دارو است.

به گزارش جرس، در طی يکسال و هفت ماه گذشته خانواده اين زندانی سياسی تاکنون يکبار موفق به ملاقات حضوری با وی شده اند. پيش از عيد با پيگيری های مکرر خانواده برای مرخصی، داديار مستقر در دادستانی از خانواده سلطانی درخواست وثيقه کردند. اما پس از تهيه وثيقه، برای وارد کردن فشار روانی بر خانواده، از فرستادن اين وکيل دربند به مرخصی ممانعت بعمل آورند و در پاسخ به خانواده به اين جمله بسنده کردند که دادستان راضی نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان سياسی در حالی از حقوق بديهی خود از جمله تلفن، ملاقات حضوری و مرخصی محروم هستند که در قانون بر اين حقوق مسلم تاکيد شده است.

از سوی ديگر، کيفيت مواد غذايی و امکانات بهداشتی در زندان بسيار پايين است. خانواده ها نيز به دليل اينکه سلامت عزيزانشان در حد نسبی حفظ شود، ناچارند ماهانه مبلغی را در حد توان مالی خود به حساب زندانيان خود واريز کنند. اما بسياری از اين خانواده ها با توجه به شرايط و مشکلات اقتصادی و زندانی بودن سرپرست خانواده از عهده اين هزينه و مخارج بالای زندگی بر نمی آيند.

همچنين زندانيانی که بدليل مشکلات جسمانی به بيمارستان منتقل می شوند سه مامور همراه آنها هستند. هزينه بيمارستان و درمان زندانی بيمار و هزينه ماموران اعزامی نيز بر عهده خانواده است.

عبدالفتاح سلطانی عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر است که وکالت بسياری از فعالان سياسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته است. وی در روز شنبه ۱۹ شهريور ماه ۱۳۹۰ بازداشت و در تاريخ ۱۸ دی ماه سال گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی پيرعباسی با سه اتهام گرفتن جايزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسيس کانون مدافعان حقوق بشر، به ۱۳ سال حبس در تبعيد در شهر برازجان و ۲۰ سال محروميت از حرفه وکالت محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016