سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: هاشمی در فتنه ۸۸ نقش داشت اما احترامش را بايد حفظ کرد

رسا - علی‌اکبر ولايتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل، در جلسه پرسش و پاسخ انصار حزب‌الله در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع دولتش نسبت به اجرای قانون گسترش عفاف و حجاب، گفت: حجاب بخشی از اسلام است و در همه مذاهب اسلامی آثار عملی حفظ حجاب و عدم حجاب مشخص شده است، در رژيم گذشته و الان هم آثار سوء بدحجابی معلوم بوده و هست.

وی در ادامه افزود: قطعا بايد حجاب رعايت شود و وظيفه دولت اسلامی وقتی که بر جامعه مسلط است برقرار کردن حجاب و احکام اسلامی است و ما هم جز اين را اسلامی نمی‌دانيم و در کشوری که حاکميت اسلامی وجود دارد، بی‌حجابی و بد حجابی معنا ندارد.

ولايتی در خصوص ترويج اباحه‌گری و فحشا در سينما، گفت: سينما حتما معايب زيادی دارد، سينما هنر هفتم است و هيچ چيز در رساندن يک پيام جای هنر را نمی‌گيرد و سينما اثر شگرفی دارد، به عنوان مثال تاثيری که مجموعه مختارنامه بر افکار عمومی گذاشت هيچ کتاب و نوشته‌ای نگذاشت، با خود سينما به عنوان يک وسيله مانند راديو، تلويزيون و اينترنت می‌توان در جهت تبليغ اسلام بسيار تاثيرگذارتر از سابق بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه اظهار داشت: سينما اگر در خدمت اسلام و اهل بيت(ع) باشد دنيا را می‌گيرد، سينما آن چيزی که بايد باشد الان نيست و اين حتما بايد رعايت شود و نظر مقام معظم رهبری نيز همين موضوع است و بارها به اشکال مختلف تذکر داده‌اند، بنابراين نقش سينما به عنوان يک رسانه و هنر هفتم بسيار ارزش‌مند و تاثيرگذار است و هيچ چيز جای آن‌را نخواهد گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل در مورد انرژی هسته‌ای بدون تحريم، گفت: هر کاری در کشور يک مسؤولی دارد و مسؤول کار هسته‌ای دولت است و ما نبايد در کار آن‌ها دخالت کنيم، ما آن‌چه را که به نظرمان می‌رسد می‌گوييم ولی در کار دولت دخالت نمی‌کنيم که خلاف قانون است.

وی با تاکيد بر اين‌که می‌شود هسته‌ای را حفظ کرد اگر تدابير مقام معظم رهبری اجرا شود و تا کنون هم هرچه داريم از تدابير ايشان است، گفت: زمانی اشخاصی گفتند که برنامه‌ هسته‌ای را بخوابانيم و حتی بدون اين‌که در مجلس تصويب شود، به نوعی در آن زمان پذيرفته شد، يعنی مقام معظم رهبری اجازه دادند تا همه اين پيشنهادها اجرا شود، هرچه آن‌ها گفتند ما عمل کرديم و هر روز به بهانه‌ای آن‌را عقب انداختند و روزی مقام معظم رهبری فرمان دادند که فعاليت‌های هسته‌ای را از سر بگيريد، اين‌که الان ما را به عنوان يک قدرت هسته‌ای در دنيا قبول دارند به دليل تدابير ايشان بود، و تدابير بعدی ايشان اگر اجرا می‌شد به همان جايی می‌رسيديم که گفته بودم.

