پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پخش اعترافات اجباری زندانيان هواداراحزاب کرد برای خانواده های آنها توسط اطلاعات سپاه

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران سپاه استان کُردستان در طول ماههای گذشته دو بار اعضای خانواده نيروهای احزاب کُردی که در طول چند سال گذشته در درگيری با نيروهای سپاه پاسداران کشته شده اند را احضار کرده و برای آنها جلساتی برگزار کرده و در اين جلسات حتی فيلمهای از اعترافات زندانيان سياسی کُرد برای آنها پخش شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته اين فعال حقوق بشر روزهای اواخر فروردين ماه ماموران حفاظت اطلاعات سپاه به منزل دهها خانواده کُرد در شهرهای مختلف استان کُردستان مراجعه کرده و از آنها خواسته اند در جلسه ايی که روز سه شنبه ۳۱ فرودين ماه از سوی سپاه در باشگاه افسران سپاه سنندج برگزار می شود شرکت نمايند و تاکيد کرده اند که شرکت والدين اين افراد الزام آور است. روز سه شنبه ۳۱ فروردين ماه با شرکت دهها خانواده جلسه ايی در باشگاه افسران سپاه برگزار شده و در اين جلسه مسئولين محلی سپاه کُردستان در خصوص وضعيت احزاب کُردی صحبت کرده و آنها را ايادی استکبار جهانی دانسته که با فريب فرزندان آنها اقدام به ايجاد ناامنی در مناطق کُردنشين می کنند. در بخشی از اين جلسه، فيلم اعترافات اجباری تعدادی از زندانيان سياسی کُرد که به اتهام عضويت در احزاب کُردی بازداشت شده اند منتشر شده است.

اين فعال حقوق بشر در ادامه افزود تعدادی از اين خانواده ها از مسئولين سپاه درخواست کرده اند که محل دفن جنازه فرزندان آنها را که در درگيری با نيروهای سپاه کشته شده اند اعلام کنند اما مامورين سپاه از محل دفن فرزندان آنها اعلام بی اطلاعی کرده و از آنها خواسته اند که برای اطلاع از اين مساله به ستاد خبری اداره اطلاعات مراجعه نمايند.

وی همچنين به کمپين گفت که در پاييز سال ۹۱ نيز تعدادی از اين خانواده ها به اجبار در جلسه ديگری که از سوی سپاه برگزار شده بود شرکت کرده بودند.همچنين در شهرهای ديگری همچون اروميه، مهاباد، ماکو، سلماس و.. نيز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جلساتی با چنين مضمونهايی برای اين خانواده ها برگزار کرده است.

در طول چند سال گذشته دهها تن از اعضای احزاب کُردی به خصوص اعضای پژاک در درگيری با نيروهای نظامی و امنيتی کشته شده اند ولی تاکنون جسد هيچکدام از اين افراد تحويل خانوادههای آنها نشده است و خانواده ها نيز برای برگزاری مراسم در مسجد تحت فشار بوده به طوريکه مجبور شده اند به صورت کامل مخفيانه در منزل شخصی اقدام به برگزاری مراسم ترحيم برای فرزندانشان انجام بدهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016