یکشنبه 15 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: مذاکره ای که آمریکا دنبال می کند از موضع تهدید و فشار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈرامین مهمان پرستˈ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: اگر آمریکا مایل به برقراری رابطه خوب با ملت ایران است باید دست از دشمنی با ما بردارد.

وی افزود: سیاست های کلان نظام توسط رهبری تبیین می شود وما مجری سیاست های نظام هستیم؛ بر اساس این سیاست ها برقراری رابطه با هر کشوری غیر از رژیم صهیونیستی که آن را مشروع نمی دانیم، می تواند در روابط دو جانبه و همکاری مشترک تاثیر گذار باشد.

مهمان پرست گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند ˈهر چند خوشبین نیستم اما مخالفتی هم ندارمˈ، اصل مذاکره می تواند انجام شود اما اینکه در چه شرایطی انجام شود که به نفع ملت ما بوده و دستاوردهای مناسبی به همراه داشته باشد، بسیار مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص مسایل سوریه گفت: این کشور در منطقه نقش موثری دارد و در همکاری های منطقه ای می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد؛ این که سوریه هم اینک با وضعیت بحرانی روبه رو شده به خاطر دخالت کشورهای فرامنطقه ای با اهداف سیاسی مشخص در این کشور است.

مهمان پرست اضافه کرد: بی ثباتی کشورهای موثر منطقه یکی از اهداف برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی است که در این مسیر کشورهای غربی از این رژیم حمایت می کنند.

وی گفت: آن چیزی که در سوریه اتفاق می افتد مربوط به مسایل داخلی آن نیست بلکه اهداف سیاسی مشخصی پشت آن خوابیده و برای رفع نگرانی از رژیم صهیونیستی و ادامه جنایت های این رژیم صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امو رخارجه افزود: موقعیت ویژه این کشور می تواند در همکاری های منطقه ای بین ایران، عراق، ترکیه و لبنان فضای موثری را برای پیشرفت ایجاد کند؛ باید تمام تلاش را به کار گیریم تا ثبات و امنیت در این کشور برقرار شود.

وی ادامه داد: هدف ما باید دفاع از خواسته های مردم سوریه باشد،مطالبات مردم را خودشان تعیین می کنند نه این که کسی به جای آنها نظر داده و نظر خود را تحمیل کند و این از طریق انتخابات مردمی و در سایه ایجاد ثبات میسر می شود.

مهمان پرست افزود: این که تلاش شود جنایت ها در سوریه متوقف شود رویکرد مطابق با مردم سالاری و دمکراسی است؛ کشورهایی که تلاش می کند ناامنی در این کشور افزایش یافته و گروه های مسلح حملات خود را تشدید کنند در یک بازی گرفتار شده اند که حمایت کننده آن رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی تاکید کرد: باید زمینه همکاری های بین ایران و سوریه همچنان پیگیری شود و امیدواریم با برقراری ثبات و امنیت در سوریه همکاری های منطقه ای را به بهترین شکل دنبال کنیم تا در سایه استقلال کشورهای منطقه و موج بیداری اسلامی خاورمیانه ای قدرتمند با گرایش های اسلامی و حمایت مردمی داشته باشیم و راهی برای ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی نماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016