اين استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اين‌که طبق فتوای مقام معظم رهبری ما نياز به بمب هسته‌ای نداريم، گفت: در نبود نفت و گاز مردم به انرژی هسته‌‍‌ای روی می‌آورند که تمامی ندارد و اگر ما و نسل‌های آينده اين انرژی را نداشته باشيم آن‌وقت اين‌ها تا ملت‌ها را به ذلت نکشند از اين انرژی به آن‌ها نمی‌دهند، انرژی هسته‌ای سرآمد تمام تکنولوژی‌های دنياست و نبايد آن‌را از دست بدهيم و با مقاومت می‌توان انرژی هسته‌ای و با تدبير و بی‌عقلی نکردن می‌توان رابطه با کشورهای دنيا را حفظ کرد، کسی که زبان بين‌الملل را نفهمد و آن‌ها هم زبان او را نفهمند يعنی نمی‌تواند تفاهمی را با دنيا برقرار کند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال يکی از حاضران درباره نقش هاشمی در فتنه و نوع رابطه با وی، گفت: آقای هاشمی با حکم رهبر معظم انقلاب رييس مجمع تشخيص مصلحت است و نظر مقام معظم رهبری اين است که احترام ايشان حفظ شود، اما اين که آقای هاشمی در فتنه نقش داشته معلوم است؛ هر کس که در خط و طريق رهبری است بايد در فتنه موضع‌ می‌گرفت، آن‌روز بعضی‌ها فکر می‌کردند که کار تمام شد ولی مردم آمدند و نشان دادند کار تمام نشده و آن‌روز، روز امتحان بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که لشکرکشی نکنيد و لشکر کشی کردند، کسانی که نبايد در آن جمع سخنرانی می‌کردند و سخنرانی کردند و هرکس که جلوی آن لشکرکشی را می‌توانست بگيرد و نگرفت، مسؤول است.

ولايتی به شايعه کناره‌گيری خود و حداد عادل به نفع قاليباف اشاره کرد و گفت: اين شايعه درست نيست و با هم قرار گذاشتيم که با هم باشيم، اين با هم بودن مقدمه اتحاد افرادی است که در خط رهبری هستند و به اصولگرايان معروف اند، ما داريم تلاش می‌کنيم که با ساير کانديداها هم صحبت کنيم تا در نهايت يک نفر از اصولگرايان بيايد، در مقابل دوقطب انحراف و قطب فتنه را داريم، بايد يک‌نفر بيايد که در دور اول، انتخابات تمام شود و اصولگرايی که تبعيت از رهبری دارد و بنايش بر اصلاح امور است و نه دعوای داخلی و با تدبير در در روابط خارجی ثبات ايجاد کند نه تنش، فکر معاش طبقه ضعيف باشد، به فکر جلوگيری از خوابيدن کاسبی‌ها باشد و خط قرمزها را رعايت کند و خط قرمز اولش هم ولايت فقيه باشد که رمز ماندگاری اين حکومت همين است، بنابراين ما کاری که کرديم اين بود که دور هم جمع شويم و در مقابل هم نايستيم.

ولايتی در پاسخ به پرسشی درباره جريان انحرافی و مشايی، گفت: خط صحيح خط تبعيت از ولايت فقيه است و هر کس که از خودش اجتهاد کرد و حرف ديگری زد و دکانی برای خودش باز کرد مانند همين منحرفين و بی‌سوادان که در مقابل مجتهدين و مقام معظم رهبری اظهار نظرهايی می‌کنند، حتما بايد جلوی اين انحراف ايستاد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل گفت: سوريه بخشی از زنجيره مقاومت است، و اين‌هايی که در سوريه می‌جنگند در حقيقت با ايران می‌جنگند، خط دفاعی ما از ايران شروع و به عراق، سوريه ، لبنان و فلسطين کشيده می‌شود وآن‌ها تمام نيروهايشان را جمع کرده‌اند تا اين بيداری اسلامی را استحاله کنند و بنابراين به مرسی فشار می‌آورند.

وی بيان کرد: بعداز اين‌که اين موج بيداری اسلامی شروع شد امريکايی‌ها و اسراييلی‌ها و عوامل آن‌ها در منطقه از عرب‌ها گرفته تا غير عرب‌ها ديدند که در عراق با کمک ايران حکومت مردمی سر کار آمد و آمريکايی‌ها را بيرون کردند، جنوب لبنان را با کمک ايران آزاد کردند و در غزه با کمک ايران و با موشک والفجر پنج تلاويو را زدند، اين‌ها آمدند يک حلقه طلايی ولی ضعيف اين زنجيره را قطع کنند از اين رو به سوريه هجوم آوردند.

ولايتی اظهار داشت: اين‌هايی که مقابل دولت سوريه ايستاده‌اند در حقيقت جلوی ايران ايستاده‌اند و اگر قرار باشد که سوريه نباشد ارتباط ما با فلسطين و حزب‌الله قطع خواهد شد و امکان تدارک آنها نيست، بنابراين اهميت سرپا ماندن سوريه با همين دولت ولی مشروط به ايجاد اصلاحات است و احتمال ساقط شدن دولت سوريه امروز کمتر از هر روزی در دو سال گذشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016