دوشنبه 23 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال رد صلاحيت هاشمی به خاطر کهولت سن

عضو هيئت رئيسه مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحيت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند با توجه به کهولت سن آقای هاشمی صلاحيت وی تاييد نخواهد شد.

محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه آنچه که تاکنون در صحنه سياسی کشور و در آستانه انتخابات با توجه به ثبت نام کانديداهای مختلف افتاده است، خير است و ما اين وضعيت را به فال نيک می گيريم، گفت: همانطور که قبلا پيش بينی می شد جريان اشرافی با نماد هاشمی با عنوان يک قطب انتخابات رياست جمهوری و جريان انحرافی با نماد مشائی قطب دوم انتخابات و قطب سوم نيز جريان اصولگرا است که تا کنون در انتخابات رياست جمهوری حضور پيدا کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



عضو جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی تصريح کرد: جريان اصولگرايی دو شاخه دارد. يک بخش حول محور ائتلاف سه گانه شکل می گيرد که به نظر می رسد در حال حاضر قاليباف در بين ساير اعضا رأی بيشتری داشته باشد و شاخه ديگر نيروهای انقلابی تر و حزب اللهی تر و دارای گفتمان نزديک به هم هستند که نماد آن جليلی و زاکانی هستند.

وی افزود: البته بين اين دو شاخه اصولگرا می توان هماهنگی ايجاد کرد و حدادعادل در ايجاد اين هماهنگی نقش مفيدی می تواند ايفا کند.

دهقان اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحيت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند البته فارغ از مسايل سياسی با توجه به کهولت سن آقای هاشمی و اينکه ديگر توانايی اداره کشور را ندارد صلاحيت وی تاييد نخواهد شد.

نماينده مردم طرقبه و چناران افزود: وقتی طبق قانون يک نماينده مجلس که کار اجرايی ندارد و بيشتر با فکرش کمک ميدهد، نبايد بيشتر از ۷۵ سال سن داشته باشد پس به طريق اولی رئيس قوه مجريه که کار سنگين اجرايی کشور را بر عهده دارد نبايد بيشتر از ۷۵ سال سن داشته و بلکه بايد جوان تر، با نشاط تر و پر کار تر باشد.

وی با بيان اينکه با تمام احترامی که به افراد پا به سن گذاشته دارم اما واقعيت امر اين است که اين گونه افراد قادر به اداره کشور آن هم در اين شرايط نيستند.

عضو جبهه حماسه سازان انقلاب با بيان اينکه در حال حاضر شورای نگهبان در انبوهی از مصالح، محدوديت ها قرار دارد بنده انتظار ندارم که اين شورا آقای هاشمی را رد صلاحيت کند اما همان طور که گفتم اگر بخواهد مرّ قانون اجرا شود هاشمی رد صلاحيت خواهد شد.

وی با بيان اينکه هاشمی به عنوان يک قطب انتخابات پيش رو حمايت اصلاح طلبان را نيز در پی خواهد داشت گفت: لازم نيست اصولگرايان بخواهند خيلی زود يک دست شوند بلکه بايد همين آرايش فعلی يعنی يک شاخه قاليباف و شاخه ديگر زاکانی و جليلی جلوتر بروند و حدادعادل نيز به عنوان هماهنگ کنده بين اين دو شاخه باشد.

عضو هيات رئيسه مجلس گفت: اين آرايش سياسی می تواند تا نزديکی انتخابات ادامه پيدا کند و طبيعتاً با نزديک شدن به روز انتخابات تصميم جديدتری خواهيم گرفت و با دو مرحله ای کردن انتخابات نماد جريان اشرافيت در دو دوره شکست خواهد خورد.

وی همچنين ضمن انتقاد از عملکرد احمدی نژاد گفت: با توجه به کاری که احمدی نژاد در هفته های گذشته و به خصوص روز ثبت نام مشايی انجام داد بنده کار احمدی نژاد را پايان يافته می دانم و معتقدم ديگر در انتخابات آينده موضوعی به نام احمدی نژاد و مشايی نخواهيم داشت.

نماينده مردم طرقبه گفت: رئيس جمهور با اين اقدامات خود هيچ خدمتی نه به خودش و نه به مشايی نمی کند.

وی در ادامه افزود: برای ملت ايران اين طور جا افتاده است که احمدی نژاد کشور را رها کرده و برخلاف شان يک مسئول و نه يک رئيس جمهور کارهای سبکی را انجام می دهد.

دهقان با بيان اينکه چند ماه از عمر دولت احمدی نژاد باقی مانده است اظهار داشت: انتظار مردم از وزرا و مسئولان است که در اين دو سه ماه باقی مانده به خوبی عمل کرده و کشور را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد : اميدواريم در انتخابات پيش رو هر چيزی که خير است پيش بيايد و نظام در مسير پيشرفت خود با سرعت بيشتری حرکت کند.

عضو جبهه حماسه سازان انقلاب افزود: مردم در انتخابات خط بطلانی بر جريان انحرافی و اشرافيت خواهند کشيد و با يک حضور پرشور حماسه سياسی خلق می کنند و رئيس جمهوری معتقد به ولايت و انقلاب انتخاب خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016