دوشنبه 23 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: گشت ارشاد در زمان انتخابات متوقف نمی‌شود

• ناجا در مورد صدور مجوز تجمع‌های انتخاباتی اختياری ندارد و وزارت کشور تصميم گير است
• برخلاف سال ۸۸ ناجا آمادگی و ظرفيت بيشتری را دارد تا انتخابات را در چارچوب قانون و با شعار قانونمنداری اداره کند تا کسی به اسم هوادار، انتخابات را به چالش نکشاند.

ايلنا: فرمانده ناجا گفت:حضور برخی نامزدها در عرصه انتخابات و سابقه آنان در سازمان‌های مختلف باعث نمی‌شود که اين سازمان‌ها ابزار انتخاباتی در انتخابات ۹۲ باشند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران بعد از جلسه سخنرانی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره انتخابات ۹۲ و شرح وظايف ناجا در اين انتخابات، گفت: نامزدها با رعايت قانون که ظرفيت‌های خوبی در آن ديده شده است می‌توانند در فضای انتخاباتی شور و نشاط فراوانی را برپا کند که خوشبختانه با توجه به تنوع کانديداها که مقام معظم رهبری بر اين امر تاکيد داشتند، پيش بينی می‌شود انتخابات پرشوری را در پيش داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده ناجا ادامه داد: نامزدها می‌توانند در چارچوب قانون و با استفاده از رسانه ملی به صورت مستقيم برنامه‌ها و عملکرد خود را به مردم معرفی کنند و هيچ دليلی وجود ندارد که به تخريب چهره‌های ديگر يا خدايی نکرده ستاد نامزدهای رقيب بپردازند.

وی در رابطه با وظايف ناجا در انتخابات ۹۲، افزود: بايد ظرفيت‌های خوبی برای برخورد با کارشکنی‌ها در انتخابات وجود داشته باشد تا شاهد پيامدهايی همچون انتخابات ۸۸ نباشيم چراکه در آن انتخابات پيش از نتيجه نهايی اردوکشی‌هايی به خيابان صورت گرفت که اين اردو کشی‌ها مقدمه‌ای برای لشکرکشی‌های نتايج نهايی آرا بود. بر همين اساس کانديداها موظف هستند که از ظرفيت قانونی خود در انتخابات استفاده کنند تا شاهد تخلف هايی همچون ۸۸ نباشيم.

احمدی مقدم در رابطه با سوالی درخصوص برگزاری جشن‌های انتخاباتی قبل از تاييد صلاحيت کانديداها از سوی شورای نگهبان و زمان رسمی تبليغات؛ درباره برگزاری دومين جشن دولت اين بار با عنوان «فردوسی»، اينگونه پاسخ داد: قبل از برگزاری جشن نوروزی در استاديوم آزادی ما هشدارهايی به دولت مبنی بر اينکه اين جشن می‌تواند شائبه‌های متعدد انتخاباتی را به همراه داشته باشد و جو کشور را تحت تاثير قرار دهد، داده بوديم اما متاسفانه دولت علاوه بر اجرايی کردن آن جشن، هم‌اکنون در حال برپايی جشن ديگری با نام «فردوسی» در استاديوم آزادی است.

وی ادامه داد: دليل اصلی‌مان در عدم برگزاری اين جشن عدم وجود شرايط رفاهی، ترافيکی و امنيتی مناسب در استاديوم آزادی برای دعوت شدگان بود چرا که بايد تسهيلات ويژه ترافيکی و امنيتی داخل و خارج استاديوم برای جشن فراهم می‌شد ولی به اين نکته نيز توجهی نشد و در نهايت شاهد مشکلات رفاهی برای دعوت شدگان در جشن نوروزی بوديم.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه آيا سابقه نظامی برخی نامزدها در حمايت برخی سازمان‌ها در انتخابات تاثيرگذار است، گفت:عملکرد خوب برخی از نامزدها در سازمان‌های مختلف شايد باعث شود که قشری از يک سازمان طرفدار يک نامزد انتخاباتی باشند ولی محبوبيت اين افراد در سازمان‌های مختلف دليلی نمی‌شود تا سازمان‌ها استفاده ابزاری در انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: محبوبيت در سازمان‌ها می‌تواند در انتخابات شوراها حساس‌تر از انتخابات رياست جمهوری باشد چرا که در انتخابات شوراها حتی محله‌ها نقش موثری دارند وحساسيت نامزدها در اين انتخابات به مراتب بيشتر از انتخابات رياست جمهوری است.

احمدی مقدم در رابطه با توقف طرح های امنيتی ناجا در زمان انتخابات، تاکيد کرد: طرح‌های امنيتی و اخلاقی ناجا در دوره انتخابات نيز مانند گذشته ادامه خواهد داشت ولی چون در اين زمان امنيت انتخابات در اولويت ناجا قرار می گيرد لذا طبيعی است که برخی از طرح‌های ناجا تحت تاثير قرار بگيرد ولی اين تاثيرپذيری به معنی تعطيلی طرح هايی همچون گشت ارشاد و امنيت اخلاقی در جامعه نيست.

احمدی مقدم به شعار نامزدها با محتوای قانون مداری اشاره کرد و گفت: برخلاف سال ۸۸ ناجا آمادگی و ظرفيت بيشتری را دارد تا انتخابات را در چارچوب قانون و با شعار قانونمنداری اداره کند تا کسی به اسم هوادار، انتخابات را به چالش نکشاند.

وی ادامه داد: برای تشکيل هر اجتماعی مسئوليتی وجود دارد که با اخذ تعهد و با رعايت اخلاق و قانون بايد صورت گيرد.

وی در رابطه با عملکرد مردم در انتخابات ۹۲، خاطرنشان کرد: برخلاف سال ۸۸ جامعه از بصيرت بالايی بهره مند هستند و نامزدها نيز به دنبال وعده های حقيقی و عملی هستند و ناجا تاکيد زيادی دارد تا در اجرای امنيت اجتماعات در انتخابات بين نامزدها تبعيضی قائل نشود و در رابطه با صدور جواز تجمع های انتخاباتی بايد بگويم که ناجا اختياری ندارد و از سوی وزارت کشور اين مجوزها صادر می‌شود.

احمدی مقدم همچنين در رابطه با فراخوان های ائتلاف های کارگری در سال ۹۱ و ۹۲ و مانع شدن از راهپيمايی کارگران، اظهار کرد: در رابطه با راهپيمايی کارگران، ناجا تصميم گيرنده نيست و پليس در جهت پيشگيری از اتفاقاتی نظير سال ۸۸ در فراخوان هايی که در شبکه‌های مختلف اجتماعی صورت می گيرد، حاضر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016