دوشنبه 23 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه ۲۲ درويش گنابادی در دادگستری شهرستان کوار

خبرگزاری هرانا - محاکمه ۲۲ درويش گنابادی در دادگستری شهرستان کوارصبح امروز دادگستری شهرستان کوار، پرونده اتهامی ۲۲ تن از دراويش ساکن اين شهر را مورد بررسی قرار داد.

بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، صبح امروز جلسه رسيدگی به پرونده اتهامی ۲۲ تن از دراويش گنابادی ساکن کوار در دادگستری اين شهر به رياست قاضی کشکولی برگزار شد که در اين جلسه اتهامات محاربه و حمل سلاح غيرمجاز اين دراويش مورد بررسی قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



جلسه‌ی رسيدگی به اتهامات دراويش گنابادی با حضور وکلای مدافع اين افراد، آقايان دکتر هرسينی و آقای نظری برگزار گرديد و ايشان در مقابل اتهامات وارد شده به دراويش گنابادی، از موکلان خود دفاع کردند. پيش از اين نيز يک جلسه به اين اتهامات در دادگاه انقلاب شيراز رسيدگی شده بود که به دستور قاضی آن دادگاه پرونده به دادگستری کوار منتقل شد.

لازم به ذکر است که ۴ تن از اين دراويش به نام‌های سيد ابراهيم بهرامی، محمدعلی صادقی، محمدعلی دهقان و محسن اسماعيلی که به تازگی توسط نيروهای امنيتی و اطلاعات بازداشت شده و به زندان نظام نيز انتقال پيدا کرده بودند به علت نقض پرونده از زندان نظام شيراز به جلسه دادگاه منتقل نشدند.

همچنين فردا نيز قرار است به پرونده اتهامی ۴ تن از دراويش شيراز در دادگستری کوار رسيدگی شود. آقايان صالح مرادی، فرزاد درويش، بهزاد نوری و خانم فرزانه نوری از جمله دراويشی هستند که روز دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ماه قرار است توسط قاضی کشکولی به اتهاماتشان رسيدگی شود. اين در حاليست که در سال گذشته پرونده اين افراد در دادگاه انقلاب شيراز تحت رسيدگی قرار گرفته بود و اکنون پرونده جديدی نيز در کوار برای اين ۴ درويش گنابادی گشوده شده است.

در شهريور ماه سال ۹۰، پخش اعلاميه و سی دی‌های توهين آميز عليه دراويش گنابادی در شهرستان کوار منجر به حمله به دراويش گنابادی اين شهرستان شد که در طی آشوب‌های آن يکی از دراويش به نام مهندس وحيد بنايی به ضرب گلوله کشته شد و تعداد زيادی از دراويش مجروح و بازداشت شدند. از آن زمان محاکمه و فشار بر دراويش اين منطقه در استان فارس افزايش يافت و از نيمه سال ۹۰ تا پايان سال ۹۱ بيش از ۱۰۰ تن از دراويش شهرستان کوار مورد بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه قرار گرفتند.

اسامی دراويشی که صبح امروز در دادگستری کوار محاکمه شدند به شرح زير است:

۱. غلامعلی بيرامی
۲. اميدعلی اکبری
۳. بهيار رجبی
۴. مهرداد کشاورز
۵. عليجان دهقان
۶. موسی دهقان
۷. کاظم دهقان
۸. اميرحمزه دهقان
۹. رضا پيشکار
۱۰. مهدی دهقان
۱۱. منوچهر زارع
۱۲. امان چراغی
۱۳. ابوذر ملکپور
۱۴. حميد آرايش
۱۵. مهدی قنبری
۱۶. محمدعلی شمشيرزن
۱۷. عبدالرضا آرايش
۱۸. محمدعلی آرايش


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016