دوشنبه 16 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴۵ سال زندان برای ۵ فعال مدنی آذربایجانی

خبرگزاری هرانا - ۵ تن از فعالین مدنی آذربایجان هرکدام به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، "پورباقر" قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز آقایان دکتر لطیف حسنی، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارشات ارسالی دادگاه بنا به درخواست اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی و دستور دادستان تبریز، اشد مجازات را برای این فعالین مدنی آذربایجان صادر کرده است.

یکی از نزدیکان این ۵ فعال مدنی طی گزارشی به گزارشگر هرانا نوشت: "این فعالین مدنی در بهمن ماه سال ۹۱ توسط مامورین اطلاعاتی شهر تبریز دستگیر شدند و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند و در آنجا در سلول‌های انفرادی نگهداری شده مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفتند و پس از مدتی پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان تبریز منتقل شدند و تاکنون در زندان مرکزی تبریز در بلاتکلیفی بسر می‌بردند."

گفتنی است، حکم ۹ سال حبس این فعالین مدنی به یکی از وکیل مدافعان آنان خانم فاطمه ستاری بطور کتبی ابلاغ شده است. این فعالین به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی به ۸ سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016