شنبه 21 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فضای امنيتی در اطراف دفتر محمد خاتمی

در ابتدای ورودی خيابان ياسر در ميدان ياسر تهران که منتهی به دفتر محمد خاتمی می‌شود، نيروهای امنيتی مانع از حضور فعالان سياسی شده و برخی را نيز با بازداشت به اماکنی همچون پايگاه يکم فرحزادی منتقل کرده اند. همچنين ماشين‌هايی که قصد تردد در اين منطقه را دارند، کارت‌های ماشين‌شان گرفته شده و بعضا ماشين‌هايی که قصد پارک کردن خودروی خود را دارند، پلاک‌های آن‌ها کنده و مصادره می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ در آخرين روز ثبت نام کانديداهای انتخابات رياست جمهوری، اطراف دفتر سيد محمد خاتمی در ميدان ياسر تهران با حضور نيروهای لباس شخصی و نيروی انتظامی، فضای امنيتی و رعب ايجاد شده است و تعدادی از مراجعان به دفتر نيز بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در ابتدای ورودی خيابان ياسر در ميدان ياسر تهران که منتهی به دفتر وی می شود، نيروهای امنيتی مانع از حضور فعالان سياسی شده و برخی را نيز با بازداشت به اماکنی همچون پايگاه يکم فرحزادی منتقل کرده اند. همچنين ماشين هايی که قصد تردد در اين منطقه را دارند، کارت های ماشينشان گرفته شده و بعضا ماشين هايی که قصد پارک کردن خودروی خود را دارند، پلاک های آنها کنده و مصادره شده و يا مجبور به ترک محل می شوند. همچنين چند دستگاه ون نيروی انتظامی در اين منطقه مستقر شده اند.

در شعاع مناطق اطراف ميدان ياسر، از مسير ميدان تجريش تا قيطريه و نياوران نيز فضای امنيتی با حضور ون های نيروی انتظامی و گارد، فضای رعب و امنيتی حاکم است.

در حال حاضر سيد محمد خاتمی در دفتر خود حاضر است، اما از حضور فعالانی که قصد ترغيب وی به ثبت نام در انتخابات را دارند، ممانعت می شود.

در حالی که اصلاح طلبان برای انتخابات رياست جمهوری به حضور حداکثری با کانديداتوری خاتمی به اجماع رسيده اند و مقام رهبری نيز در سخنرانی نوروزی مدعی انتخاباتی با حضور همه سلايق شده بود، اما خاتمی همواره در ديدارهای مختلف مردمی ايراز می کرد که فضای امنيتی بر کشور حاکم است و مايل نيست بار ديگر هزينه های سنگين بر مردمی که در پی تغييرات مسالمت آميز و قانونی هستند، مانند وقايع پس از انتخابات ۸۸ هزينه های سنگين تحميل شود.

همزمان با اين فضای تهديد و رعب، نمايش انتخابات در وزارت کشور با حضور نامزهای انتخاباتی در جريان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016